Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Karoseria
Średnie spalanie dla Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
8,3
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 6 II
Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW
Jeżdżę raczej oszczędnie, ekodriving, ale nie zamulam przy starcie, raczej w granicach dozwolonej prędkości na trasie. Podane wyniki osiągam bez większego problemu mając na pokładzie 2 dorosłe osoby (kierowca i pasażer) oraz dziecko z całym niezbędnym wyposażeniem jak np. wózek, rzeczy małej itd. Podane spalanie najmniejsze osiągnąłem przy jeździe bez pasażerów z podręcznym bagażem, ale wiem że nie jest to koniec możliwości oszczędnej jazdy tym autem. Prędkości przy tej próbie to 90 - 110km/h, dużo tempomatu, obserwacja sytuacji na drodze i zwalnianie silnikiem. Spalanie oczywiście liczę zawsze z faktycznie spalonego paliwa, choć komputer dość dokładnie u mnie to pokazuje. Jeździłem wcześniej Passatem b5 fl 1.9 tdi 101 KM i spalanie było tylko ok 1-1.5l mniejsze, więc uważam to za rewelację.
8,5
Mazda 6 II
Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW
Samochodzik oszczędny, ale bardziej latem. Co prawda silnik osiąga temperaturę roboczą płynu chłodzącego dość szybko, lecz zimą nie zawsze się to osiąga na krótkich dystansach, więc spalanie jest znacznie większe. W samym mieście to około 10 l/100km. Z kolei w trasie bardzo przyjemnie. Skrzynia 6-cio biegowa pozwala zachować niskie spalanie przy rozsądnej jeździe. Przy 90km/h spalanie około 6.8, a przy 120km/h już ok 7.8, do 8l/100km. Silnik elastyczny, bardzo przyjemnie wykorzystuje się wyższe bieg w mieście, co świadczy o elastyczności silnika.
9,2
Mazda 6 II
Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW
w zbiornik wchodzi 50 l jak na razie robie 600 km w trasie z pełnym bagażnikiem żona i 2 dzieci do 130 km/h na tempomacie w 2 os przy 150 km/h można przejechać ok 400 km komputer pokazuje 9,8 l. Podsumowując auto trochę toporne siedzenia mało wygodne za tę cenę można mieć auto młodsze wygodniejsze i na co zwracają uwagę inni z nawigacją.

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
2 komentarze
Mazda 6 II Sedan