Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Karol
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Jestem zadowolonym użytkownikiem Mazdy 6, która znakomicie sprawuje się jako wygodny samochód rodzinny do codziennego poruszania się po mieście oraz jako auto do weekendowych wyjazdów. Układ napędowy działa bez zarzutu, układ jezdny daje poczucie pewności podczas prowadzenia. Mimo upływu niemal 6 lat od daty premiery, samochód wciąż przykuwa wzrok ładnie nakreśloną linią nadwozia. Gdyby poprawiono wyciszenie wnętrza, grubość/twardość powłoki lakierniczej oraz wyeliminowano drobne usterki, byłby to samochód idealny.
4,8
~Krzysztof
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Ogólnie bardzo mi się podoba Mazda 6 i jestem na tą chwilę zadowolony z zakupu. Za kilka miesięcy napiszę obszerniejszy komentarz, bo jak na razie zrobiłem ok 1500km i auto posiadam niecały miesiąc. Poprzednim autem była Honda Accord 2.4 i tu niestety jest mały problem, ponieważ brakuje mi kilku udogodnień które była w Hondzie z 2010r. Niestety Mazda nie ma opcji elektrycznego podnoszenia klapy bagażnika a Honda miała :) Uważam, że auto za ponad 120 tys. powinno już mieć takie udogodnienia. Spalanie w Mazdzie uważam za dobre, na trasie przy w miarę spokojnej jeździe udało mi się osiągnąć 6,4. Średnie spalanie przy stosunku 60% trasa 40 % miasto ok ok 7,5- 7,8 l. Polecam zakup Mazdy 6 :)
4,9
~teddyberek
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Byłoby autem idealnym, gdyby niewielkie mankamenty: brak czasu podróży, średniej prędkości i spalania dla trasy (jest liczona tylko od skasowania); wycieraczka tylnej szyby powinna być pod spryskiwaczem, żeby nie rozpoczynała pracy "na sucho"; brak schowka w bagażniku dla siatki oddzielającej przestrzeń bagażową od pasażerskiej (jest dla rolety), nie zawsze dobrze działający system MZD (utwory czasami włączają się od pierwszego); przyciskiem na kierownicy można uruchomić telefon, ale już nie można wybrać kontaktu i zadzwonić - trzeba używać pokrętła; ruszające się boczki drzwi przy zamykaniu; mała ilość schowków (np przed pasażerem mógł być większy gdyby otwierały się drzwiczki, a nie "wyjeżdżał"cały schowek, schowek nie klimatyzowany i bez podświetlenia); podczas deszczu nie włączają się automatycznie światła drogowe (powinno być to sprzężone z wycieraczkami); jak na BOSE dźwięk powinien być lepszy (brak subwoofera); dlaczego kierunkowskazów nie wykonano w technologi LED (światła drogowe są w LED?); brak możliwości złożenia "na płasko" fotela pasażera (przewożenie długich przedmiotów); pilot ( brak domykania szyb z pilota, przycisku "panic"); po co zakręcany korek wlewu paliwa?; brak podnoszenia pokrywy silnika na amortyzatorach; łatwo rysujący się plastik na zegarach"; nie zawsze "automatycznie" uzbraja się alarm po zamknięciu drzwi (nie miga wtedy światłami"); brak czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy - jest tylko przy ksenonach? (miałem to w 13letnim Passacie !); wyciszenie powyżej 120km/h powinno być lepsze; kamera cofania (bardzo dobra) powinna wysuwać się np spod znaczka Mazdy (jak np WV); nieprecyzyjny wskaźnik poziomu paliwa (przy "0" do stacji zatankowałem 52litry czyli zostało jeszcze 10l!); hamulce mogłyby być lepsze
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2015-2016
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Moja Mazda 6 2.0 165KM i-eloop testowana na wszelkie możliwe sposoby w trasie i na mieście z jazdą bardzo spokojną i dynamiczną oczywiście zgodnie z przepisami spala średnio 7,3 l/100 km. To bardzo dobry wynik jak na taki motor benzynowy. Przy bardzo spokojnej jeździe trasami krajowymi do 90 km/h potrafiła zejść do 5,2 litra .Autostrada przy 140km/h jest to około 8,0 litrów, powyżej nie testowałem na dłuższym odcinku ale myślę że do 9 litrów by wzięła . Spokojna jazda autostradą na tempomacie 120 km/h bierze 6,3 litra około więc rewelacja. Oszczędny silnik, i jak na brak turbo jest dynamiczny wbrew temu co ludzie piszą. Wyżyłowane silniki 1,0 czy 1,4 z turbo będą palić bardzo podobnie. Tu mamy silnik wolnossący który zapewne dwa razy przeżyje uturbione jednostki.
6,3
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Witam. M6 mam od 3 miesięcy. Przebieg 8000 km.Wersja z Alu 19 i światłami Led drogowymi. Auto tak jeździ jak wygląda choć widzę kilka mankamentów tj powłoka lakiernicza i praca przedniego zawieszenia na 19- a mianowicie na studzienkach słychać metaliczny odgłos przednich wahaczy lub czegoś innego w zawieszeniu.Na 17 Alu tego nie ma. Spalanie-moje minimalne średnie z całego zbiornika to 5.6 l ale to przy jeździe na emeryta. Normalnie średnio w trybie mieszanym 6.2-6.5 l.Autostrada Rzeszów-Kraków tempomat 160 cala trasa spalanie 8.6l Ładowanie kondensatora odbywa się błyskawicznie.A i taka ciekawostka ze znajomi wybrałem się do Chorwacji. Znajomi Astra III 1.6 benzyna. Na stacjach przy tankowania okazało się ze astra spaliła średnio 0.5l benzyny więcej od Mazdy. Gdyby nie ten lakier było by wszystko na 6 Pozdrawiam
6,7
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Jak na 2-litrowego benzyniaka jest naprawdę dobrze. Duże auto, które potrafi spalić na trasie nawet poniżej 6l benzyny musi robić dobre wrażenie. Średnia z 49000 km - 7,5 l/100 km - to o jakieś 1,5 l mniej niż moja poprzednia Avensis. Ceny przeglądów w ASO nie najniższe ale akceptowalne.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Kombi Facelifting