Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Sedan 2.3 MZR 166KM 122kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2261 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 166 KM (122 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 207 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 94 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu i system S-VT (sequential valve timing)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Marcin K.
Mazda 6 I
Sedan 2.3 MZR 166KM 122kW
Auto jest generalnie super i możne je dostać za bardzo przyzwoitą cenę. Bogate wyposażenie w moim przypadku obejmue także lampy ksenonowe, 17" felgi, tempomat i automatyke. Autko bardzo wygodne na długie trasy, jazda to prawdziwa przyjemność (smieję się do siebie, że od czasu kiedy posiadam to auto to wyjazd urlopowy ma tylko dwa przyjemne momenty - jazdę tam i jazdę powrotną) ;) System głośnikowy Bose bardzo przyjemnie gra. Mimo, że mój egzemplarz jest po liftingu niestety po wewnetrznej stronie jednych drzwi pojawiła się rdza. Do tego bardzo mnie denerwuje brak jakiegokolwiek oświetlenia w bagażniku w sedanie, ale to tylko detale. Generalnie polecam każdemu!
4,7
~Marny
Mazda 6 I
Sedan 2.3 MZR 166KM 122kW
Witam.Auto posiadam 3 lata.Od początku brała 0,3 setki oleju na tysiąc km.Zrobilem 50tys km i bierze tyle samo.Ten silnik tak ma.Mam wersję sport aktive+ Jestem bardzo zadowolony.Spalanie od 8,2-8,5l na sto km.Zrywne rodzinne kombi.Swietnie trzymające się na zakrętach.Zawieszenie super mocne.Jeszcze żadnej tulejki nie wymieniłem.Konserwacja zrobiona po zakupie i spokój do dziś.Polecam bo naprawdę benzyna 2.3 jest idealna na tą masę auta.Pozdrawiam.
4,6
~Marek S
Mazda 6 I
Sedan 2.3 MZR 166KM 122kW
Przyjemność z jazdy na 5, średnie spalanie na poziomie 10L co przy tym silniku nie jest niczym szczególnym, silnik właściwie bezawaryjny przy odpowiednim użytkowaniu. Podwozie trzeba koniecznie zabezpieczyć przed rdzą ale jeśli jest to dobrze zrobione to nie mamy się o co martwić na przyszłość

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Sedan