Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 136KM 100kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pasek rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~magdalena6
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
witam. magde posiadam 4 lata. ogolnie dobre auto. swietnie sie prowadzi, bardzo bogate wyposarzenie, fajny sprzet grajacy.co do usterkowosci nie jest zle, jezli kupi sie nie walone auto,to na wysokim poziomie. ja swoja kupilem przy przebiegu 178tys. przy 219tys wymienilem rozrzad + pompa wody (oryginal 1800zl). standardowo co 10tys wymiana oleju i filtrow. wmienione tarcze plus klocki.przy przebiegu 236tys padl wtryskiwacz, regeneracja 700zl oraz zaczelo byc slychac sprzeglo. zostalo wymienione od razu z dwumasem (regenerowanym + nowe sprzeglo. nie ma sie co dziwic przy takim przebiegu na oryginalnych czesciach jeszcze. koszt 2tys w. poza tym auto bezawaryjne. jedyny problem to szybko lecace nadkola. u mnie problem wystapil jeszcze z xenonami,problemy z wlaczaniem, awaryjne startery zespolone wewnatrz lapm oraz przetwornica. po wymianie na nowe zaplonniki i przetwornice narazie problem zniknal. jezeli komus bardzo nie zalezy na xenonach proponuje zwykle lampy. zaoszczedzi zdrowia i czasu. auto wrazliwe na jakosc paliwa, trzeba lac dobre paliwo i systematycznie czyscic smok bo zapchanie moze spowodowac powazna awaria silnika. tym ktorym dymi mazda podczas przyspieszania lub bierze olej proponuje wymienic podkladki pod wtryskami, problemy te ustepuja. jak na 4 lata urzytkowanie i przebieg usterki te nie wplynely negatywnie na zdanie o tym modelu. napewno trzeba dbac. mysle ze diesle konkurencji wypadaja gorzej. brak problemow z elektronika.jeszcze nigdy mnie nie zawiodla.na srednim poziomie jest wyciszenie ale to podobno standard w tym modelu. ogolnie ciekawe i godne polecenia auto.oryginalne czesci drozsze niz konkurencja, ale mało co sie psuje.cos za cos.
3,5
~Sylwek
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
Znajomy wlasciciel warsztatu samochodowego ostrzegal przed japonskimi silnikami diesla i mial racje. Od momentu kupna wymienilem akumulator, alternator, rozrusznik no i teraz to juz przesadzila moja japonka bo dwumasowe kolo zamachowe zaczelo klekotac, sprzeglo odmawia posluszenstwa i skrzynia zaczyna zgrzytac. Za wartosc tych czesci moge sobie kupic drugi samochod. Dodam, ze auto regularnie serwisowane i naprawde ostroznie tym jezdze bo sporo kosztowala. Blacharka i podwozie w oplakanym stanie. Rdza sie sypie jak lupiez. Co roku konserwuje i dalej rdza. Nie wiem...moze trafilem na wadliwy egzemplarz ale unikam tego z daleka na przyszlosc. Mazda podupadla na marce, co nie wymieniam to ma nalepke mitsubishi, czyli w gruncie rzeczy francuski szmelc
4,2
~slawek760831@wp.pl
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
wygląd ponadczasowy, zwraca uwagę innych, nie jest ich jeszcze tak dużo na ulicach auto komfortowe, dobrze wyposażone, wszystko na swoim miejscu, ergonomia na 5, silnik pracuje bez zarzutu, spalanie w normie, elastyczny, auto dobrze sie prowadzi, pewnie trzyma się drogi, w swojej klasie biorąc pod uwagę cene, niezawodność, wyposażenie komfort i wygląd nie ma sobie równych taka jest moja opinia a jeździłem już fordem mondeo z 2003 r. oraz toyotą avensis z 2003 r. to auto warto sprawdzić dla samego siebie aby mieć pewność, że się go chce lub nie. wiem, że następna będzie mazda pod warunkiem, że nadal będzie robiona w japonii. jest różnica w stosunku do aut składanych w europie jat np. toyota. lepszy może być tylko leksus.
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 136KM 100kW 2002-2005
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
UWAGA!!! przed remontem silnika bylo o ok. 2L wiecej!!! jezeli wasze mazdy 6 TS pala ok 8,5L to znaczy ze jestescie ofiarami zlego serwisowania swojeoauta w ASO!! uszczelki pod pompowtryskami stosowane w przeszlosci w ASO Mazda dla modelu Mazda 6 Ts Td byly nieodpowiednie!! po wymianie z kolega owych uszczelek na model RF2A(80zl w serwisie mazdy) a nie RF5C(jakie byly stosowane) spalanie spadlo o 2L moc silnika wzrosla oraz dymienie z korka oleju ustalo.. co wiecej pobor oleju zmalal!!! pobor oleju byl spowodowany tym, ze zle uszczelki pod pompowtryskami przepuszczaly nieprzepalony ON do oleju silnikowego, to powdowalo jego rozrzedzenie a dalej rozrzedzony olej silnikowy dostawal sie przez turbine do intercoolera i tam zalegal u mnie ok. 500ml(u mnie ilosc ktora zekomo przepalil silnik!!!)...ZAZNACZAM ze u mnie nie bylo przedmuchow na bagnecie tylko na odmie.... teraz silnik chodzi jak nowy... ani kropelki nie chlapie po otworzeniu korka wlewu oleju na rozgrzanym i chodzacym silniku... "Dobrze" serwisowane auta moga jechac miliony...moj mail to: popescug14@op.pl... pisac jak ktos chce wiecej szczegolow... tydzien po remoncie, przepalilem autko.. jestem pod wrazeniem zywotnosci motoru.. przepalilem syf(2 razy strzelilem salwa czarnego dymu, resztki po nieszczelnosci na pompowtryskach) teraz autko chodzi idealnie na wolnych obrotach nie trzesie pracuje rowniutenko.. wyciagnalem 190km/h takze jest jak z fabryki... poprawilem maks spalanie spradzone w wawie po przejechaniu ok 300 km bez oszczedzania motoru(do odciecia)(ropa "Gold" tankowana na statoilu na kondratowicza)zero ubytku oleju (nowo zalany Castrol Edge 5W40) ... jednak przyznaje racje, ze ten samochod, a konkretnie silnik kocha wyzsze obroty..NIE DAJCIE SIE NABRAC NA TEKSTY, ZE DISEL MUSI KOPCIC I TROCHE PLUC Z ODMY, CZY WLEWU OLEJU.... pozdrawiam
5,2
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
UWAGA!!! przed remontem silnika bylo o ok. 2L wiecej!!! jezeli wasze mazdy 6 TS pala ok 8,5L to znaczy ze jestescie ofiarami zlego serwisowania swojeoauta w ASO!! uszczelki pod pompowtryskami stosowane w przeszlosci w ASO Mazda dla modelu Mazda 6 Ts Td byly nieodpowiednie!! po wymianie z kolega owych uszczelek na model RF2A(80zl w serwisie mazdy) a nie RF5C(jakie byly stosowane) spalanie spadlo o 2L moc silnika wzrosla oraz dymienie z korka oleju ustalo.. co wiecej pobor oleju zmalal!!! pobor oleju byl spowodowany tym, ze zle uszczelki pod pompowtryskami przepuszczaly nieprzepalony ON do oleju silnikowego, to powdowalo jego rozrzedzenie a dalej rozrzedzony olej silnikowy dostawal sie przez turbine do intercoolera i tam zalegal u mnie ok. 500ml(u mnie ilosc ktora zekomo przepalil silnik!!!)...ZAZNACZAM ze u mnie nie bylo przedmuchow na bagnecie tylko na odmie.... teraz silnik chodzi jak nowy... ani kropelki nie chlapie po otworzeniu korka wlewu oleju na rozgrzanym i chodzacym silniku... "Dobrze" serwisowane auta moga jechac miliony...moj mail to: popescug14@op.pl... pisac jak ktos chce wiecej szczegolow...
5,9
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
Bardzo niskie spalanie na trasie ok 5 l w mieście nie dużo więcej bo ok 6,7 przy dość dynamicznej jeździe. Jeśli chodzi o części to w 2009 roku wymieniałem rozrząd wraz z pompą wody cena 1200 zł, klocki hamulcowe ok 100 zł przód. Może ktoś nie wierzyć ale przy przebiegu 250 000 km samochód posiada zawieszenie w dobrym stanie bez żadnych luzów. Dopiero teraz będę wymieniał amortyzatory z przodu (z tyłu są dobre) sprawdzałem za stacji diagnostyvznej. Tarcze hamulcowe jeszcze oryginalne z lekkimi rantami ale grubość ponad min. Świadczy to o tym że samochód naprawdę zrobiony jest z materiałów b.dobrej jakości.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Hatchback