Szukaj

Informacje o Mazda 6 III Kombi

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Długość 4805 mm
Szerokość 1840 mm
Wysokość 1475 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Zwis przedni 955 mm
Zwis tylny 1100 mm
Prześwit 120 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1648 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 506 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1040 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 50 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Tomeck
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Całkiem fajne auto, które ma kilka irytujących wad. Fajnie wygląda mimo upływu lat. Szary kolor + przyciemniane szyby dobrze się prezentują. W środku dużo miejsca dla 4 osób. Bagażnik pojemny. Dobrze się prowadzi. Na szczęście nie psuje się zbyt często. Niestety czasem brakuje zmienników i na prawa boli. System audio już trochę archaiczny - słaby wyświetlacz, głośniki zdecydowanie do wymiany. Najgorsza wada to wyciszenie - naprawdę słabo. Szkoda że jak kupowałem to ceny już tak poszły w górę, że nie starczyło na model po lifcie, pewnie byłoby trochę lepiej. Na plusy na pewno spalanie. Benzyna 165 KM, w dużym kombi, w automacie - i bez problemu schodzisz poniżej 7 l w trasie to jest naprawdę przyzwoicie.
4,6
~W.
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Mazda ma prawie magiczne 100 000 tys km i nic nie nawaliło co w dzisiejszych czasach i autach na szprycowanych elektronikom dziwi. Silnik z tego co wyczytałem seria G w NIEMIECKICH opiniach nie do zdarcia dlatego u szkopków Mazda 6 trzyma cene jak diabli. Spalanie w mieście jadąc z dzieckiem do szkoły dystans 1.5 km spalanie na zimnym silniku 8 latem 10 zima przy większym dystansie spalanie staje się znacznie mniejsze 6 - 8 Trasa 70 - 100 km/h lato 4.5 - 5 zima 5 - 5.5 . Na minus poziom ogumienia a dokładnie dzwieku który wydaje bardzo głośny odgłos wnerwia w trasie przestrzeń bardzo dobra jestem dość " solidnie zbudowany " i nie mam kłopotów z pozycją za kierownica jak i w tyle gdy popije. Bagażnik spory ustawny ale materiał który tam jest ciut slaby . Ogulnie biorąc pod uwagę CENE auto jest warte każdej złotówki a na deser niezwykle trzyma cene aż mi szkoda jej sprzedawać ale czeka nowa Mazda CX 5 na koniec dodam że to moja pierwsza Mazda a zmieniam często auta leasing koszty itp tak więc mam wyrobioną opinie o innych markach.
4,7
~Irek
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Silnik 2.0 165KM bardzo dobra jednostka napędowa terasa prędkość 60 - 80 km/h spalanie od 4.5 do 5.2 prędkość 140 spalanie 7 -8 miasto trasa od 1 do 2 km zimą spalanie 8 - 10 jak dla mnie super brak turbo i badziewia pod maska jak np TFS. Auto spore miejsca pod dostatkiem widoczność dobra zwłaszcza że to kombi dodatkowa zawsze są partroniki lub kamera Tapicerka super w dotyku nie parze po nagrzaniu auta i nie ziębi zimą ( odwrotność badziewia od VW ) ale ma wadę ciężka jest w utrzymaniu łapie wszystkie pyłki jak magnes. Do wady zaliczył bym poziom hałasu powinno być znacznie ciszej . Co do kosztów eksploatacji normalne nie tanio nie drogo. Awarie brak nic ! ( kolejna odwrotność względem mojego poprzedniego auta passata B7 ) Auto bardzo dobre stosunek CENY do tego co DOSTAJEMY bardzo dobry jak do tej pory to moje pierwsze autko Mazdy i jestem bardzo milo zaskoczony , a opinie ze rdza itp nie wiem ma 72000 tyś km nic niema ale sąsiad ma poprzedniczkę z 2010r na blacie 190 tyś/km i brak rdzy tak więc nie jestem pewien co do tego czy one naprawdę gniją o ile nie mają szpachli na sobie :)
Średnie spalanie dla Mazda 6 III Kombi
7,1 – 9,0
l/100 km
6,8
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Ostatnio zrobiłem trasę Szczecin- Cannes (FR) - Szczecin. Jechałem bardzo normalnie autostradami (pomiędzy 120 - 160 kmh). Zrobiłem dokładny test zużycia paliwa lejąc pod korek i "co paragon" kalkulując ile rzeczywiście spaliła (z resetem wskazań naturalnie) . Ponadto ciekawiło mnie na ile dokładnie pokazywane jest średnia z komputera pokładowego. Oto rezultaty: 52,67l na 698,3 km- co daje 7,54 l / 100km (komputer- 7,6 l/100) /// 49,96l na 729,2 km - co daje 6,85 l / 100 km (komputer - 6,7 l/ 100 km) /// 52,57 l / 800,2 km co daje 6,56 l / 100km (komputer 6,6). Wnioski: auto spala na trasie ok. 7 l / 100km i jego komputer bardzo dobrze zlicza średnią spalania.
7,2
Mazda 6 III
Kombi 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Przebieg 85 tys, skrzynia manualna, zużycie wg własnego przeliczenia. Droga ekspresowa 160km/h - 8,3l; Droga ekspresowa 120km/h - 7,3l; Drogi powiatowe+gminne+małe powiatowe miasto - średnia prędk. 46km, nie przekraczając 90 km/h - 7,0l. Jadać jedną aglomeracja (sprawdzane zarówno na ekspresówce przy 160 km/h, przy 120 km/h jak i dr powiatowe+gminne+miasto) komputer przekłamuje o 0,1l.
10,5
Mazda 6 III
Kombi 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Ciężko zejść poniżej 10l/100 w mieście przy normalnym użytkowaniu. Oczywiście testowo można osiągnąć pewnie mniej, ale to raczej jako eksperyment. Przy normalnej eksploatacji na długim dystansie trzeba się liczyć ze spalaniem ok. 10 L/100 km. W trasie przy niskich prędkościach (90-100) można osiągnąć ok. 7-8. W warunkach autostradowych 9-10.

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
2 komentarze
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mazda 6 III Kombi

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.