Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~maniek
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Samochód kupiłem jako używany, mam go od niecałego roku, przejechałem nim dotychczas 20 tys. km. Mam w nim instalację LPG co znacząco obniża koszty jego eksploatacji. W zasadzie nie ma na co narzekać, bo wszystko działa i jeździ tak jak przewidziała fabryka. Jak na dość duże gabaryty, jest dość zwrotny, dobrze przyspiesza i pali niewiele. Z napraw, dotychczas musiałem wymienić tylko przednie łożysko, którego cena nie była szczególnie wysoka jak za część idącą na pierwszy montaż. Poza tym normalne sprawy eksploatacyjne jak w każdym innym samochodzie. Mam wersję Exclusive z systemem Bose, który jak na fabryczne audio gra całkiem przyzwoicie. Samochód komfortowy na dłuższe podróże. Zawieszenie dość sztywne, ale zarazem komfortowe dość dobrze wybiera nierówności na drodze. Pozwala na szybką jazdę na zakrętach. Wszystko póki co w zasadzie bezawaryjne, ale przy zakupie samochodu trzeba znaleźć dobry zadbany egzemplarz, wtedy nie będzie problemów z eksploatacją. Kupując okazję \"spod igły\" za kwotę poniżej ceny rynkowej np. w Niemczech od handlarzy w PL, można później sobie pluć w brodę, jakie Mazdy są awaryjne. Trzeba po prostu ruszyć głową, dlaczego u nas samochód w ogłoszeniu jest tańszy niż podobny za granicą i to po doliczeniu kosztów podróży i marży sprzedawcy.
4,1
~tołdi
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Pierwszą opinię o tym samochodzie napisałem 27.09.2009r. Generalnie auto sprawuje się dobrze, choć obecne Mazdy nie są już tak niezawodne. Oczywiście nie jest to samochód klasy wyższej. Należy bardzo uważnie wybierać serwisy (AS0). Importer jest mało profesjonalny i nie ma co liczyć na pomoc w rozwiązywaniu problemów z jego strony. Po przebiegu ok. 30 tyś km ujawniły się pierwsze usterki. Ciekną oba amortyzatory z tyłu. Tarcze z przodu lekko biją. Składany kluczyk jest nietrwały. Lakier (czarny) jest bardzo podatny na zarysowania i odpryski. Występuje korozja układu wydechowego. Nie najlepszy układ nagłośnienia wnętrza (nie jest to system Bose). Niestety, żaden z istotnych problemów nie został rozwiązany przez ASO i importera.
4,4
~Mati072000
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Auto bardzo ładne z zewnątrz jak i wewnątrz. Jak na 2005 rok design jest świetny. Niestety bardzo lubi go rdza, aczkolwiek mój egzemplarz nie ma rdzy na zewnątrz a podwozie zostało zakonserwowane, więc nie jest źle.
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW 2005-2008
8,6
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Mam instalacje STAG Premium, wtryski AC i lubryfikacje JLM, samochod generalnie na gazie troche slabszy, jednak to tez zalezy od odpowiedniej regulacji mieszanki oraz regulacji szybkosci wtryskow. Mam ciezka noge, starajac sie jednak oszczednie jezdzic po miescie. spalanie po miescie i na trasie mam podobne. Spokojna jazda na trasie podczas duzego ruchu z mala iloscia wyprzedzania to 9 - 9,5 lpg, jazda ostra do 160 km/h, czasem 180 km/h to spalanie 11,5. Jazda po miescie dosyc spokojna to tez bedzie miedzy 11,5 a max 12,5 lpg. Butle mam 630-250 60L a wchodzi 48 l i delikatnie tylko unosi sie podloga w bagazniku. Polecam zmienic olej na 5W40. Ja wybralem valvoline.
10,1
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Można by rzec, że zawsze mogłoby być lepiej, ale nie ma na co narzekać. Spalanie w granicach 8-12,5l LPG na 100km w zależności od warunków jazdy, myślę że jest dość dobrym wynikiem jak na gabaryty oraz moc samochodu. Co prawda cena przeglądu jest nieco wyższa, ale te kilkadziesiąt zł w skali roku dla kogoś, kto sporo jeździ jest nieodczuwalne. Warunkiem bezproblemowej eksploatacji, jest montaż odpowiedniej instalacji u dobrego gazownika i później prawidłowa jej regulacja. Wtedy nie ma mowy z problemami typu szarpanie, nierówna praca itp. Poza tym koszty eksploatacyjne raczej w normie, najważniejsze żeby wymieniać wszystko na czas (olej, filtry), a wtedy większych napraw być nie powinno.
7,6
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW
Jestem zadowolony, że niewiele pali. Jeżdżę często hamując silnikiem. Opony normalne: 205/55 R16. Silnik nigdy nie był regulowany ani podłączany do komputera. Wymiany jak w zaleceniach. Świece zmienione dokładnie po 100.000. Najmniejsze spalanie miałem w Polsce na trasie 160 km - 6,1. Byłem nieżle zdziwiony. Ostatnio na trasie do Monachium + Salzburg + Ga-Pa - razem 2300 km - spalił 7,1. Ale: na autostradzie jechałem większość trasy do 140 km/godz., rzadko przekraczając przy wyprzedzaniu 160 km/godz.; nie wjeżdżałem do centrum Momachium samochodem. Wyraźnie więcej pali w zimie. Może dlatego też, że mniej jeżdżę poza miasto.

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Hatchback