Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW od 2012

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~SouldSire
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Zastrzeżenia ograniczają się do: spalania (nie spodziewałem się, że osiągnę katalogowe, bo mam "ciężkie" kopyto, ale jednak nieśmiało liczyłem na 8-8,5, a jest 9l/100km), hałasu przy większych prędkościach (jest zdecydowanie ciszej niż w moim poprzednim aucie, ale uszczelki drzwi przednich jednak wymagają dopracowania, podobno Mazda już pochyla się nad problemem) i zestawu audio, a dokładniej jego współpracy z portem USB (nie dość, że zawsze odtwarzanie rozpoczyna się od pierwszego utworu, to jeszcze standard USB to chyba 1.0, bo ładowanie biblioteki trwa koszmarnie długo). Poza tym: miód.
4,0
~Mike
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Jak na rok 2013 - cud natury, niepowtarzalny i bardzo świeży design, auto skupiało wzrok bardzo wielu kierowców, ludzie zagadywali też z ciekawości np. na stacjach benzynowych. Z czasem - design bardzo się opatrzył a ciągłe "liftingi liftingów" tego modelu spowodowały też utratę pozycji rynkowej słynnej "szóstki" i jej popadnięcie w niebyt, zamiast zaproponowania w okolicach roku 2017 nowej odsłony tego modelu. Szkoda, to bardzo zmarnowany potencjał...
4,6
~Paweł
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
W samochodzie jesteśmy razem z żoną zakochani. Jest piękny, komfortowy, i na razie bezawaryjny nie licząc systemu audio Bose w którym od rdzy rozklejają się membrany z tyłu głośnika i charczy. Ale wystarczy super glu za 2 zł i sprawa załatwiona
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW od 2012
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Ostatnio zrobiłem trasę Szczecin- Cannes (FR) - Szczecin. Jechałem bardzo normalnie autostradami (pomiędzy 120 - 160 kmh). Zrobiłem dokładny test zużycia paliwa lejąc pod korek i "co paragon" kalkulując ile rzeczywiście spaliła (z resetem wskazań naturalnie) . Ponadto ciekawiło mnie na ile dokładnie pokazywane jest średnia z komputera pokładowego. Oto rezultaty: 52,67l na 698,3 km- co daje 7,54 l / 100km (komputer- 7,6 l/100) /// 49,96l na 729,2 km - co daje 6,85 l / 100 km (komputer - 6,7 l/ 100 km) /// 52,57 l / 800,2 km co daje 6,56 l / 100km (komputer 6,6). Wnioski: auto spala na trasie ok. 7 l / 100km i jego komputer bardzo dobrze zlicza średnią spalania.
6,6
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Jak na silnik 2.0 benzynę i gabaryty pojazdu jestem bardzo zadowolony z poziomu spalania. Przeskakując tylko z silnika diesla na benzynę brakuje tego kopa od samego dołu obrotów, no ale cóż człowiek nauczył się przez wiele lat jeździć niutonometrami a nie koniami mechanicznymi :) -na szczęście na się rozhula to już idzie.
6,6
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu jest nawet bardzo dobrze.Na trasie Kraków Lublin z bardzo przepisową jazdą bez szaleństwa spalanie średnie to 5,2 l/100 km.Bez nieprzewidzianych wydatków koszta są akceptowalne.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Kombi