Szukaj

Informacje o Mazda 6 II

Lata produkcji: 2007 – 2012
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda 6 II

Liczba ocen: 289
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~darwadarwa
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
auto u mnie od 10 lat (wiem, dłuuugo). kupiłem z przebiegiem dwudziestuparu tysięcy. i co? pozbyłbym się dziada, ALE robi wszystko, żeby go zostawić. przede wszystkim jest pewniakiem. wstaję i wiem, że odpali i jedziemy. ZAWSZE! przez 10 lat poza filtrami, olejem, wycieraczkami, ubezpieczeniem i przeglądami nie zaskoczył mnie finansowo. miał 2 wymiany akumulatorów, wymianę opon i matę do bagażnika. dobra, wyciągałem wgniotkę parkingową, ale to nie jego wina. nie jest idealny, nawet powiedziałbym, że jest przeciętny, ale czytając o filtrach gpf, dpf odechciewa mi się zmiany. zadbać o zabezpieczenie antykorozyjne, dobry olej co 10tys i zapominasz o aucie.
4,2
~Mad Dog
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Swoją mazdę kupiłem jako 10 letnie auto. Szukałem wtedy mazdy, toyoty lub hondy. Ale kiedy zobaczyłem ją na zdjęciach w ogłoszeniu na drugi dzień już byłem jej właścicielem. Wersja Sport Dynamic w hatchbacku bardzo mnie urzekła wyglądem. Przejechałem nią 70 tys. km i jestem z niej bardzo zadowolony. Komfortowe, niezawodne auto z dużym bagażnikiem i dużą przestrzenią wewnątrz kabiny. Nie jest to demon prędkości i przyspieszenia, ale nie to też zawalidroga. Trzeba lubić lub się przyzwyczaić do specyfiki silnika wolnossącego. Najważniejsze zalety tego auta to bezproblemowa i bezawaryjna jazda. Oczywiście w aucie, które ma 14 lat, co jakiś czas coś się zepsuje, ale nie są to usterki, które wykluczają auto z ruchu.
4,8
~Aice
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Hej Użytkowałem Mazdę 9.5 roku. Przez ten okres nigdy mnie nie zawiodła. Byłem jej 3 właścicielem. Zrobiłem nią osobiście 200 tys km bez awarii. Spalała średnio 8l/100km, w trasie można było zejść do ok 7l. Samochód bardzo solidnie wykonany, chociaż twarde plastiki. Fotele wygodne, miejsca w miarę. Bagażnik duży i pakowny, po złożeniu tylnych foteli, bardzo dużo miejsca. Prowadzenie poprawne, dynamika też OK, wygłuszenie mogło by być lepsze. Wszystko chodziło tak fajnie "ciężko" - gaz czy sprzęgło. Mieszkam w UK, miałem wersje TS2, więc wyposażenie skromne, i nie miało co się psuć w sumie. Z poważniejszych napraw to, 2x zacisk hamulcowy, linka hamulca ręcznego, piasta w kole przód, "cukierki", 2x łącznik stabilizatora + gumy, przycisk otwierania szyb, i przycisk do otwierania klapy bagażnika. Reszta to oleje, opony, hamulce. Duży minus za rdzę podwozia, już tam ciężko było, mój bląd, że nie zabezpieczyłem po zakupie. Sprzedałem przy 300 tys km, wszystko ładnie chodziło, nie było usterek, oprócz rdzy. Nowy właściciel też zadowolony, a nakręcił już grubo ponad 300 tys km. Polecam w 100%

Raporty spalania Mazda 6 II

Liczba raportów: 399
Średnie spalanie dla Mazda 6 II
7,3 – 14,2
l/100 km
6,2 – 7,4
l/100 km
9,4 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Mazda 6 II
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
W poprzednim raporcie spalania podawałem wartości dla PB. Aktualnie auto jest z instalacją LPG Prins VSI 2.0 - przejechane już ponad 11 tysięcy kilometrów. Instalacja droga ale totalnie bezproblemowa. Spalanie LPG różni się jednak od tego co podają w broszurach (spalanie 26% więcej LPG z własnych wyliczeń vs to co było w reklamówkach czyli 10-15%) co jest następstwem komputera tej instalacji którą steruje komputer benzynowy. Także na dawkę nic nie można poradzić ale przynajmniej wiem że dawka gazu jest odpowiednia na każdym z cylindrów. Dane średniego maksymalnego spalania podałem tak na oko ponieważ nigdy nie jeździłem typowo po mieście. Jednakże co do minimum osiągniętego spalania w trasie to będzie jakieś 8,8-9L ale to raczej emerycki styl jazdy. Co do minimalnego mieszanego stylu jazdy chciałbym zaznaczyć że samochód cały czas śmiga na włączonej klimatyzacji. Poprzednio pisałem że w terenie górzystym spalanie PB wynosi 8.5L (15km w jedną stronę do pracy plus kilka świateł i zakupy w sklepie, powrót do domu kolejne 15km) spalanie LPG przy tej samej trasie to 10,8-11,5L zależnie czy mamy włączoną klimatyzację i ile niespodzianek w postaci traktorów i ciężarówkach spotykam na swojej drodze. Ktoś pewnie zapyta czy jest jakaś różnica w mocy na LPG - odpowiadam - tak jest odczuwalny. LPG jednak trochę ten silnik kastruje - może to wina tego oprogramowania MasterSlave. Byłem nawet na sprawdzeniu gwarancyjnym i wszystkie parametry idealnie dostrojone do czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych - nie ma żadnych anomalii i dawka LPG jest bardzo dobra. Gazownik jednak podpowiedział że to też może być wina gazu (tankuję zawsze na jednej stacji obok domu. W Niemczech nie ma ich wiele i trzeba specjalnie szukać). Na różnych stacjach jakość gazu i skład procentowy może się od siebie różnić. Skład gazu może mieć wpływ na finalną kaloryczność a wtedy komputer powinien korygować dawkowanie i finalnie obniżyć spalanie. Jak sprawdzę tą tezę i LPG na innych stacjach to dam znać :D Puki co Prins VSI 2.0 bezproblemowy tylko jednak to spalanie :P Człowiek jednak zawsze chciałby mieć lepiej i taniej
5,7
Mazda 6 II
Kombi Facelifting 2.2 MZR-CD 180KM 132kW
Jadąc przepisowo "za wszystkimi" bez problemu można zejść poniżej 5l, co jak na tą moc i pojemność jest naprawdę nieosiągalne w innych tego typu samochodach... Przy normalnej jeździe bez zamulania, ale w miarę możliwości hamując silnikiem 5,5-6l w zupełności wystarczy. W skrócie - rewelacja!
6,0
Mazda 6 II
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Siemka. Mazda 6 gh 2.0 Diesel wycięty DPF /EGR /remap stage 1 .spalanie na trasie 70mil/h daje 69mil na galon to jakieś 4 litry z hakiem. Miasto h wie zawsze klepie gaz to jakieś 8litrow ropy.opony falken z310 205/55/16 .Polecam taki zabieg każdemu.pozdrawiam

Usterki Mazda 6 II

Liczba wpisów: 9
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Mocowanie wahacza we front subframe
  • Mazda 6 II Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW 2007-2010
  • zawieszenie
  • 300 tys. km
Wahacze mocowane do ramy przedniej silnika z czasem wyrabiają nadmierny luz w gnieżdzie mocowanie w ramie.Efektem tego jest rozjezdzanie sie kół i ocieranie o nadkola.niestety rama jest niedostępna.używka z usa to koszt ok 250 dolarów plus fracht za ok 40 kg.zostaje tylko dłubanina i spawanie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Klekot na zimnym silniku od strony skrzyni biegów
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2007-2010
  • silnik
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Jak odpalam samochód to po 10 sekundach zaczyna coś klepać od strony skrzyni biegów a jak się rozgrzeje to już nic nie słychać
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 26
4,5
Mazda 6 II
Sedan 2.5 MZR 170KM 125kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 18 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Witam. Mazdę mam już 3 lata i właśnie szykuję się do zakupu nowego modelu. Kupiłem ją w 2012 roku i od razu założyłem gaz. przejechałem przez 3 lata na gazie 50000km i gdybym pisał tą opinię miesiąc temu była by to najlepsza opinia o gazie. Zero utraty mocy ,dynamiki i problemów przez trzy lata. Regularny serwis gazu wymiana filtrów świec i jedna awaria wtrysku gazu to...
5,0
Mazda 6 II
Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW
instalacja: BRC
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Kupiłem swoją Mazde nową w salonie jednak po roku czasu zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej ze względu na znaczne odległości które pokonuje każdego miesiąca. Wybór padł na BRC i nie żałuje swojej decyzji. Autko na gazie jeździ na prawdę przyjemnie i nie traci na swoim uroku, cała instalacja zamontowana jest w taki sposób ze jest praktycznie niewidoczna dla oka,...
5,0
Mazda 6 II
Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 54 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Montaż trwał dwa dni, instalacja zamontowana bardzo estetycznie, praktycznie nie widać jej pod maską. Jestem bardzo zadowolony z montażu, dzięki LPG oszczędzam dużo pieniędzy i szczerze polecam warsztat Gaz-Elek autoryzowany serwis KME
Mazda 6 II