Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Mazda 6
Mazda 6 II
Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Jest to moja pierwsza mazda (ale już wiem, że nie ostatnia). Auto prezentuję się fantastycznie, zdecydowanie jego największym atutem to ponadczasowy wygląd, mazda ma aktualnie 12 lat, a w kwestii designu mogła by spokojnie konkurować z autami dużo młodszymi. Przy wyborze samochodu kierowałem się nie tylko wyglądem auta ale też jego "sercem". Pamcerny wolnossący silnik benzynowym o pojemności 2 litrów na łańcuchu rozrządu jest praktycznie bezobsługowy. Jedyny mankament to karoseria, ale to jak w każdym japońskim wozie, o blachy trzeba dbać.
4,9
~rozok@wp.pl
Mazda 6 II
Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Rewelacyjnie wyposażony: czujnik zmierzchowy, samo poziomowanie świateł, systemy stabilizacji toru jazdy działają perfekcyjnie i cicho, bluetooth świetnie działa- szkoda ze nie ma polskiej wersji, bardzo dobra jakość plastików, dźwięk muzyki powala. Jazda tym samochodem to przyjemność. 120 km/h w zakręcie jest niezauważalna dla Mazdy 6. Jeździłem wcześniej Hondą Accord, Renault Laguną, Toyotą Corollą Verso- wszystkie nowe. Ten samochód mnie bardzo miło zaskoczył. Polecam. Ja na pewno następny też kupię Mazdę
4,8
~kupsobiemazde
Mazda 6 II
Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Samochód został wybrany w drodze eliminacji, Avensis- schodzący model, ciut droższa i jakby nie z tej epoki, czuć w niej upływ czasu, o wiele gorsze wyposażenie. Passat moj poprzedni model- Padła turbina, również przepustnica, i sporo drobnych lecz uciążliwych drobiazgów. Mondeo oceniając subiektywnie w ogóle mi się nie podobał i jest droższy. Accord był jednym z faworytów lecz jego cena 110 tyś skutecznie mnie odstraszyła. C5 jak dla mnie zbyt miękki no i ta opinia...407, zbyt mało przestronny, mały bagażnik. Mazda kosztowała mnie 94 tyś zł, z lakierem metallic, wytargowałem u dealera, czujiki park, alarm, dywaniki oraz UWAGA pełne ubezpieczenie na cały rok. Uważam, że za te pieniądze kupujemy samochód którego narazie próżno szukać na drogach naszego kraju, produkowany tylko w Japonii, co może mieć niebagatalny wpływ na eksploatacje, bardzo ładny, dobrze wyposażony z oszczędnym mocnym dieslem. Ten samochód niczego nie udaje, ma swój charakter.

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
2 komentarze
Mazda 6 II Sedan