Szukaj

Informacje o Mazda 6 II Hatchback Facelifting

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 II Hatchback Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Długość 4785 mm
Szerokość 1795 mm
Wysokość 1490 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1570 mm
Rozstaw kół - tył 1560 mm
Prześwit 165 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1001 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 945 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1430 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1410 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1702 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 510 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~darwadarwa
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
auto u mnie od 10 lat (wiem, dłuuugo). kupiłem z przebiegiem dwudziestuparu tysięcy. i co? pozbyłbym się dziada, ALE robi wszystko, żeby go zostawić. przede wszystkim jest pewniakiem. wstaję i wiem, że odpali i jedziemy. ZAWSZE! przez 10 lat poza filtrami, olejem, wycieraczkami, ubezpieczeniem i przeglądami nie zaskoczył mnie finansowo. miał 2 wymiany akumulatorów, wymianę opon i matę do bagażnika. dobra, wyciągałem wgniotkę parkingową, ale to nie jego wina. nie jest idealny, nawet powiedziałbym, że jest przeciętny, ale czytając o filtrach gpf, dpf odechciewa mi się zmiany. zadbać o zabezpieczenie antykorozyjne, dobry olej co 10tys i zapominasz o aucie.
4,8
~Igor Skrzypczyński
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.5 MZR 170KM 125kW
Mam swoją mazdę od nowości. Samochód wyprodukowany w roku 2012 zakupiłem w salonie w Poznaniu na wyprzedaży rocznikowej i modelowej w lutym 2013 roku w bardzo korzystnej cenie. Cena katalogowa 137.500 zł został obniżona na 97500 zł. Auto kupiłem nowiutkie bez przebiegu. Jestem bardzo zadowolony z mazdy. 2,5 litra daje możliwość dynamicznej jazdy ,ale jeżeli się postaram i jeżdżę delikatnie obchodząc się z gazem , to mój rekord minimalnego spalania wyniósł 5,7 litra w cyklu mieszanym. Auto prawie bezawaryjne. Jeszcze podczas okresu 3 letniej gwarancji dwukrotnie wymieniani tarcze hamulcowe przednie , bo się gięły. Po zakończeniu gwarancji zmieniłem na zimmermann sport i po kłopocie. Nieco uciążliwe jest działanie elektryczne serwa , które co dwa lata się rozkalibrowuje i trzeba je ponownie kalibrować w serwisie. Generalnie auto bezawaryjny , godne polecenia , sprawiające dużą frajdę z jazdy. Niestety nowy taryfikator radość tą mocno obniżył....
4,2
~Przemek
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
To była moja czwarta Mazda. W odniesieniu do poprzedniej wersji "6" jestem trochę zawiedziony: 1) wyciszeniem auta 2) wspomaganiem kierownicy 3) zubożeniem wyposażenia w wersji poliftingowej Niestety dobry egzemplarz trudno znaleźć, zwłaszcza jak się uprzemy na np. automatyczną skrzynię, potwierdzony przebieg i bez wypadkowość, określone wypsoażenie. Przy takich założeniach i obejrzeniu kilku "igieł" zaczynamy spuszczać z wymagań...ja darowałem sobie czujniki martwego pola, czujniki cofania, nawigację oraz lepszą tapicerkę. Generalnie rzecz ujmując spodziewałem się więcej od wówczas 5 letniego auta z wyrobiona renomą. Nie był to jakiś zawód, wiedziałem co kupuję, ale niedosyt pozostał. Na wielki plus spalanie. Przy instalacji LPG to: 2 litry PB+8LPG/100 km, a przy jeździe na tempomacie autostrada przy prędkościach do 130 uda się przy dobrej instalacji zejść nawet do 7l LPG. Dane zawsze liczę z dystrybutora.
Średnie spalanie dla Mazda 6 II Hatchback Facelifting
8,5 – 8,7
l/100 km
6,2 – 7,0
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Powtórzę: zerowa awaryjność jak do tej pory (auto traktowane normalnie, bez pieszczot, cotygodniowej polerki przed wyjazdem do kościoła). Częste jazdy z dużą prędkością, duża dynamika przemieszczania w mieście, ale zawsze z dbałością o dogrzanie silnika, bez katowania, palenia gumy etc. Co do spalania (bo ono jest w tej chwili głównym kosztem): ok 11l w mieście, na trasie krajowej 7,5 - 8l (tryb "nie-dziadkowy"), na autostradach... sami wiecie. Średnie spalanie resetowane co ok. 10000km utrzymuje się na poziomie 10.0l/100km, co przy moim stylu jazdy jest wynikiem przyzwoitym.
10,3
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Silnik na bezpośrednim wtrysku z zastosowaną instalacją Landi Renzo Omegas Direct , instalacja sprawia że samochód jest bardzo ekonomiczny i w trasie spalanie 10 litrów lpg nie stanowi większego problemu .
7,3
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Przy ekonomicznej jeździe w mieście spala średnio 7,5-8, w trasie potrafi zejść poniżej 6. Przy normalnej jeździe w mieście spala 7,8, a w trasie 6,8-7,2. Na autostradzie przy 140 km/h, w zależności od jakości drogi i wzniesień spalanie mam na poziomie 6,1-7,7.

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
2 komentarze
Mazda 6 II Hatchback Facelifting