Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Makk.S
Mazda 6 I
Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
Kupiłem samochód przypadkiem jechałem kupić zupełnie inne auto kilkukrotnie droższe a kupiłem za niecałe 2tyś Euro. Skusiło mnie to, że było przez 15 lat w jednych rękach stan wizualny jak by auto miało 5lat a nie 15, wszystko robione w serwisie Mazdy, przed sprzedażą klient wymienił wszystko co było do zrobienia. Teraz gdy wsiadam do Mazdy jestem bardzo zadowolony, zapalam i jadę. jeżdżę po małej miejscowości czasem jakiś wyjazd poza miasto w góry czy nad wodę w zupełności mi wystarcza. Ma klimę 4 szyby elektryczne, centralny zamek wspomaganie co więcej chcieć od auta pod domem. Wydając gruby hajs na auto pod dom mija się z celem.
4,4
~Jakub S.
Mazda 6 I
Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
Auto oceniam bardzo wysoko, choć jestem wybrednym kierowcą i denerwują mnie niedoskonałości inżynierów. Auto użytkowałem 2 lata, nie miałem z nim większych problemów. Naprawy były robione na bieżąco i obejmowały tylko części eksploatacyjne. Jedyną wadą jest korozja i w tym aucie jest ona wyjątkowo paskudna. Zadbanego egzemplarzu szukałem ponad 6 miesięcy, po zakupie od razu dałem auto do profesjonalnego warsztatu zajmującym się konserwacją i mimo to nic nie pomógło. Rdza wg. mnie siedzi w środku części, a głównie podwozia i mimo starania się wychodzi błyskawicznie. Ten model ewidentnie nie nadaję się na polskie warunki atmosferyczne. Minusem jest również delikatna słyszalna praca plastików kokpitu. Plusy: cichy silnik, dobra skrzynia biegów, komfortowe zawieszenie i wygodne fotele, duża przestrzeń, nowoczesny wygląd, bezawaryjność, niskie spalanie. Auto kupiłbym ponownie tylko jeśli mazda pozbędzie się słabej jakości karoserii i zabezpieczenia antykorozyjnego, które tutaj w ogóle nie ma.
4,7
~Maciej
Mazda 6 I
Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
Mazda jest w rodzinie od ponad 2 lat. Zostało zakupione jako samochód "na jakiś czas", ponieważ zostaliśmy zmuszeni do sprzedaży poprzedniego auta. Mieliśmy go używać dosłownie kilka miesięcy, ale? Samochód jest boski pod wieloma względami. Design auta, nawet dziś, nie wygląda na przestarzały. Jakość wykonania nie jest idealna, aczkolwiek nie przeszkadza, nic nie wydaje dziwnych odgłosów. System nagłośnienia BOSE daje radę, nie jest to szczyt marzeń, aczkolwiek czuć różnicę z innymi seryjnymi nagłośnieniami. Jeśli chodzi o spalanie, może sięgnąć nawet 11l, lecz przy znajomości podstawowych zasad jazdy ECO, da się zejść nawet do 7l. Osobiście posiadam gaz, rekordowo udało mi się przejechać na autostradzie odcinek 150km za 20zł. O poszczególnych kwestiach napiszę dokładnie poniżej.
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008
8,0
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Mazda 6 I
Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
Mam Mazda 6 sedan 2004 r poj. 1,8 120 KM i założona instalacja gazowa sekwencyjna wymieniałem świece i kupiłem BERU ultra kosztowały 12 zł zamienniki oryginałów kupione na Allegro . Po wyregulowaniu gazu i przejechaniu 2,5 tyś kilometrów spalanie gazu w mieście normalna jazda max 9 litrów gazu w trasie prędkość do 120 km 8,6 l/100 powyżej, 120 km 9/100 litrów . Jazda na gazie z prędkością do 90 km pewnie można by zejść poniżej 8 l /100 .,przy temperaturze na zewnątrz 6 stopni Celsjusza . Samochód bardzo szybko się nagrzewa i szybko przełącza się na gaz . Podstawą takiego spalanie jest stałe ciśnienie w oponach przód 2,2 tył 2,1 bar . Mam założone zimówki przód Fulda , tył Barun , opony takie też śmiało mogę polecić bardzo dobrze trzymają się drogi nie zarzuca tyłu na zakrętach , a jak co to TSC wyrównuje . Jak chcesz mieć jeszcze mniejsze spalanie to trzeba jeździć jak na najwyższym biegu i nie przekraczać 3 tyś obrotów silnika. Podane moje spalanie jest przy dynamicznej jeździe bo mam ciężką nogę. Takie spalanie uważam za rewelacyjne przy przyśpieszeniu porównywalnym do jazdy na benzynie . Gaz tankuję tylko na shell . Tak spoko Polecam świece Beru jako zamienniki !
10,9
Mazda 6 I
Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
W miescie LPG różnie, ok 11,12. W sumie na trasie bardzo podobnie, bo jeżdżę bardzo dynamicznie. Jedynie dla testu jadąc nad morze spalanie na trasie (miasta jak i normalne trasy)- jazda w miare normalna (dla mnie zamulająca), ale w limitach prędkości i spokojne ruszanie to wtedy spalanie ok 7,9l LPG. Instalacja BRC, motor zdrowy.
8,0
Mazda 6 I
Sedan 1.8 MZR 120KM 88kW
Nie wiem czy tym autem da się jechać szybciej niż 130 bo jest w nim strasznie głośno ale dzięki temu spalanie nie przekracza 10 l auto jest bardzo ciężkie i 120 km to ciut mało ale za to żeby go zepsuć to trzeba mieć talent

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Sedan