Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~mg
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Jak dla mnie auto prawie idealne. Fantastyczny designe! Świetna sportowa linia nadwozia z od początku wpadła mi w oko. Bardzo dobry układ jezdny i najlepsze wyposażenie w cenie 125tys wersja SKYPASSION, a testowałem Mondeo, Passata, Renualt Kajdar, Toyota Avensis, które niestety sobie w tym samym wyposażeniu każe dopłacić dodatkowe 20-30tys..Auto bardzo wygodne, przestronne, wyposażone w wiele dodatków elektronicznych. Niskie spalanie jak na taką limuzynę to jeden z wielu jego plusów. Jak wcześniej wspomniałem auto prawie idealne bo moim zdaniem są i małe - które nie są jakoś uciążliwe, ale są... Brak regulowanego podłokietnika, brak możliwości zamówienia kieszeni w tylnej kanapie na narty, brak teleskopów w przedniej masce-co w tej klasie samochodów powinno być standardem no i ostatni minus mały, ale dziwny - miejsce na okulary nie wiem jakich używają okularów Japończycy, ale żadne z których posiadam nie mieściły się na tyle by zamknąć schowek ?
4,5
~Łukasz
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Przede wszystkim piękne auto, które wyróżnia się z tłumu nie pozostawiając nikogo obojętnym na jego widok. W połączeniu z ekonomicznością silnika jest bardzo przyjemne, ale po dwóch latach użytkowania mogę powiedzieć, że nie jest bez wad. Przeszkadzają na szczęście detale, ale jak na auto za 120 000zł oczekiwałbym jednak czegoś więcej.
4,2
~sawari
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Auto bezproblemowe. Lepiej przyspiesza przy wyższych prędkościach niż od zera. Do 160 km/h jest w miarę cicho, ale np. w Passacie jest ciszej. Przeciętne fotele, zwłaszcza zagłówki w przednich fotelach, które są bardzo grube i nie mają regulacji przód/tył. Jeżdżę z oparciem ustawionym dość pionowo i zagłówek odchyla mi głowę do przodu.
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2015-2016
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Jest to spalanie przy normalnej jeździe mieszanej ( miasto/trasa 20 km/miasto), średnio wychodzi nieco mniej niż 9 l. Na długiej trasie przy pełnym obciążeniu 4 dorosłe osoby + bagaż dla 4 osób przy prędkości na autostradzie 140 - 150 średnio wyszło ok. 10 l. Wskazania nie z komputera tylko z "baku" Przejechane 21 tys/10 miesięcy
7,7
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Tutaj jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Przy normalnym użytkowaniu i nie katowaniu się eco drivingiem średnie spalanie na poziomie 7,5l/100km jest moim zdaniem wynikiem rewelacyjnym przy gabarytach tego auta. Wyjazd 2x na Chorwację po przejechaniu całej trasy średnie spalanie 6.0l przy zapakowanym bagażniku i czterech osobach na pokładzie co raczej jet nieosiągalne dla konkurencyjnych marek
7,1
Liczba komentarzy: 1
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
narazie rewelacja, spalanie w mieście 7,4 na autostrazie ( Szczecin- Bolzano 4 dorosłe osoby plus bagaż 150-160/h 7,5/100km. Do tej pory nic się nie zepsuło. Pierwszy przegląd 815 pl plus motaż dodatkowego immobilaizera 1250pln ( w maździe-Szczecin)

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Sedan Facelifting