Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Robert M.
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW
Mam Mazde 6 od nowości i jestem naprawde zadowolony. Doskonały komfort i bezpieczeństwo jazdy. Może troszke droższy od konkunentów, ale za to bardzo bogate wyposażenie w standardzie (wszedzie trzeba dopłacać a tu mamy prawie wszyskie systemy poprawiające bezpieczeństo, 8 air-bagów, aukoatyczną klime, doskonały system audio firmy BOSE, itd). Dużo miejsca dal pasażerów, duży bagażnik, a po złożeniu tylnych oparc uzyskujemy płaską powierzchnie bagażnika. Każde nacisnięcie pedału gazu powoduje że 142 konie wyrywają sie do przodu. Wyprzedzanie Mazdą to czysta przyjemność. No i ten elegancki i sportowy wygląd. Ja tam jestem zachwycony.
3,2
~strowgow
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW
Auto kupione w 04.2013, z przebiegiem 145000 sprowadzone z zachodu, spalanie niskie jak na 2.0 benzyna. Nietrwałe i drogie w naprawach zawieszenie, po 10tys na naszych drogach wymiana 3 wahaczy po ok 350zł - zamiennik delphi. spalanie oleju 1litrt na 3000km ! Rdza - podwozie, tylne nadkola, jak to w Mazdach od lat to samo. Z plusów auto ładne zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Kupiłem M6 po kilkuletnim użytkowaniu Mazdy 626, niestety 6-ka nie dorównuje starszej siostrze w bezawaryjności.
4,5
~bartek
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW
Jest to naprawde fajne autko moja pierwsza mysl kupic dizla ale przeczytałem troszke opini i zdecydowałem na bezyne najwięcej obaw miałem o spalanie ale moja mazda przy spokojnej jezdzie 9 litrów max a prowadzenie tego auta ideał
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
8,5
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW
Rozważałem założenie gazu, ale po wynikach spalania absolutnie zostaje przy Pb. Dzisiaj na trasie Brzesko - Kraków przy 90km/h udało się zejść na 6,6 litra. Myśle że dbałość o auto ma również wpływ - filtry, olej 0W30, zadbana klima, światła dzienne i dobre opony. To się rewanżuje wynikiem jak miejskiego autka. Przy bardzo dynamicznej, wręcz agresywnej jeździe 9,6 litra, ale życie pokazuje że nie ma to sensu. I tak spotkamy się w korku lub na światłach. Czasami brakuje turbo - ale i bez tego auto rozpędza się pewnie i miarowo jak 5 litrowy cadillac. Na autostradzie najbardziej komfortowo jest o dziwo przy 160 a najgłośniej przy 140km/h.
8,5
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW
Mechanicznie auto nie sprawia praktycznie żadnych niespodzianek. Oczywiście tematy jak akumulator, klocki, płyny itp. pomijam. Jedyne co pada to głupoty jak wyświetlacz centralny czy nieczytający napęd CD.
9,8
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW
Kupowalem co chcialem i teraz tez mam co chce. Spalanie nie jest az takie zle jak na ten silnik. Mozna spokojnie wyciagnac 9 l / 100 km (no ale ja tak nie jezdze...). Srednia u mnie troszke ponizej 10 l. Na wysokich obrotach mozna poszalec nawet do 12l (srednio). Na trasie da rade bez problemu 7l (110 km/h) lub 7,5-8l przy predkosci tak do 120-130 km/h.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Sedan