Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2191 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1800-2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,3 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Robert
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Autko kupione z 50 tys. przebiegiem. Teraz prawie 190 tys. Zawsze miałem zasadę, że po przejechaniu 100 tys. zmieniam auto. W tym przypadku Mazda dzielnie broni się przed zmianą właściciela. Nie daje mi żadnych powodów. Bezawaryjna, niskie spalanie i cały czas dobrze wygląda. Przez cały okres użytkowania oprócz wymiany klocków i płynów, miał jeden zabieg tj. czyszczenie - czegoś tam (zwyczajnie się nie znam za kilka stówek). Olej zmieniam w serwisie, co 15 tys. km. Mogą się jedynie przyczepić do nadmiernego moim zdaniem hałasu powyżej 140 km/godz. i lakieru podatnego na zarysowania.
3,2
~Łukasz
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Bardzo ładny samochód, ale niestety diabeł tkwi w szczegółach. Nie można ciszyć się tym pięknym designem jeśli fotel kierowcy jest zaprojektowany dla Japończyka o wzroście 170cm, przy moich 186 ból kręgosłupa po 15 minutach, jeśli komputer pokładowy nie jest w stanie pokazać czasu jazdy, jeśli wskaźnik zbiornika paliwa jeszcze nigdy nie pokazał mi prawdziwej zawartości baku, jeśli w środku jest głośniej niż w każdym jednym aucie jakim wcześniej jeździłem, włączając w to auta klasy miejskiej i jeśli na kierownicy (uwaga w 2016 roku Mazda juz to poprawiła) jest dekiel jakby z wartburga wyciągnięty, a panel środkowy jest ruchomy i niestabilny... Nie wspomnę o spalaniu i "ściemie" mazdy dotyczącej lekkości auta, itd - średnie spalanie nigdy nie zejdzie poniżej 8,5l a staram sie jeździć przepisowo! Do tego najgorszy serwis Mazdy (jeden z warszawskich) z jakim miałem do czynienia. Wiem, że zabrzmię teraz tendencyjnie, ale obok stylistyki - Mazda 6 w każdym innym obszarze przegrywa z passatem (moje poprzednie auto). Ok jest jeszcze jeden element - mam w Mazdzie ledowe światła - są fantastyczne, lepsze od biksenonow w passacie.
4,6
~MhrocznyWaldek
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Generalnie auto jest extra. Jest to wersja 4x4 na rynek niemiecki. Poza drobnymi rzeczami takimi jak np. wyciszenie przy prędkościach od 150km/h i małej liczbie schowków w kabinie jest to całkiem dobry kawał wozidła (w pozytywnym znaczeniu). Dobrze wykończony, wysoki standard montowany seryjnie, niezła jakoś i ogromny plus za wygląd.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Kombi Facelifting