Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 121 KM (89 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pasek rozrządu i dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~O ! E... Mazda
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Rozwiązanie z elektrozaworami podciśnienia doprowadza do szału. Nowe nie są produkowane, pozostają tylko używane, których żywot po 14 latach się kończy i pozostaje wymiana na takie same - używane. Działają parę miesięcy i koniec. U mnie już po roku i 4 miesiącach wysiadł trzeci komplet (dziewczyna poradzi sobie sama z wymianą) Padają zarówno te Mazdy, jak i Mitsubishi. Jazda ze świecącym się check enginem - brak dołu od 1250, zaczyna jechać od 1750. To są skutki "innowacyjności" Mazdy, która wymyśliła sobie swój własny autorski sposób na zmniejszenie spalania, ekologię i osiągi - za pomocą elektrozaworów podciśnienia. Mazda kontynuuje to w nowych modelach. Nie można tego było zrobić w prosty i niezawodny sposób, jak chociażby Honda (VTEC), Toyota (VVTi) lub Mitsubishi (MIVEC), Ford (Ti-VTC) ? Nie, Mazda musiała po swojemu - w dieslach i benzynach. Zupełnie jak z systemem odzyskiwania energii - Mazda wymyśliła, że energia trafi do kondensatorów bo te szybko przyjmują i oddają duży ładunek. OK, niech będzie na plus dla nich. Tylko po co zmarnotrawili środki nad rozwojem Wankla, skoro wiadomo było, że to projekt bez przyszłości? Nie lepiej było popracować nad zabezpieczeniem antykorozyjnym lub zawieszeniem? Mazda wymyśliła sobie, że zmniejszy zużycie paliwa jeśli podniesie ciśnienie w benzynach, a obniży w dieslach. Wszystko działa i jest OK - do czwartego/piątego roku użytkowania, później już tak różowo nie jest... Mazda skończyła się na 626 GE, dalej to już tylko sztuka inżynieryjna dla samej sztuki - problemów przybywa. Owszem, jest to w miarę bezawaryjne auto - nie dorównuje Toyocie, ma ciut lepszą politykę reklamacyjną i gwarancyjną od Hondy, jest nieco lepsza od Mitsubishi.
4,5
~mateuszw106
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Niesamowicie pojemne, rodzinne auto i do miasta i w trasę. Jazda tym samochodem to czysta przyjemność. Pozycja za kierownicą bardzo dobra, co przekłada sie też na bardzo dobrą widoczność, nie będąc jednak zbyt mocno odsłoniętym. Auto świetnie się prowadzi, pokonuje zakręty jak po szynach. Jeśli zawczasu pomyśli sie o konserwacji podwozia, to nie zaskoczy nas wyskakujący nagle rudzielec. Bagażnik ogromny, a po złożeniu siedzeń człowieka ogarnia lęk przestrzenny - tyyyle miejsca :) Wieloma autami jeździłem i jeszcze nie prowadziłem auta, które sprawiałoby tyle frajdy podczas jazdy, a byłoby jednocześnie tak praktyczne jak Mazda.
4,6
~tom
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
samochód kupiłem w Niemczech przy 60tys przebiegu, (co sprawdziłem bezpośrednio w serwisie niemieckim), sporo zapłaciłem w stosunku do naszych Polskich cen, czy warto było przepłacać zobaczymy? w Polsce zrobiłem gruntowny przegląd w dobrym serwisie (powiedzieli, że dopiero drugi raz spotkali się z 5-cio letnią mazdą 6 w tak dobrym stanie), przez 5 m-cy przejechałem 14 tys, trochę mało, żeby coś konkretnie powiedzieć o niezawodności (w każdym razie nic się nie zepsuło), na pewno jest to duży, komfortowy, zrywny i bardzo ładny samochód o umiarkowanym spalaniu, niestety ciężko kupić w Polsce niekombinowany egzemplarz, o czym szukając szybko się przekonałem, ceny w Niemczech są zdecydowanie wyższe niż u nas, chyba, że auto jest po wypadku lub (częściej) ma duży przebieg, a skręcenie licznika dla handlarza to 5 minut pracy (pomocnik faceta ze Złotoryji, który handluje tylko używanymi mazdami 6, powiedział mi ze zaskakującą szczerością, że z \"trzech składamy jedną i jakoś się kręci\", także mazda 6 jak najbardziej, ale tylko z pewnej ręki
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 2002-2008
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Auto mega oszczędne. W mieście przy normalnej jeździe (ekodriving połączony z dynamicznym wyprzedzaniem kiedy trzeba) wychodzi około 6,5-7,0l. Poza trasą, to już w zależności od stylu jazdy. Dla mnie największe wrażenie zrobił fakt, że przejechałem w dwie osoby, z bagażami pod sufit prawie 3000km w trasie od Gdyni do Słowacji, potem jazda w górach Słowackich, dużo serpentyn, dużo podjazdów, potem znów do Gdyni, na autostradzie prędkość 115-120 na tempomacie i wyszło mi spalanie dokładnie 5,35 (z dystrybutora, bo w komputer nie wierzę). Według mnie super wynik. Ale jak ktoś chce jeździć agresywnie po mieście, to i powyżej 10l da radę :)
6,4
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Witam mam ta mazde od około roku w kombi.. spalanie na poziomie 3,5 litra niestety nie niemozliwe i nie wiem po co ktos takie bzdury pisze. Przy spokojnej jezdzie okolo 80 - 90 km/h spalanie moze byc od 4.3 do 4.7.. natomiast jesli jest to trasa srednia predkosc 140 - 160 km/h auto zużywa około 8 litrów. Jestem własnie po gruntownym przeglądzie miedzy innymi po wymianie turbiny na kompletnie nowa. Powiem tak spalanie bez rewelacji ale komfort z jazdy jest naprawde dobry... i polecam ten samochodzik :) pozdro dla użytkowników mazdy !
5,6
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
przy delikatnej, ekonomicznej jeździe średnio niecałe 6l, latem wyszło mi średnio 5,6-5,7l, zimą 6,0-6,2l, zaskakująco mało różnica, bo zima 2010/11 wyjątkowo mroźna,jazda tylko po mieście 7l (ale kolegom, którzy widząc z daleka czerwone do końca cisną i tuż przed ostro hamują spali może i z 9-10, koledze tak madzia pali, ale jak się z nim przejechałem to zrozumiałem dlaczego), tak naprawdę wszystko zależy od odległości jakie ktoś pokonuje, przez pierwsze 2-3km, jak jest zimno, pali bardzo dużo (8-10l),aha wskazania komputera są o 0,5 l za niskie w stosunku do rzeczywistego spalania (wskazania spalania w komputerze można skalibrować)

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Kombi