Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Wojtok123
Mazda 6 I
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Samochód ogólnie oceniam na 4. Bardzo go lubię, dla kierowcy jest on komfortowy, wygodny. Dobrze się spisuje jednak ma swoje bolączki jak to M6. Raz już wymieniłem silnik że względu na problemy z olejem jednak zauważyłem, że większość szóstek ma takie problemy. Jest dość głośna przy większych obrotach, czasami kapryśna lecz nigdy w trasie mnie nie zawiodła. Przy regularnym serwisie auto posłuży naprawdę długo. Ceny części również nie zwalają z nóg. Po prostu uwielbiam ten samochód i mogę go polecić z czystym sumieniem. Należy tylko pamiętać, że nie jest to samochód dla tych, którzy najchętniej nie otwierali by w ogóle maski. Czasami trzeba. Chociaż by po to by wymienić żarówki i dolać oleju :)
3,8
~Damian_B
Mazda 6 I
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Auto posiadam równo 2 lata. Przejechałem nią 50 tys. km. Bardzo lubię ten samochód jak na swoje lata w środku nadal jest świeży i wygląda nowocześnie. Niestety po 2 latach zaczęły plastiki troszkę skrzypieć co niestety mnie denerwuje, ale nie jest źle. Wygłuszenie przy 140 km/h nie jest najlepsze, w mieście nie ma problemów. Z plusów to na pewno trwałość tego samochodu. Tak naprawdę przez te 2 lata wymieniałem tylko olej i hamulce, raz też poszedł wężyk wysokiego ciśnienia i sprzęgło wpadło w podłogę (koszt 200 zł). Plus koszty związane z LPG (wymiana parownika, filtry). Będąc przy LPG, silnik 1.8 niestety słabo znosi gaz, często wyskakuje check engine przy gorszym gazie, ale może to kwestia instalacji która ma już 10 lat, nowsze instalacje może lepiej działają. Co do silnika, nie mogę narzekać chociaż 1.8 to za mało jak na tak dużą budę. Ale jazda tym samochodem sprawia wiele radości, dobrze trzyma się drogi, na autostradzie po prostu bajka nic tylko jechać, pojemność bagażnika na duży plus. Jeden największy minus to rdza, pojawia się po prostu znikąd i nie wiadomo kiedy, wstajesz jednego dnia i ona po prostu tam jest. Mała rada dla ludzi myjących na myjni bezdotykowej. Po umyciu przetrzyjcie szmatką progi oraz dolną część drzwi ponieważ zbiera się tam dużo wody. Ale samochód bardzo na plus, sądzę, że wymienię go na nowszy model.
4,3
~laksen
Mazda 6 I
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Całokształt ocenię na 5. Samochód służy 3 lata i zrobił blisko 50tys km przez ten okres. Do tej pory żadnej poważnej usterki, ba nawet drobiazgowej... Rzeczą gustu jest atrakcyjność wyglądu tego samochodu, ale mnie i znajomym bardzo się podoba. Jednak przyciąga oko. Jak na tą klase samochodu spalanie średnie 7,5 litra jest bardzo akceptowalne przy normalnym użytkowaniu samochodu. Silnik w zupełności wystarcza na polskie usiane fotoradarami drogi, a do wyprzedzenia rozkręcony potrafi zrobić to bardzo skutecznie i bezpiecznie. Jedynie co mnie irytuje to haczący wsteczny, ale taka uroda niesynchronizowanych wstecznych... Jedyne co bym poprawił to wyciszenie, mimo wszystko słychać silnik przy większych obrotach. Z powodzeniem mogę każdemu ten samochód polecić, spokojnie zaspokoi potrzeby przeciętnej rodziny, bardzo się cieszę z jego zakupu. Moja wersja po lifcie póki co pozbawiona rdzy, ale dzisiaj nawet Audi gnije...
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW 2002-2008
8,9
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Mazda 6 I
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Mam Mazdę 6 od roku i takie liczby spalania widzę najczęściej. Dane odczytane z komputera pokrywają się z wyliczonymi. Na trasie 100 km zszedłem do 6,2l zużycia, ale było to zimą przy prędkości 60-90 km/h (przez "zabudowany" 60km/h resztę 90 no bo zima). 11l pokazuje mi we Wrocławiu z włączoną klimatyzacją i spokojnym traktowaniem gazu (50km/h na 4 biegu, a gdzie się da to 5 bieg), ale w korkach bez problemu wskazuje 15l. W trasie 300 km wzdłuż "Krajowej 11-stki" średnie spalanie wychodzi mi 7,4l z włączoną klimatyzacją, gdzie autostradami i "ekspresówkami" nie przekraczam 140 km/h. Spalania są pokazywane przez komputer z ustawioną opcją 10% zapasu, przeważnie dwie osoby na pokładzie. Samochód ma 286 tyś przebiegu. Jak dla mnie jest ok, bo liczyłem, że będzie więcej palić. Mam też wrażenie, że spalanie jest niezbyt wysokie, bo ten silnik jest mało dynamiczny. Do normalnej i spokojnej jazdy w zupełności wystarcza, ale z 4 osobami i bagażem już czuć wyraźnie, że się męczy na wyższych biegach i do wyprzedzania trzeba redukować do 3-ki. Jestem zadowolony i polecam osobom, które nie mają sportowego zacięcia w prowadzeniu auta.
6,9
Mazda 6 I
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Jestem pozytywnie zaskoczony tym wynikiem, z raportów dostarczonych przez użyszkodników (:P) na tej stronie wnioskowałem iż spalanie będzie większe niż w poprzednim aucie (Ford Focus mk1 kombi 1.6, 20KM mniej) szczególnie że auto prawie 200kg cięższe, a tu okazało się że w jeździe 50/50 miasto/tereny pozamiejskie (praktycznie ciągle teren zabudowany) wynik spalania jest taki sam, mimo że Focus nie miał klimatyzacji, a tutaj chodzi non stop (klimatronik). Co prawda staram się jeździć najekonomiczniej jak się da, tj nie wciskam gazu do podłogi z każdych świateł, tylko okazjonalnie kręcę do odcinki, oraz non stop hamuje silnikiem, ale w Fordzie robiłem to samo. Czas pokaże ile uda mi się osiągnąć w trasie, Foczką udało mi się zejść do 5,5L/100 przy średniej 54km/h i prędkości przelotowej ~85km/h.
7,6
Mazda 6 I
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
przez dwa lata jeździłem na benzynie. Średnie zużycie oscylowała w granicach 8 l/100 km. Miasto 10 l/100 km, trasa 7 l/100 km. Od roku jeżdżę na LPG średnie zużycie wynosi 9 l/100 km, miasto 11 l/100 km, trasa 8 l/100 km. LPG tankuje wyłącznie na renomowanych stacjach (Shell, BP itp). Co do napraw - wymieniałem tarcze hamulcowe wraz z klockami. Cały komplet na przód i tył kupowałem w serwisie Mazdy za 1 500 zł. To był mój jedyny konieczny zakup. Dodatkowo montaż instalacji LPG firmy BRC kosztował 3 000 zł. Konieczna była lubryfikacja gniazd zaworów.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Kombi