Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Kombi Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Klasa średnia
Najwięcej osób pewnie ulegnie benzynowemu 1.8l o mocy 120KM. Dzięki niemu ładne auto możecie mieć za dość rozsądne pieniądze. Niestety ten silnik nie pasuje do zadziornego charakteru 6, jest zbyt ospały i nudny. W stosunku do najtańszej wersji z podstawową jednostką trzeba dopłacić około 10 tys. zł do lepszego 2.0 147KM, ale warto to zrobić. Zużyciem paliwa niewiele się różnią, ale przyjemnością podróżowania już tak. Fani diesla też znajdą coś dla siebie. Cena podstawowego 2.0 140KM nie jest taka zła, a sam motor spala około 7l paliwa na 100km i pomimo pozornie niedużej mocy zgrabnie napędza auto. Jeśli to za mało – jest też 185KM wpakowane w 2.2l, oczywiście odpowiednio droższe.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 193 Nm przy 4500 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Stachu1231
Mazda 6 II
Kombi Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Przyjemny samochód, z wymagań które miałem przy zakupie wywiązuje się znakomicie. Przepiękny wygląd wraz z 18 calowymi felgami i i srebrnymi transparentnymi światłami z tyłu robi robotę. Zawsze jak wysiądę, to rzucam spojrzeniem za siebie ;) Wnętrze nie najgorzej wykonane,( w wersji sport) czarna konsola wraz z niebiesko-czerwonym podświetleniem zegarów to po prostu poezja. Konsola niby taki tam plastik, jednak świetnie znosi próbę czasu, wszystkie przyciski wyglądają jak nowe, jedynie po fotelach i kierownicy widać ślady zużycia. Lakier na samochodzie bardzo cienki, trzeba mieć oko na korozję, która potrafi sobie czasem wyskoczyć tu i ówdzie, najczęściej na drzwiach. Po zakupie miałem niestety trochę kłopotów z zawieszeniem i sprężarka klimatyzacji i chłodnica wyzionęły ducha, ale łączny koszt zamknął się w 1500 zł i odtąd zero problemów. Obsługa silnika sprowadza się do nalewania płynów i wymiany filtrów, nie pije grama oleju. Silnik z poprzedniej generacji jedynie lekko zmodyfikowany, dużo jeżdżę, spalanie mieści się w granicach rozsądku, koszty rekompensuje brak usterek.
2,9
~Jurji
Mazda 6 II
Kombi Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Bardzo pojemne kombi, zarówno bagażnik jak i szoferka. Całkiem przyzwoity wygląd i estetyka wnętrza. Dobre prowadzenie na drodze. Z zalet to byłoby tyle. Wielkie bezduszne gruzowisko blach i plastiku. Blacha gnije dosłownie w każdym zgrzewie, otworze technologicznym, progach, podwoziu, zawieszeniu. Nawet śruby są ze zwykłej niczym nie pokrytej korodującej stali. Silnik słaby i kompletnie nie dobrana do jego "mocy" skrzynia biegów. Chore rozwiązanie napędu klimatyzacji co objawia się szarpaniem silnika przy jej częstym załączaniu. Po kilkuset kilometrach, zacząłem użytkować ją po "dziadkowemu" wtedy paliła ok 9,5 l/100 km. Za taką "moc" jaką oferuje zużycie 10-12 litrów to jakiś żart. Ponoć silnik jest mega trwały a auto ponoć się nie psuje. Ale co tam ma się psuć jak w tym aucie jak nie ma żadnego wyposażenia a silnik jest przestarzały z poprzedniej epoki. Jeżeli ktoś auto traktuje jak przedmiot do przemieszczania się i nie zależy mu na tym, że koroduje jak polonez zatopiony w solance, jeździ 40km/h i ma problem ze słuchem nie przejmując się tym co się w trakcie jazdy dzieje z autem to pewnie będzie zadowolony. Moją Mazdę 6 po 4 miesiącach jazdy rozbiła pani, która wymusiła mi pierwszeństwo przejazdu. Mazda dostała w bok od forda kuguara wynik: ford parę rysek a w maździe poszedł cały bok - dosłownie. Firma ubezpieczeniowa prowadziła dochodzenie bo uszkodzenia na maździe były nieprawdopodobnie duże w stosunku do otarcia lakieru forda. Szczerze NIE POLECAM.
4,6
~pk
Mazda 6 II
Kombi Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Za caloksztalt - 5. Ciezko sie do czegokolwiek przyczepic, ergonomiczne, ciche, wygodne auto, trasa 18h to przyjemnosc. 20 000 km w 5 miesiecy od zakupu, i NAPRAWDE ciezko sie do czegos przyczepic. Skrzynia automatyczna pracuje dynamicznie i auto bardzo elegancko sie zbiera. Jedyny mankament to drobiazgi w designie kokpitu: staromodne przelaczniki ogrzewania foteli, niezbyt przemyslane przyciski na kierownicy.. ale to drobiazgi. Fantastyczne jest za to skladanie fteli - plaska podloga przy uzyciu 1 palca :)

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
2 komentarze
Mazda 6 II Kombi Facelifting