Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Tomeck
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Całkiem fajne auto, które ma kilka irytujących wad. Fajnie wygląda mimo upływu lat. Szary kolor + przyciemniane szyby dobrze się prezentują. W środku dużo miejsca dla 4 osób. Bagażnik pojemny. Dobrze się prowadzi. Na szczęście nie psuje się zbyt często. Niestety czasem brakuje zmienników i na prawa boli. System audio już trochę archaiczny - słaby wyświetlacz, głośniki zdecydowanie do wymiany. Najgorsza wada to wyciszenie - naprawdę słabo. Szkoda że jak kupowałem to ceny już tak poszły w górę, że nie starczyło na model po lifcie, pewnie byłoby trochę lepiej. Na plusy na pewno spalanie. Benzyna 165 KM, w dużym kombi, w automacie - i bez problemu schodzisz poniżej 7 l w trasie to jest naprawdę przyzwoicie.
4,6
~W.
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mazda ma prawie magiczne 100 000 tys km i nic nie nawaliło co w dzisiejszych czasach i autach na szprycowanych elektronikom dziwi. Silnik z tego co wyczytałem seria G w NIEMIECKICH opiniach nie do zdarcia dlatego u szkopków Mazda 6 trzyma cene jak diabli. Spalanie w mieście jadąc z dzieckiem do szkoły dystans 1.5 km spalanie na zimnym silniku 8 latem 10 zima przy większym dystansie spalanie staje się znacznie mniejsze 6 - 8 Trasa 70 - 100 km/h lato 4.5 - 5 zima 5 - 5.5 . Na minus poziom ogumienia a dokładnie dzwieku który wydaje bardzo głośny odgłos wnerwia w trasie przestrzeń bardzo dobra jestem dość " solidnie zbudowany " i nie mam kłopotów z pozycją za kierownica jak i w tyle gdy popije. Bagażnik spory ustawny ale materiał który tam jest ciut slaby . Ogulnie biorąc pod uwagę CENE auto jest warte każdej złotówki a na deser niezwykle trzyma cene aż mi szkoda jej sprzedawać ale czeka nowa Mazda CX 5 na koniec dodam że to moja pierwsza Mazda a zmieniam często auta leasing koszty itp tak więc mam wyrobioną opinie o innych markach.
4,7
~Irek
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Silnik 2.0 165KM bardzo dobra jednostka napędowa terasa prędkość 60 - 80 km/h spalanie od 4.5 do 5.2 prędkość 140 spalanie 7 -8 miasto trasa od 1 do 2 km zimą spalanie 8 - 10 jak dla mnie super brak turbo i badziewia pod maska jak np TFS. Auto spore miejsca pod dostatkiem widoczność dobra zwłaszcza że to kombi dodatkowa zawsze są partroniki lub kamera Tapicerka super w dotyku nie parze po nagrzaniu auta i nie ziębi zimą ( odwrotność badziewia od VW ) ale ma wadę ciężka jest w utrzymaniu łapie wszystkie pyłki jak magnes. Do wady zaliczył bym poziom hałasu powinno być znacznie ciszej . Co do kosztów eksploatacji normalne nie tanio nie drogo. Awarie brak nic ! ( kolejna odwrotność względem mojego poprzedniego auta passata B7 ) Auto bardzo dobre stosunek CENY do tego co DOSTAJEMY bardzo dobry jak do tej pory to moje pierwsze autko Mazdy i jestem bardzo milo zaskoczony , a opinie ze rdza itp nie wiem ma 72000 tyś km nic niema ale sąsiad ma poprzedniczkę z 2010r na blacie 190 tyś/km i brak rdzy tak więc nie jestem pewien co do tego czy one naprawdę gniją o ile nie mają szpachli na sobie :)

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Kombi