Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Kombi 2.3 MZR 166KM 122kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2261 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 166 KM (122 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 207 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 94 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu i system S-VT (sequential valve timing)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~luk
Mazda 6 I
Kombi 2.3 MZR 166KM 122kW
Zacznę od tego że szukałem tego samochodu dość długo, ale dlatego że miałem ograniczony budżet (12-15,000zł) i w tych kwotach trafiałem na buble, gdzie często rdza rzucała się w oczy. Ale dorzuciłem trochę grosza i później zacząłem szukać po ogłoszeniach w cenach 16000-20000zł i dopiero zaczęły się zadbane, nie zardzewiałe egzemplarze. W dodatku już w wersjach lift, gdzie dopiero jak zobaczyłem środek lifta to zupełnie jak w innym samochodzie. Udało mi się trafić wersje od prywatnej osoby, rocznik 2006 wersja lift, nie pognita, nie zardzewiała, ładny lakier i zadbany środek. Niestety za to auto trzeba zapłacić więcej niż za pasata z 2006 żeby dostać zadbany egzemplarz, ja za swój dałem 18,000zł ale mit z zardzewiałymi pognitymi progami mogę sobie wsadzić w poduszki, jeżdżę od roku tym samochodem i nic się praktycznie nie psuje. Najważniejsze że samochód jak na rocznik 2006 fajnie wygląda, środek wciąż bardzo nowoczesny(w wersji lift) wyposażenie full, jazda samochodem sprawia przyjemność, i miejsca w środku sporo, dla całej rodziny. Samochód w którego można polubić. Jeśli szukacie tego auta jak większość za 10-12 tysiaków (jak wiele osób, bo to 10letnie samochody) to nie łudźcie się że traficie na zadbane wersje. Za zadbaną wersje po lifcie trzeba zapłacić. Wiem co mówię, bo sporo tych samochodów przeglądałem przed kupnem. A po forach widzę że ludzie narzekają na te mazdy i na rdzę, a mają do dyspozycji czasami mniej niż 10 tyś.
4,9
~Patryczek
Mazda 6 I
Kombi 2.3 MZR 166KM 122kW
Piękny, przestronny, dynamiczny, komfortowy. Samochód zarówno dla rodzin jak i kawalerów. Przy dbaniu, na bieżąco wymianie płynów, pilnowania karoserii, nie jeżdżeniu po dziurach i kałużach ;) samochód odwdzięczy się długim latami bezawaryjnej, satysfakcjonującej jazdy.
4,9
~Heinrich
Mazda 6 I
Kombi 2.3 MZR 166KM 122kW
Auto jest rewelacyjne i polecam każdemu, pod warunkiem, że tak jak ja macie historię regularnej wymiany oleju co 10 tys. bo te silnik są na to bardzo wrażliwe. Model po liftingu, dzięki czemu z rdzą nie ma żadnego problemu. Silnik chodzi idealnie, zawieszenie i skrzynia biegów powodują, że jazda jest perfekcyjna, auto po prostu samo chce jechać. Jedyny minus to trochę głośno powyżej 150 km/h. Nie miałem żadnych usterek. Bardzo polecam też opcjonalne nagłośnienie Bose, prawdziwa perełka.
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Kombi 2.3 MZR 166KM 122kW 2002-2008
9,4
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Mazda 6 I
Kombi 2.3 MZR 166KM 122kW
Gdy jazda ze stałą sporą prędkością (na autostradach, ekspresówkach przy średniej prędkości powyżej 100km/h; czyli 120km/h na liczniku) spalanie lpg 11L [benzyny 9]. Przy jeździe trochę wolniej ale równo (po drogach krajowych i lokalnych średnia trochę powyżej 80km/h) spalanie LPG 11,5L (benzyny 9,5). Przy jeździe mieszanej 50/50 13,5L lpg (benzyny niecałe 13). Jazda w mieście (ale z ulicami również po których 70km/h dopuszczone) 15L lpg (benzyny 13,5). Wskazania benzyny mogą nie być miarodajne podaję z komputera. Jazda poniżej 80km/h spalanie wzrasta, przy 70 o litr a przy 60 już o 2litry. W mieście trochę się da zaoszczędzić jeżdżąc w trybie ręcznym skrzyni, bo wtedy pojazd hamuje silnikiem. Poza miastem nie ma znaczenia.
10,2
Mazda 6 I
Kombi 2.3 MZR 166KM 122kW
taniej się już chyba nie da chyba że na zakupach w Biedronce Żart ale fakt że części w serwisie tanie ja kupuje w Szczecinie na ul. Madolińskiego polecam kiedyś chciałem zmienić serwis na Słupsk bo mam bliżej ale ceny razy 100 % i kontakt nie taki. Na gazie koszt na 100 km max 25 zł. a nie oszczędzam gaz robiłem w Koszalinie u Maazura Mariusza ponoć specjalizuje się w Japończykach 60 tyś na gazie i nic nie robiłem instalacja za 2,5 tyś i za 100 zł dodatkowe smarowanie zaworów instalacja już dawno się zwróciła.
8,2
Mazda 6 I
Kombi 2.3 MZR 166KM 122kW
Stosunek spalania do pojemności silnika i mocy mogę uznać za znakomity. Praktycznie 80% samochodów benz z silnikami 0.9 do 2.0 cechują się podobnym a niekiedy nawet wyższym spalaniem. Madzia z 6 biegową skrzynią po lifcie naprawdę lubi ecodriving, jest bardzo elastyczna mocy nigdy nie brakuje. Miasto ciągle pierwszy spod świateł - poniżej 10l/100, średnia z 2000km - 8,5l. W trasie przy 85km/h spalanie na poziomie 5,5l.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Kombi