Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~tondEK
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Cóż, gdyby Mazda bardziej przyłożyłaby się do zabezpieczenia nadwozia przed korozją, to 6 byłaby autem praktycznie niezniszczalnym. Oczywiście poza wersjami z silnikiem diesla, które mocno nadszarpnęły wizerunek tego modelu. Ładny egzemplarz wolny od korozji z benzynową jednostką 2.0 swoje kosztuje. Mechanicznie auto super. Silnik jest dynamiczny, oszczędny i do tego fajnie mruczy. W moim przypadku nie zużywa ani grama oleju (zalany Vavoline 5w30) . Mazda jest wygodna i oferuje mnóstwo przestrzeni dla pasażerów. Koszty eksploatacji sprowadzają się tylko do serwisów okresowych.
4,8
~wyrafinowany
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Mazda 6 pierwszej generacji to auto wygodne i dające wiele satysfakcji z jazdy. Mój egzemplarz posiada silnik benzynowy o pojemności 2.0 i mocy 147 KM. Auto dobrze wyposażone, sprowadzone z Danii. Kupiłem je z przebiegiem 182 000 km i zaraz po zakupie założyłem w nim instalację gazową. To była bardzo dobra decyzja, ponieważ auto sporo pali. W zimie w mieście od świateł do świateł potrafi wypić 12-13 l/100 km. W trasie przy prędkościach średnich ok. 130 km/h spalanie wynosi ok. 10 l/100 km. Średnie spalanie po przejechaniu 42000 km wyniosło 10,47 l/100 km LPG. Auto przestronne, wygodne i dobrze wyposażone. Jeśli chodzi o usterki, wymieniłem w nim sprężyny przód i tył, komplet wahaczy z przodu, sprężarkę klimatyzacji, tarcze i klocki hamulcowe komplet. Zdarzył się przeciek spod relingów na dachu, trzeba było spawać. Dodam, że auto w 100 % bezwypadkowe. Zauważyłem spalanie oleju, Na dystansie 15000 km trzeba było uzupełnić ok. 4 L. Jak zauważyłem, spalanie oleju zależne od prędkości i stylu jazdy. Auto nie ma hydraulicznego ustawiania zaworów, więc przy instalacji gazowej należy sprawdzać luzy zaworowe. Co do kwestii rzekomej korozji auta - mój egzemplarz jest egzemplarzem poliftingowym (lifting miał miejsce w 2005 roku) i nie zauważyłem korozji. Reasumując, auto raczej bezusterkowe, wymienia się części eksploatacyjne. Warte polecenia.
4,9
~Arboos
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Jeżdżę już swoją "nową" Mazdą nieco ponad rok i muszę powiedzieć, że jestem w 100% zadowolony ze swojego zakupu. Oczywiście zdaję sobie sprawę, jakie problemy potrafi sprawić korozja w tym modelu, ale gdy się kupi odpowiedni, dobrze sprawdzony egzemplarz i zrobi konserwację podwozia, to powinien być spokój przez kilka następnych lat. Zrobiłem już ok 13 tys. km, w tym trasa do Chorwacji i z powrotem i żadnych problemów. Jazda Mazdą I generacji to sama przyjemność, a jakość w stosunku do ceny i kosztów utrzymania , wbrew pozorom nie są aż takie duże, jak co poniektórzy tutaj piszą. Po roku czasu, jazda Mazdą wcale się nie nudzi, a środek, wygląd i wykończenie, jak na 10 letni samochód wciąż może się podobać. Szczerze POLECAM !
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW 2005-2008
8,7
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Witam. Mam auto zakupilem 4 miesiaca temu. Przebiefu ma 250tys km.Dziennie po miescie robie kolo 230km. Pojemność mam 52litry. Starcza mi tego po miescie na kolo 280-340 km. A kilka razy robilem wyprawy po e00km w jedna strone autostrada a1 i a2. Caly czas 140-160km/h. spalanie mialem 11litrow na 100km. Jezsli jade 120 to schodze do 9 litrow. Caly czas mowie o lpg.teraz bede wymieniac lancuch rozrzadu bo trzeba to zrobic przed 300tys km. Koszt lancuchu to 1200pln i koszt pracy. Wyreguluje jeszcze zawory -wydech ma slabo ale to wszystko za jednym razem.
10,3
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Jak pisałem wcześniej, wcale nie wybiegają ponad standard samochodów w podobnej klasie. Jak na razie wymieniłem tylko klocki i tarcze z tyłu. Koszt z robocizną 400 zł - sami oceńcie. Owszem, zawieszenie może być drogie, ale już wiem, że jest sporo dobrej jakości zamienników. Na szczęście jest trwałe i nie sprawia problemów. Spalanie też mogłoby być troszkę niższe, bo gdyby nie gaz, nie byłoby za różowo jeździć Mazdą po mieście. 10-12 litrów to minimum. Na trasie 8L. Przy gazie trzeba doliczyć jakieś 1.5 do 2 Litrów więcej na 100 km. No, ale coś za coś. Auto małe i lekkie nie jest, więc spalić swoje musi.
8,3
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
W mieście w zimę niestety koło 11 litrów z uwagi na stanie w korkach, ruszanie/hamowanie itd.. w lato 9,5 l/100km czyli całkiem dobrze jak na taka pojemność. Poza miastem jest znacznie lepiej czyli koło 8 litrów jak się nie scigamy ;) Nie jestem fanatykiem Mazdy 6 ale po 5 latach eksploatacji mogę ją śmiało polecić. Najlepszy wybór to benzyna i samochody od 2006 roku czyli po lifcie gdzie korozja nadkoli i progów praktycznie nie wystepuje (nie robiłem dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego tylko przegląd w ASO co rok). Generalnie złota zasada "jak dbasz, tak masz" ale samochód jest super.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Kombi