Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Sedan 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2261 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 260 KM (191 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 94 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Sedan 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW 2005-2008
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Mazda 6 I
Sedan 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW
Na razie najlepszy samochód jaki miałem. Skrzynia biegów i sprzęgło - twarde. Zawieszenie - nie tak twarde jak opisują niektórzy na forach, według mnie bardzo komfortowe, co w zestawieniu z dynamicznym napędem na 4 koła w zakrętach daje niesamowite wrażenia z jazdy. Jeśli ktoś nie próbował jazdy tym wozem, to zdecydowanie powinien. Polecam się przejechać wersją lekko stuningowaną do 350KM ze zmodyfikowanymi hamulcami. Ja mam wersję stock - chciałbym by jak najdłużej mi posłużyła, zwłaszcza, że nieumiejętne obchodzenie się z tym samochodem (gówniarska jazda, but spod świateł itp) szybko może doprowadzić do uszkodzeń: silnika, skrzyni biegów, rozrządu, dwumasy itp, z czego każdy z tych komponentów kosztuje więcej niż kilka tys zł. Ktoś może napisać, że nie jest to auto dla ubogich (spalanie i części zamienne), jednak cena za zadbany egzemplarz (ok 34k zł) nie jest wysoka, co może sprawiać wrażenie taniego, szybkiego sedana. To mylne wrażenie może się szybko zmienić, jak przyjdzie nam "dołożyć" do kupionego autka drugie tyle co na nie wydaliśmy (nieumiejętne używanie, lub zatajone przez sprzedającego wady). Ja miałem szczęście (i kilku fachowców ze sobą podczas zakupu), ale znam też kilka osób, które właśnie miały pecha i zostały oszukane podczas zakupu.
12,1
Mazda 6 I
Sedan 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW
Kupując takie auto trzeba się liczyć ze znacznym zużyciem paliwa no i opon, jeśli chce sie poszaleć. Przeglądy w ASO drogie, ale można znaleźć inne profesjonalne zakłady. Co do napraw to nic nie powiem, bo Madzia nie psuje się!!!
9,6
Mazda 6 I
Sedan 2.3 MZR DISI Turbo 260KM 191kW
Można pojechać oszczędnie i w każdej chwili jeśli chcesz jest czym przyspieszyć. Dużo zależy od kierowcy ile spali. Ale jak na tą moc to oszczędny silnik.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Sedan