Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2191 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1800-2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,3 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Lucious
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Przed dokonaniem wyboru odbyłem jazdę testową każdym obecnym na rynku autem klasy średniej w okolicy tego pułapu cenowego za wyjątkiem Kia Optima i Hyundaya i40 (auta są już w rodzinie i ich nie chciałem) Jeździłem również autami premium by mieć lepszy punkt odniesienia. Celowałem w auto z silnikiem diesla i z bogatym wyposażeniem. Każde auto ma swoje plusy i minusy, mniej lub więcej. Wygląd samochodu przy wyborze dawał w moim mniemaniu połowę całkowitej oceny. I tutaj Mazda6 wygrywa. Wiem, że to kwestia gustu ale auto jest przepiękne. Długie przetłoczenia, masywnie napompowane zderzaki i przeciągnięte linie okalające nadwozie, sporo chromowanych akcentów. Pewnie nie popełnię nadużycia mówiąc, że to najpiękniejszy sedan obecnie na rynku. Dopełnieniem oceny miała być konstrukcja mechaniczna auta. Silnik jest na łańcuchu a w wersji ze skrzynią AT nie ma dwumasu! To już samo w sobie jest ogromną zaletą! Suchy, ceramiczny DPF z dwoma trybami wypalania - pasywny i aktywny. Nie trzeba bawić się w żadne płyny, dolewki czy tankowania od rezerwy po korek. Albo dobrze przegonić a jeśli nie ma możliwości bo np: tydzień jazdy po mieście, to auto "dopala" DPF za nas. Skrzynia AT przy pilnowaniu wymiany oleju to najmniej 250tys bez problemów jak nie więcej. Zawieszenie z przodu to zwykły McPherson a z tyłu jest wielowahaczowe. Od nowości, odpukać, bez problemu. Doszły też takie małe niuanse jak czujniki ciśnienia opon a w zasadzie sposób ich działania - odczytują ilość obrotów koła za pomocą czujnika ABS co powinno zminimalizować awaryjność. Następnym plusem jest działanie systemu start-stop przez mazde nazwanym iStop. Coś genialnego. Siłą nacisku pedału hamulca decydujemy o chęci jego użycia. System iStop nie wyłączy silnika jeśli pedał hamulca nie jest mocno wciśnięty. Działa to super w ruchu miejskim, szczególnie podczas chwilowych postojów czy podczas parkowania. Decyzja o jego aktywacji należy do nas. Oczywiście system ten, tak jak i inne możemy całkowicie wyłączyć. System multimedialny i nawigacja też są fajnie rozwiązane. Szczególnie ta druga, posiada wbudowane w mapę radary i jesteśmy informowani o ich obecności nawet jeśli nie używamy w danym momencie nawigacji. Plusem też jest odseparowanie dźwięku pilota nawigacji od muzyki i puszczaniu go tylko z głośnika kierowcy podczas gdy z reszty nadal gra muzyka. Wbudowany system pozwala na wiele ustawień samego samochodu jak i konfigurowanie większości wbudowanych funkcji auta. Co do minusów auta to z ręką na sercu wymienię tutaj różnice w interwałach wymiany płynów na rynku europejskim i japońskim. Szczerzę sugeruje stosować się do tych drugich. Do tego trzeba dodać spalanie. Można uzyskać wynik rzędu 5l w mieście ale tylko stylem emerytowanego taksówkarza. Można też 4l na trasie przy prędkości około 80-90 na godzinę. Przy mojej jeździe trasa-miasto 50/50 wychodzi mi 7-8l. I to jest realne spalanie. Jako trzecią rzecz wspomnę o ASO. Ich sposób wymiany części odbiega od tego czego po ASO można by się spodziewać. Na mechanizm regulacji wysokości siedzenia czekałem prawie dwa miesiące. Nie było to coś co przeszkadzało w codziennym użytkowaniu ale uważam tą sytuację jako wartą wspomnienia. To trochę kwestia mentalności serwisu i podejścia do klienta.
3,2
~Marcin79
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Samochód byłby calkiem poprawny gdyby nie usterki, wysokie spalanie, fatalne wyciszenie auta oraz jakość wykonania
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2015-2016
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Spalanie zależne w dużej mierze od stylu jazdy. W długiej trasie 3000km do i z Chorwacji, średnia prędkość 130-140 na tempomacie, spalił 5,5l. Czyli całkiem okej, biorąc pod uwagę full bagażnik i włączoną klimatyzację praktycznie cały czas. Jeśli ktoś jeździ tylko po mieście, to nie polecam bo wtedy spalanie nawet w okolicach 8l. Raz przetestowałem jazdę na autostradzie z prędkością 100km/h, wtedy nawet spalanie schodzi do 4,5l. Jednak przy prędkościach 160-170, to już okolice 8 litrów. Tryb mieszany (bez wariactwa, ale dynamicznie) to 5,5-6l. Także całkiem pozytywnie.
5,9
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Byłoby doskonale gdyby nie pewien szczegół. Producent podaje interwał wymiany oleju silnikowego co 20tys kilometrów i co tyle też mamy przeglądy gwarancyjne. Wiem, że można tyle przejechać tylko zadajmy sobie pytanie co będzie z tego oleju po takim przebiegu? A no... Olej należy zmieniać co 10tys. Japońska instrukcja sugeruje właśnie taki interwał wymiany. Może w europie jest jakiś nacisk od eco unii albo coś w tym stylu... Zmieniać co 10tys i nie będzie najmniejszego problemu. Następny punkt to płyn w skrzyni AT. Ponoć niewymienialny ale również sugeruję wymianę co 40tys kilometrów. Koszt przeglądu ASO jak najbardziej akceptowalny.
7,8
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Samochód drogi i w dodatku dużo pali. Boje się co się wydarzy po zakończeniu gwarancji bo już kilka usterek zanotowałem

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Sedan Facelifting