Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 2488 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 256 Nm przy 3250 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89 x 100 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~M 6
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Auto wykonane z dobrych materiałów z małymi wyjątkami , silnik daje sporo frajdy przy niskim spalaniu ( miasto od 7,7 do 9 trasa 160 - 170km/h spalanie 10 l 140km/h 7,5 l 60 -90 km/h od 5,5 do 6,5 wyniki bardzo zadawalające moim zdaniem ) i na dodatek na 99% przejedzie 3x tyle co turbo benzyny . Magiczne słowo wiązane z Mazdą korozja BRAK to mit i tyle ( są jednak wyjątki auta z USA czy tez po kolizji ale tam się trzeba z tym liczyć lub korozja w głowach innych ale to norma w PL ) . Auto prowadzi się wspaniale a to nie jest moje pierwsze z segmentu D .System adaptacyjnych świateł drogowych LED super sprawa jak i jego działanie . W 2017r uporano się z bolączkami auta trapiące starsze modele i poprawiono wręcz idealnie wyciszenie .Wadą jest przeciętna info rozrywka ( za dopłatą 1200zł można to zmienić w ASO nowy moduł ale jednak płatna dopłata ) . Auto nie zawiodło mnie ani razu ,części zamienne są w cenie takiej jak do innych aut a stwierdzenie o niedostępności lub wysokich cenach to po prostu kłamstwo !!!!! ( 5min na stronach od części i wiadomo co ile kosztuje ) . Auto ma obecnie 134 .tys km ( wymienione klocki + tarcze 1-raz przód klocki tył , obecnie zastanawiam się nad nowym akumulatorem )
4,4
~Zenon234
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Dawno mi się nie trafiło tak dobre auto po przygodach z Volvo i Vagiem miła odmiana . Pozdrawiam trolli co nie mają i płaczą dając tak fałszywe opinie, że czytając poniektóre pewno bym nie kupił tego auta ale stało się inaczej i mam super auto Obecnie zastanawiam się nad nową Mazdą 6 ( rok i się pojawi ) lub CX -5 zobaczymy co :) Jednak nie jest idealnie część plastików np: półka pasażera zrobiona jest słabego plastiku skutek rysy ryseczki . Tapicerka skórzana fotela nie jest na pewno w pełni prawdziwa bardziej taka eko-skureczka , kierownica nie lubi natomiast pocących się rąk jak nie zadbamy raz w roku to będzie świecić się nam jak pomalowana olejem :) Reasumując auto warte swej ceny.
4,6
~Lukasz
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Model 2017, odebrany zimą 2016. Nie brałem pod uwagę żadnego produktu z grupy VAG, zupełnie mnie te auta nie interesują. Mazda przekonała mnie przedewszystkim stylistyką, przystępną ceną za produkt dobrze wyposażony, gdzie u konkurencji należy słono płacić za dodatki. Brałem pod uwagę Volvo XC60, Mercedesa CLA shotingbrake, lexusa IS. A Mazda wygrała. Auto z zewnątrz urzekające, w pierwszym kontakcie robi bardzo pozytywne wrażenie, ale te niedopracowane drobnostki psują całokształt auta, mam tutaj na myśli wyciszenie, system MZD Connect który z produktami apple współpracuje w 40%, nie działa wybieranie głosowe, nie działa opcja na kierownicy dzwonienia, to jest absurd żeby samochód za 150 tyś zł miał z tym problemy z telefonem ktory jest najpopularniejszym telefonem na swiecie, jakość wyświetlacza i kamery cofania też jest kiepska - w dobie 21 wieku i technologii kamer w wysokich rozdzielczościach to powinna byc kamera HD. Kolejna bardzo irytująca rzecz, zestaw Bose, nie powala, a przy głośności powyżej 25 kresek, tapicerka drzwi pracuje, lusterka drżą, a gałka do regulacji lusterek okropnie hałasuje, momentami mam ochotę ją wyrwać, bo słuchanie muzyki w aucie to męczarnia - zero przyjemnosci i sprawdzcie to w swoich Mazdach jest to bardzo powszechne zjawisko, nie przy kazdym utworze to slychac ale wystarczy wlozyc plyte Stinga. Kolejna rzecz to klapa silnika, zastosowanie tam metalowego pręta w takim aucie to rowniez absurd. Klapa bagażnika nie jest elektryczna, przeżyłem to, chociaż to jest juz dostepne nawet w Astrze czy Octavii, kolejna rzecz - klapa bagażnika nie zawsze się domyka. Auto jest słabo wyciszone, nie jestem zadowolony. Przy wyższych prędkościach mimo zastosowania podwójnych szyb i nowych uszczelek i tak jest halas. Brak klimatyzowanego schowka! W starej Hondzie miałem taką pierdołę. Brak podgrzewanych dyszy spryskiwaczy, brak czujnika płynu do spryskiwaczy, plastiki przy podszybiu przedniej szyby to również smiech na sali, zbiornik na płyn do spryskiwaczy, trzyma się tak jakby chciał odpaść, większego tańszego badziewnego plastiku nie widziałem. Mam wrażenie że gdy zaleje pod korek to się urwie. Kierownica po 5000 tys km błyszczy się jakby miała już około 20 tys km, skora zastosowana do jej wykonania jest tak delikatne że jest cała porysowana, myślę że na przeglądzie zgłoszę to w serwisie i będę domagał się wymiany na nową, uważam że to jest niedopuszczalne. Denerwuje mnie rowniez system dostepu i blokowania auta, wystarczy ze wysiąde z auta probujac obejsc je i dostac sie do drzwi od strony pasazera, system ten zamyka auto...za kazdym razem gdy probujesz sie dostac na druga strone auta musisz otwierac zamek ponownie!
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2016-2018
8,4
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Jazda miejska zawsze około 10 litrów +/- 1 litr w zależności od korków. W trasie bardzo dużo zależy od prędkości. Trasa 500km z prędkościami do 150km/h wychodzi mi średnia 9 litrów. Jeśli ktoś bardzo trzyma się przepisów bez problemu wyciągnie 8. Mój rekord przejazdu nocą przez miasto (około 40km) to 6l/100. Nie przekraczając dozwolonych prędkości i operując gazem baaardzo delikatnie. Auto bardzo wrażliwe na dodatkowe obciążenie. Rowery na dachu na trasie przy prędkości do 130km/h dodawały od siebie 2l/100. Przyczepa lekka zabudowana bardzo mocno podnosi spalanie. Nie ma co się łudzić, że wolnossąca benzyna będzie niewrażliwa na dodatkowe opory powietrza. To nie jest to co moja poprzedniczka Mazda 6 2.0TD, która przy 180km/h paliła mi 9litrów ON.
9,3
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Instalacja Prins DLM 3.0 Dane podałem z faktycznego spalania na dystansie 1100km ( ilość zatankowanego paliwa do przejechanych kilometrów). Jadąc na wakacje z Katowic do Gdańska w nocy 99% autostrada/expresówka (tempomat na 140km) - spalanie dokladnie 10,5l Trasa Bytom - Olkusz - Kraków jazda na emeryta max 110km wiekszość 70-80km, spalanie 7,2l Po mieście wiadomo rozpiętość ogromna bo od 9l do 12l to wszystko przy LPG!!! instalacja nie spala już ani kropli benzyny, jeżdżę cały czas na LPG włącznie z odpalaniem silnika. Jestem mega zadowolony z instalacji.
6,9
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Autko posiadam od 6 miesięcy, nie jeżdżę dużo więc dotychczas zrobiłem jedynie 5000km. Myślę jednak, że wystarczająco do wskazania w miarę precyzyjnych danych spalania. Miasto spokojna jazda 7,1 - 8,5l (w zależności od pory dnia) Poza miastem 70-90 km/h 5,6-5,9l (większość na tempomacie) Poza miastem 90-100 km/h 5,8 - 6,3l (większość na tempomacie) Poza miastem 100-120 km/h 6,1- 6,8 (większość na tempomacie) Autostrada 140 km/h tempomat - 7,3l Autostrada 200 km/h test około 50 km 12l Ważna informacja !!! to jest model z 2017r po modernizacji silnika!!! Jest znaczna równica w spalaniu w porównaniu do poprzedniej generacji silników !!! Mamy w firmie Mazde 6 kombi z 2013r 2,0 benzyna w manualu, spala minimum 1,5l więcej !!!!

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016