Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 141 KM (104 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 181 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~Gazda
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW
Zrobiłem tym samochodem nieco ponad 90 000 km, więc mam swoją wypracowaną opinię. To była pierwsza i ostatnia przygoda z Mazdą. Jeżdżę dosyć dużo i co kilka lat zmieniam samochody, ten był niestety najbardziej nieudany. Rdzewieje na potęgę, w środku jest koszmarnie głośno i przeciętnie wygodnie. Wysyp usterek zabija jakikolwiek ekonomiczny sens posiadania tego samochodu, części drogie. Wnętrze wykonane słabo, plastiki trzeszczą. Silnik 2.0 benzyna jest dobry, dynamiczny i mało pali. Mój egzemplarz nie brał oleju. Skrzynia dobrze zestrojona. Generalnie nie polecam. W tej cenie jest wiele innych samochodów.
3,9
~Tommy
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW
Samochód ma bardzo mocne strony ale też kilka poważnych wad. Po stronie zalet - znakomity silnik, nie bierze oleju, niewiele pali jak na swoją pojemność, praktycznie bezobsługowy i o dużej kulturze pracy. Do tego miejsca w kabinie jest dużo, wszystko jest pod ręką, ma świetny system audio. dobrej jakości materiały które nawet po 16 latach wyglądają lepiej niż w niejednym nowym aucie po roku. Jestem zadowolony z poziomu wyposażenia auta, najbardziej jednak z układu jezdnego - auto daje radochę z jazdy, świetnie się prowadzi. Rok temu wymieniłem całe zawieszenie, hamulce, sprzęgło i kilka innych rzeczy. W sumie wyłożyłem więcej niż auto jest warte ale jeździ kapitalnie. Przymierzałem się do kilku aut z segmentu c ale stwierdziłem że nie warto wydawać kasy bo mazdą jeździ mi się lepiej i nie denerwują mnie tandetne plastiki w środku. Wady - RDZA, robiłem auto u 3 różnych blacharzy w ciągu 5 lat eksploatacji i nie ma końca. Druga wada łatwiejsza do wyeliminowania to głośność przy dużych prędkościach. to auto jest po prostu fatalnie wygłuszone. Powyżej 120 nie można nawet normalnie muzyki posłuchać a o rozmowie można zapomnieć. Przez 5 lat bardzo intensywnego użytkowania samochód nigdy nie zawiódł, praktycznie bezawaryjny. Silnik - marzenie, dziś już takich nie robią. Gdyby nie to dawno bym się go pozbył. Mazda 6 - kochaj albo rzuć, znacie to powiedzenie?
4,6
~Daniel
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW
Moja szóstka to już trzecia z rzędu Mazda, było 323, 626 teraz czas na szóstkę . Po dwóch latach użytkowania mogę powiedzieć że kolejnym autem na pewno też będzie Mazda. Wybrałem ją z tego względu że auto jest bardzo przemyślane, jeśli coś tam jest zamontowane to po to aby działało bez zbędnych wydziwień i działa. Mają świetne materiały które wytrzymują próbę czasu i kilometrów. Jest zrywna, pakowna ma mnóstwo miejsca w środku, w odróżnieniu od audi nie ma tam nawalone plastików wkoło ale za to jest miejsce na nogi itd. Świetnie trzyma się drogi, prowadzi się też dobrze no i oczywiście legendarna bezawaryjność.. Dodatkowo mam wrażenie że europejskie wersje zawsze mają dosyć dobre wyposażenie . Z minusów to wiadomo wielki i nie wybaczalny - wszędobylska rdza, ktoś w Mazdzie powinien za to oberwać bo to wielkie zaniedbanie z ich strony. Drugim i chyba ostatnim jest słabe wygłuszenie, przy większych prędkościach (
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
8,7
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW
Trasa walbrzych - zielona gora prędkość max 90kmh 5,8. Walbrzych - Międzyzdroje - Walbrzych na jednym baku v max 120. W tym roku walbrzych-miedzyzdroje v max 110 50/50 z klimą średnie pokazuje 6,7. Zima na krótkich dojazdach do pracy ledwie muskając gaz mniej jak 9 się nie zejdzie. Z resztą dieslem też sie nie zejdzie przy dojazdach do pracy 6 km, poza tym wykończy się przy okazji akumulator. A latem benzyny pali litr więcej. W takim razie ... a z resztą, ja jestem zwolennikiem Pb wiec o klekotach nie będę się wypowiadał. W przyszłym roku kolej na mazdę 6 2 gen mam nadzieję że znajdę z silnikiem 2,5 i przebiegiem poniżej 200k. ZoomZoom
10,5
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW
Na bieżąco prowadzę własny raport spalania w excelu, od czerwca 2015 r. Ogólna średnia spalania na LPG po przejechaniu 37.000 km to 10,86 l. W trasie zazwyczaj bierze ok 10-11,5 l, w zależności od dynamiki jazdy. Utrzymując prędkość 120km/h spalanie w granicach 10,5 l. W mieście trzeba liczyć się ze spalaniem rzędu 12-13 l. Konieczność wymiany świec pojawia się w granicach 15.000 km - pierwsze objawy w postaci falowania na biegu jałowym, czasami szarpanie przy mocniejszym depnięciu gazu. Ogólnie jestem zadowolony.
9,2
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW
Witam. Na trasie komputer zaniża :( około 0,4l /100km, wiec opiszę spalanie wyliczone z tankowań. Dodatkowo zauważyłem ze tempomat dokłada 1 l / 100km przy 120 kmh, wiec wyłączony do pomiarów. Warszawa (8.87l/100km)- 13 km (x2) mierzone 4 dni. Warunki, wczesny szczyt, raczej dłuższe odcinki pozwalajace na eko jazdę. Styl: dynamiczny start, hamowanie silnikiem, 50-80 kmh. Mniej sie nie da, autko już 'z dołu' (2k rpm) łapie obroty (!) Trasa (7,4 l/100km): 150 km (x2) i miasta: 30 km. Warunki: mały ruch, 'pofałdowana' droga (S8). Styl: 150 kmh w dół (napedzanie), 110-120 pod górkę (z opadem predkosci), płasko (130-140kmh).

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Kombi