Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~MrX
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Bardzo fajne autko . Silnik jest wytrzymaly i bezawaryjny jak na obecne czasy . Nie jest to demon predkosci w koncu (silnik bez turbo) ale tez do sprawnej i komfortowej jazdy jest wystarczajacy. Samochod nie zepsul sie ani razu a mam przejechalem nim 300tys km wiec bardzo odporna jednostka. Wizualnie rowniez podoba sie wiekszosci . Najslabsza strona tego samochodu jest wyciszenie , pow 120 km/h zaczna sie robic glosno ( Waga okolo 1300 kg dla wielkiego 5 metrowego sedna zostala uzyskana kosztem wyciszenia). Rowniez hamulcje dziwnie dzialaja po dosc krotkim czasie od wymiany tarcz i klockow , hamujac ma sie wrazenie jakby tarcze byly lekko krzwe i klekotaly ( choc jak sie mocniej nacisnie pdeal hamulca to jest ok) . Spalanie przyzwoite jak na 2l benzyne srednio 6,5l/100km. Podobno drogie czesci zamienne ale jak pisalem samochod nigdy sie nie zepsul przez 9 lat uzytkowania i 300tys km
2,9
~Korsic
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Samochod kupilem jak mial 3 lata i najechane 40.000 km. Ja zrobilem nim 100.000 -Uzytkowalem go cztery lata glownie na autostradach. Spokojny kierowca, Wygodny samochod, dobrze wykonany, dobre materialy, nic nie trzeszczy, skrzypi. duzy bagaznik. Silnik bardzo ekonomiczy chodz-chodzi jak diesel .Dzwiek audio Ok. To tyle z zalet. Beznadziejnie wyciszony a ja porownanie mam slabe , moge go jedynie porownac duzych Hyundai czy Kia w ktorych jest zniecznie ciszej. Swoja droga ostatnio uszczelki w drzwiach kierowcy przestaly przylega wiec zrobilo sie jeszcze glosniej. Zawieszenie chyba przelozyli z mazdy 2 do tego potworka , wymienione dolne wachacze, stabilizatory, amortyzatory, jakies inne gumy, laczniki, lozyska na amortyzatorach, jakies tam mocowania amortyzatora i juz wiecej nie pamietam. Ogolnie wydalem jakies 16- 17 tys zl w ciagu ostaniego roku uzytkowania. Zamienniki wytrzymuja pol roku. Szarpanie na zimnym podczas ruszania - wilgotnieje sprzeglo w mokre zimne dni, ktos juz o tym wspominal we wczesniejszym wpisie. System multimedialny wlacza sie wieki a potem potrafi sie zrestartowac jeszcze kilka razy, podobno wina oprogramowania. Ktos tez pisal o wycieraczkach, to prawda zyja swoim zyciem, potrafia podczas mrzawki nagle dostac przyspieszenia i zapierniczaja jak w najwieksza burze. I najlepsze na koniec, Podobno w mazdach rozwiazano problem rdzy, szczegolnie w mazdach 6, to ja sobie nie wyobrazam co tam sie dzialo wczesniej bo moja madzia zaczela rdzewiec od spodu jak miala prawie szesc lat, gosciu ustawial mi zbierznosc i zwrocil uwage ze jesli chce sobie ten samochod jeszcze troche pouzywac to trzeba to zabezpieczyc bo za rok dwa nie bedzie co zabezpieczac. Okazalo sie potem ze zardzwialy tez przewody hamulcowe. KATASTOFA.
4,4
~Rafaello
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Kupiłem bo szukałem wygodnego samochodu i poprostu mi się podobał a nie dla osiągów , czy szpanu. Samochód ma kilka wad o ktorych zwykło się mówić "ten model tak ma" np; pierwsze dwa zimne ruszania lubi sobie szarpnąć, głośniejsza praca silnika bo to skyactive , automatyczne wycieraczki włączają się na niezły speed mimo że ledwo pada i składane lusterka które lubią się popsuć mimo że nie będziesz ich używać, no a wyciszenie to faktycznie katastrofa. Poza tym to bardzo przyzwoite autko co mało pali, wygodne , dobrze wygląda i dobrze się prowadzi. Dobre wykonczenie

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Sedan Facelifting