Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 III Kombi Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Długość 4805 mm
Szerokość 1840 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2113 mm
Wysokość 1475 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1595 mm
Zwis przedni 955 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 165 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1648 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 506 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Robert
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Autko kupione z 50 tys. przebiegiem. Teraz prawie 190 tys. Zawsze miałem zasadę, że po przejechaniu 100 tys. zmieniam auto. W tym przypadku Mazda dzielnie broni się przed zmianą właściciela. Nie daje mi żadnych powodów. Bezawaryjna, niskie spalanie i cały czas dobrze wygląda. Przez cały okres użytkowania oprócz wymiany klocków i płynów, miał jeden zabieg tj. czyszczenie - czegoś tam (zwyczajnie się nie znam za kilka stówek). Olej zmieniam w serwisie, co 15 tys. km. Mogą się jedynie przyczepić do nadmiernego moim zdaniem hałasu powyżej 140 km/godz. i lakieru podatnego na zarysowania.
3,6
~emwu
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Oczekiwania związane z tym autem dotyczyły przede wszystkim dynamiki i bezawaryjności. Wiązało się to z wcześniejszymi doświadczeniami płynącymi z użytkowania innych japońskich marek: Hondy (Accord kombi benzyna) i Subaru (Outback diesel)... Co do pierwszego - dla Mazdy 2,5 AT w kombi - pełna zgoda. Co do drugiego - kompletne zaskoczenie i duże rozczarowanie. Auto przy przebiegu 73900 km poległo na trasie i skończyło na lawecie. Rozpadł się pasek napędzający m.in. alternator oraz resztę osprzętu silnika... Jeszcze chwilę temu zastanawiałem się nad wymianą Mazdy 6 na nowo wprowadzany model ale teraz ? Utraciłem zaufanie do marki i nie polecam !
4,6
~Karol
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Jestem zadowolonym użytkownikiem Mazdy 6, która znakomicie sprawuje się jako wygodny samochód rodzinny do codziennego poruszania się po mieście oraz jako auto do weekendowych wyjazdów. Układ napędowy działa bez zarzutu, układ jezdny daje poczucie pewności podczas prowadzenia. Mimo upływu niemal 6 lat od daty premiery, samochód wciąż przykuwa wzrok ładnie nakreśloną linią nadwozia. Gdyby poprawiono wyciszenie wnętrza, grubość/twardość powłoki lakierniczej oraz wyeliminowano drobne usterki, byłby to samochód idealny.
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Kombi Facelifting
7,3 – 8,3
l/100 km
6,8 – 6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Moja Mazda 6 2.0 165KM i-eloop testowana na wszelkie możliwe sposoby w trasie i na mieście z jazdą bardzo spokojną i dynamiczną oczywiście zgodnie z przepisami spala średnio 7,3 l/100 km. To bardzo dobry wynik jak na taki motor benzynowy. Przy bardzo spokojnej jeździe trasami krajowymi do 90 km/h potrafiła zejść do 5,2 litra .Autostrada przy 140km/h jest to około 8,0 litrów, powyżej nie testowałem na dłuższym odcinku ale myślę że do 9 litrów by wzięła . Spokojna jazda autostradą na tempomacie 120 km/h bierze 6,3 litra około więc rewelacja. Oszczędny silnik, i jak na brak turbo jest dynamiczny wbrew temu co ludzie piszą. Wyżyłowane silniki 1,0 czy 1,4 z turbo będą palić bardzo podobnie. Tu mamy silnik wolnossący który zapewne dwa razy przeżyje uturbione jednostki.
6,3
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Witam. M6 mam od 3 miesięcy. Przebieg 8000 km.Wersja z Alu 19 i światłami Led drogowymi. Auto tak jeździ jak wygląda choć widzę kilka mankamentów tj powłoka lakiernicza i praca przedniego zawieszenia na 19- a mianowicie na studzienkach słychać metaliczny odgłos przednich wahaczy lub czegoś innego w zawieszeniu.Na 17 Alu tego nie ma. Spalanie-moje minimalne średnie z całego zbiornika to 5.6 l ale to przy jeździe na emeryta. Normalnie średnio w trybie mieszanym 6.2-6.5 l.Autostrada Rzeszów-Kraków tempomat 160 cala trasa spalanie 8.6l Ładowanie kondensatora odbywa się błyskawicznie.A i taka ciekawostka ze znajomi wybrałem się do Chorwacji. Znajomi Astra III 1.6 benzyna. Na stacjach przy tankowania okazało się ze astra spaliła średnio 0.5l benzyny więcej od Mazdy. Gdyby nie ten lakier było by wszystko na 6 Pozdrawiam
6,2
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW
Auto dopiero odżyło po usuniecia problemowego dpf.a , zyskało wiecej mocy, nie mam problemu z olejem rosnącym, a co najważniejsze spalanie znacznie sie zmniejszyło. Wyłaczyłem też zawór egr w pcm zeby nie syfic dolotu

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Mazda 6 III Kombi Facelifting