Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 121 KM (89 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pasek rozrządu i dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~slawek1kom
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Autem jezdzilem od 09.2012 roku do 02.2018, auto rewelacyjne jedyny mankament to podobnie jak w wiekszosci japoncow karoseria. Auto sie wysluzylo oddaje je z pol darmo mamie. Wbrew powszechnym opiniom nie zatyka sie smog olejowy !! Rozbieralem raz miske olejowa ze szwagrem i nie bylo zadnej smoly. Po drugie przeraza mnie fakt iz na ogloszeniach mase handlarzy pisze w ogloszeniach, ze auto jest po zmianie dwumasy i sprzegla. Prosze Panstwa auto kupilem w salonie samochodowym w Darmstadt z przebiegiem 165 tys km dwoch prywatnych wlascicieli gwarancja roczna itd... Autem zrobilem oklo 80 tys km i obecnie nie wiele brakuje do cwierc miliona kilometrow ale do rzeczy : nigdy nie zdarzylo mi sie jakies szarpanie wskazujace na jakiekolwiek usterki sprzegla ! Osobiscie wydaje mi sie, ze wiekszosc aut na rynku wtornym przeszlo korekte wskazan licznika. Tak jak mowie jedyne manko to blachy reszta ok zero zastrzezen
3,8
~RPapi_CK
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Auto wygodne, nawet kilkunasto godzinne trasy nie sprawiaja problemow z kregoslupem. Przez 3 lata przejechalem 73000 km I wymienilem tylko klocki. Za to wydatki na silnik przewyzszyly wartosc samochodu.
4,2
~pablo
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
ciekawe auto biorąc pod uwagę jakość/ styl/ utrzymanie/ cena. silnik diesla nawet zrywny i ekonomiczny. padło mi turbo, ale być może był już jego czas. warto zwrócić uwagę na stan tylnych nadkoli(ja mam zabezpieczone od rdzy i założone polskie nadkola plastikowe- nie gąbka- więc nie gnije i nie trzyma wilgoci), warto zrobić solidną konserwację podwozia, dolnych rantów drzwi i tylnych nadkoli.
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW 2002-2008
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
I teraz mógłbym napisać elaborat na temat tego samochodu . Wiem że mam udany egzemplarz ale przez cały okres użytkowania zastanawiałem się kiedy padnie mi wtrysk , turbina czy inna pompa której cena będzie liczona w tysiącach złotych. Pierwszy szok przeżyłem przy wymianie paska rozrządu w moim poprzednim samochodzie był to łańcuszek i zanim zajechałem ten samochód nie było potrzeby go wymieniać a tutaj cena wymiany to kilka tysięcy złotych aż płakać mi się chciało jak usłyszałem tą kwotę. kolo dwumasowe i sprzęgło też kilka tysięcy złotych. szczęście w tym że przez tyle lat wymieniłem z elementów nieplanowanych tylko fachowej nazwy nie znam ale sterownik niskich obrotów który kosztował ponad tysiąc złotych , nie wspominam tu o zawieszeniu bo to oczywisty element eksploatacyjny. Reasumując jak usiadłem podliczyć oszczędności wynikające z posiadania diesla zamiast benzyny przy 365000 km okazało się że są mniejsze niż 1000 zł więc wystarczyła by jedna mała usterka i koszty wynikające z posiadania silnika wysokoprężnego były by wyższe.
8,0
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
BEZ REWELACJI MAM TE AUTO JUZ NIE CAŁE 4LATA ALE CORAZ WIĘCEJ PALI.nA POCZĄTKU BYŁO OK,ALE TERAZ TO JUZ POTRAFI SPALIC Z 10 LITRÓW /100KM GŁOWNIE W MISCIE W TRASIE Z 7L/100KM DO 100KM/H. MAZDA 6 121 KM ON 2002ROK
8,4
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Moja mazda zuzywa ok. 8-9L/100km w miescie (7L/100 na trasie) co dla tak duzego i w miare ciezkiego auta nie jest zle. Ceny przegladow sa kosztowne (polaczenie japonczyka z fordem). Jest dobrze jak jezdzi, a jak sie popsuje to kosztuje i to nie malo.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Hatchback