Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~wal0r
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
To jest początek użytkowania tego samochodu. Pierwsze wrażenie wow jak wygląda jak sie prezentuje, szczególnie gdy przesiada sie z 8 letniego V50. Potem szybka irytacja tym, ze nawyk których się nabyło tu się nie sprawdzają. Teraz przychodzi realne docenianie samochodu ale i obiektywne podejście. Ok relacja cena do jakość jest dobra. To jest kawał niezłego samochodu, z duszą. Ok zaraz posadzicie mnie o to iz jestem przekupionym pismakiem Mazda Polska , nie nie jestem, jeśli juz to cześciowo podatnym na pseudo marketingowe filozofie konsumentem. Ok troche tak ale troche jest w tym prawdy te wszystkie zumzumy jezdzcy i konie to jest w tym samochodzie. Ten samochód na prawde daje przyjemność (bo radość to inna marka daje) z jazdy. I to za kwotę
4,1
~TUN
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Auto na 4+. Na +: design, ergonomia, prowadzenie w normalnej jezdzie, walory uzytkowe typu bagaznik oraz ilosc miejsca; spalanie. Na -: hamulce, wrazliwosc na podmuchy wiatru przy szybkiej jezdzie na trasie, zlazacy lakier z felg, elektronika zyjaca swoim zyciem.
4,6
~Piotr
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Bardzo przyzwoite, duże, rodzinne auto klasy średniej. Wygląd bardzo cieszy oko, bezawaryjność pozwala bezstresowo jeździć w dłuższe trasy. Śladów legendarnej korozji po 3 latach nie widać. Jeżeli kogoś nie odstrasza brak LED-ów, 19-calowych felg i różnych elektronicznych wodotrysków to polecam wersję SkyBusiness. Jest klima 2-strefowa, jest navi (polecam dokupić AndroidAuto), są 17-tki alu, no i nie ma turbosprężarki. Za około 80tys można kupić 2-letni egzemplarz z niewielkim przebiegiem.
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW 2016-2018
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Auto mam 3 miesiące, zrobiłem 5000 km. Wynik na zimowych oponach, dopiero teraz założyłem letnie. Spalanie w trasie można spokojnie osiągnąć na poziomie 5.5 i nie trzeba jechać 80km/h - wystarczy płynna jazda do 110km/h. Po mieście zima robiąc odcinki około 4km spalanie w granicach 10. Start-stop działa bardzo sprawnie, wręcz nieodczuwalny - silnik włączy się nim sprzęgło wciśnięte do końca. Auto komfortowe, szybkie i piękne. Bez okropnego downsizingu. A do tego w atrakcyjnej cenie - w pełni wyposażone za 120 tys złotych. Do tej pory brak usterek. Wymiana oleju z filtrem po 2000 km 500zł, pierwszy przegląd po 20tys ma kosztować 700zł.
7,7
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Przy 80km/h da się zejść do 5,5 litra. Przy 140km/h to już około 8-9litrów przy 170km/h będzie lekko ponad 10litrów co jest świetnym wynikiem. Po mieście mam około 8litrów jakkolwiek bym nie jezdził
6,2
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Na trasach spalanie jest bardzo dobre, w mieście nie wiem bo niewiele jeżdżę po miastach- i to na zimówkach. Zobaczymy czy wynik się poprawi na letnich 19"?

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016