Szukaj

Informacje o Mazda 6 III

Lata produkcji: 2012 – teraz
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 6 zadebiutowała w roku 2012 na wystawie samochodowej w Moskwie, a jesienią na targach w Paryżu zaprezentowana została odmiana kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym tego modelu z klasy średniej był prototyp z roku 2011 o nazwie Takeri Concept. Trzecia generacja „Szóstki” czerpie także po części ze stylistyki wcześniejszego prototypu – Shinari Concept. Wprowadzając nowy model na rynek, Mazda zaniechała koncepcji stylistycznej „Stylish, Insightful and Spirited” na rzecz filozofii „Kodo Soul of Motion” (z której skorzystano wcześniej tylko w modelu CX-5). Auto zostało zbudowane na nowej platformie podłogowej CD3 2 platform, stworzonej we współpracy z Fordem.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Oceny Mazda 6 III

Liczba ocen: 271
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~MrX
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 145KM 107kW
Bardzo fajne autko . Silnik jest wytrzymaly i bezawaryjny jak na obecne czasy . Nie jest to demon predkosci w koncu (silnik bez turbo) ale tez do sprawnej i komfortowej jazdy jest wystarczajacy. Samochod nie zepsul sie ani razu a mam przejechalem nim 300tys km wiec bardzo odporna jednostka. Wizualnie rowniez podoba sie wiekszosci . Najslabsza strona tego samochodu jest wyciszenie , pow 120 km/h zaczna sie robic glosno ( Waga okolo 1300 kg dla wielkiego 5 metrowego sedna zostala uzyskana kosztem wyciszenia). Rowniez hamulcje dziwnie dzialaja po dosc krotkim czasie od wymiany tarcz i klockow , hamujac ma sie wrazenie jakby tarcze byly lekko krzwe i klekotaly ( choc jak sie mocniej nacisnie pdeal hamulca to jest ok) . Spalanie przyzwoite jak na 2l benzyne srednio 6,5l/100km. Podobno drogie czesci zamienne ale jak pisalem samochod nigdy sie nie zepsul przez 9 lat uzytkowania i 300tys km
3,6
~A miało być tak pięknie.
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Auto zakupione w oparciu m.in. o opinie z tego portalu. Dochodzę do wniosku, że panuje pewien mit lub może już legenda o bezawaryjności tego modelu. A prawda jest zupełnie inna. Auto koroduje w zastraszającym tempie, rdza na mocowaniach drzwi, korozja elementów podwozia. Naprawdę? Auto ma 2 lata. Bardzo cienka warstwa lakieru, więc auto się szybko rysuje i powstają odpryski, które szybko pokrywają się rdzawym nalotem. Kolejny mit = bezawaryjność. Problemy z kolumną kierowniczą, ciągłe wibracje i drgania. Ogólnie temat drgań kierownicy w tym modelu doczekał się wielu postów. Szybkie zużycie elementów zawieszenia. Nieco się to kładzie cieniem na legendarnej bezawaryjności. Skrzynia może i starego typu, ale naprawdę słabo ciągnie to auto, kiepsko zmienia biegi, trzeba naprawdę się wczuć w to auto, aby zachować płynność. Moc silnika za mała = brak turbo. Auto z dołu jest strasznym mułem i jest to jego wada a nie zaleta. Tyle z minusów. Plusy teraz. Piękna linia nadwozia, z wyszukaną stylistyką i dbałością o detale. Znakomite wykonanie kabiny, jakość materiałów genialna w porównaniu do konkurencji. Miękkie i trwałe obszycia skórzane tunelu, boczków i listwy przedniej robią robotę. Świetne, minimalistyczne, choć bardzo rozbudowane, multimedia. Nie wieszają się, działają płynnie. Znakomita ilość elektroniki, która jest powtarzalna w pracy wprowadza do tej konstrukcji nowoczesność. Systemy są naprawdę ok. Wnętrze i linia nadwozia jak w premium. I najważniejsze, to auto zaczyna żyć od 3000 obrotów, czyli od 140 km/h, a swoją optymalną granicę osiąga przy prędkościach 160. Wtedy wkleja się w drogę, jest ciche, zrywne i niesamowicie stabilne. Są 2 twarze tej mazdy. "Ślicznotka z pięknym biustem, ale jednocześnie niemrawym charakterem, której niestety trzeba polać, żeby się rozpromieniła". Tak określę przyśpieszanie, pracę skrzyni, wycie silnika w ruchu około miejskim i na dojazdach. No nic, to nie jest auto na 2024 rok i pewnie dlatego zamknęli produkcję tego egzemplarza.
4,9
~LW
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Wersja 20th Anniversary, niemal wyłącznie długie trasy. Szczerze mówiąc, to bałem się tego zakupu. Nie miałem wcześniej Mazdy, nasłuchałem się o korozji, ponadto gdy "objeżdżałem" poprzednią wersję w 2016 roku, zniechęciło mnie słabe wyciszenie które w 2018 wyraźnie poprawiono. Niemniej zawsze uważałem że są jednocześnie piękne i niepozorne, a ja lubię takie klimaty. Kupiłem ją bo moim zdaniem to ostatni nie kojarzący się z nadmiarem pieniędzy samochód z dużym, niewytężonym, nowoczesnym sinikiem bez zbędnych bzdur. Myślałem o Insigni (dobrze znam i cenię), ale już nie produkowano wersji którą chciałem. Rozważałem Audi, jednak lektura zamieszczonych tu opinii użytkowników z przebiegami pow. 100.000 km mnie odstraszyły. Jeżeli ktoś po 100 tys. km nie chce kupić samochodu ponownie, to ma dobre powody bo już nieźle zna swój samochód. Mazda 6 ma kilka drobnych wad wymagających przyzwyczajenia. Np. ładna lecz zbędna ozdobna listewka w oparciu fotela. Mając nadwyrężone kolano, przy wsiadaniu musiałem się nieświadomie o nią oprzeć ręką i ją złamałem. Listwę oczywiście, nie rękę. Koszt to 150 PLN plus rozbieranie fotela. Poważniejsze: - Brak możliwości regulacji wysokości podpórki pod prawy łokieć. Musiałem się przyzwyczaić. Gdy się przesiadam z Kodiaqa, od razu mi jej brakuje. - Nagłośnienie BOSE po prostu słabe. Wiedziałem o tym wcześniej ale w tej wersji ono jest i już. - Regulacja położenia kierownicy na długość. Mam długie nogi więc przydałby mi się może centymetr. - Panel dotykowy działa tylko na postoju. Pokrętło a'la BMW działa super, ale wolałbym dotyk. - Pamięć fotela przywołasz tylko na postoju. Podczas jazdy nie przywołasz innego ustawienia. Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne bardzo dobrze wykonane. Oczywiście trzeba to kontrolować, jak w każdym samochodzie który chce się zostawić sobie na długo. Wykończenie, wygoda i przyjemność z przebywania w nim naprawdę na poziomie wyższym niż gdzie indziej za podobną cenę. Mam porównanie z kilkoma droższymi i nie przesadzam. Ostatni raz tak się czułem w topowej wersji starej Camry V6GX i w topowej wersji ostatniej Insigni. Dawno nie polubiłem samochodu tak jak tej Mazdy. Wstaję o 4:00 bo mam jechać w drugi koniec Polski, a tu buźka mi się śmieje. Zmieniam często olej i zamierzam dłuuugo nią jeździć.

Raporty spalania Mazda 6 III

Liczba raportów: 373
Średnie spalanie dla Mazda 6 III
6,6 – 9,7
l/100 km
5,5 – 7,8
l/100 km
8,5 – 9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Moja Mazda 6 2.0 165KM i-eloop testowana na wszelkie możliwe sposoby w trasie i na mieście z jazdą bardzo spokojną i dynamiczną oczywiście zgodnie z przepisami spala średnio 7,3 l/100 km. To bardzo dobry wynik jak na taki motor benzynowy. Przy bardzo spokojnej jeździe trasami krajowymi do 90 km/h potrafiła zejść do 5,2 litra .Autostrada przy 140km/h jest to około 8,0 litrów, powyżej nie testowałem na dłuższym odcinku ale myślę że do 9 litrów by wzięła . Spokojna jazda autostradą na tempomacie 120 km/h bierze 6,3 litra około więc rewelacja. Oszczędny silnik, i jak na brak turbo jest dynamiczny wbrew temu co ludzie piszą. Wyżyłowane silniki 1,0 czy 1,4 z turbo będą palić bardzo podobnie. Tu mamy silnik wolnossący który zapewne dwa razy przeżyje uturbione jednostki.
6,1
Mazda 6 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
110 tys przebiegu, 5w30 mobil 1, lato zima włączona klima albo Eco albo normalnie AC. Trasa do pracy 30 km po pagórkach bawarskie oszczędnie 5.8 dynamicznie 6.3 Trasa Norymberga - Wrocław 145 km h głównie, czasem 160 a jak ograniczenie do 80 to 80, auto zawsze pełne albo słoiki albo skrzynki piwa, 2 os spalanie 6.1 czyli Zaje fajnie!!! Często w deszcz i wiatry z Polski na polskiej vervie 6.0 Jezdze dynamicznie czasem aż za bardzo nigdy spalania 7 L nie widziałem. Silnik bajka. Po mieście jak podusze 2 bieg wrum wrum to idzie w górę ale 6.6 średniego nie przekroczyłem nigdy.
7,2
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Miasto, krótkie odcinki średnio 8.5 Dluzsza trasa drogami szybkiego ruchu przy 110km/h 5.9l/100 Autostrady 115-120km/h 6.2-6.3 l/100km Autostrady 130-140km/h 6.6-7.0 l/100km Jazda zawsze w konfiguracji 2+2 plus bagaże

Usterki Mazda 6 III

Liczba wpisów: 35
Falowanie temperatury wody
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • układ chłodzenia
  • 35 tys. km
Samochód jest z 2021 roku. Problem pojawił się niedługo po okresie gwarancji. Od jakiegoś czasu pojawiły sie wachania temperatury płynu chłodzącego. Przy ruchu miejskim temperatura trzyma sie sie w granicach 90 stopni (na wskażniku na desce rozdzielczej, co ciekawe odczyt na czujniku temp potrafi dochodzic do 100 st natomiast wskażnik na desce rodzielczej zatrzymuje sie na 90 i ani drgnie wyzej), natomiast w trasie potrafi spasc nawet do 65 st. C. Sprawdzałem z ciekawości na forescanie parametry pracy czujnika temp. przy około 80 st napiecie jest około 1,1V, przy 98 około 0,5V - co wskazywał by raczej na poprawne wskazania. Wszystko wskazuje że najprawdopodobniej padł "termostat". I tutaj wielka niespodzianka, bo w tym samochodzie nie jest juz montowany zwykły termostat a tzw moduł elektroniczny termostatu (tzw termostat) którego koszt w aso to około 3200 zł plus koszty wymiany. I co ciekawe, japoński samochód wstawił u siebie konia trojańskiego pochodzącego z niemiec w postaci tego "termostatu", firmy continental, ktory jest cholernie drogi i dosc awaryjny...
Oczekuje na rozwiązanie
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
4,0
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacjaużytkowana głównie w trasie, spalanie na poziomie 8-9l LPG +1,5l Pb przy prędkościach do 140. Instalacja niezawodna i oszczędna, jedynie obsługi co 15tys. Bardzo udane połączenie, Samochód dynamiczny, brak ubytku mocy.
5,0
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Silnik jest bardzo dynamiczny i bardzo oszczędny dzięki solidnej instalacji lpg . Samochód spala niewiele więcej lpg w granicach 2 litrów . Instalacja bardzo szybko się zwróciła . Polecam Każdemu kto chcę zaoszczędzić założyć dobrą instalacje żadnych składaków .
5,0
Mazda 6 III
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Na tej stronie nie ma możliwości oceny PRINSA DLM 3.00 Posiadam Prins DLM 3.00 - polecam każdemu, od zawsze mam autka w LPG ale to co jest w bezpośrednim wtrysku ciekłego gazu, jest nie do opisania!!! Autka stworzone wprost pod instalacje gazowe. Minimalne modyfikację + jazda i dopalanie na gaznie 100% + zerowy spadek mocy. Ja jestem mega zadowolony.
Mazda 6 III