Szukaj

Informacje o Mazda 6 I

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda 6 I

Liczba ocen: 764
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Bouta
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
Auto jak na swoje lata jest bardzo funkcjonalne, bagażnik jest ogromny, przy złożonych siedzeniach można wsadzić 3 rowery a bez złożonych siedzeń i tak ma pojemność większą niż nie jedno combi. Linia jak na 15-latka jest wg mnie piękna! Nie ma zbyt częstych i kosztownych usterek, z pierdół na uwagę chyba zasługuje ręczny - linka często się luzuje. Przednie zawieszenie też często lubi się rozklekotać, z częściami zamiennymi nie ma problemu. Auto ma kopa - z wyprzedzaniem nie ma problemu, miejsca wszyscy mają pod dostatkiem. Troszkę słabe jest wyciszenie auta i sprzęt audio również nie powala... Silnik sprawuje się świetnie no a karoseria... zasługuje na osobny rozdział i ona niestety sprawia że nie kupiłbym tego auta ponownie.
4,8
~tondEK
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW
Cóż, gdyby Mazda bardziej przyłożyłaby się do zabezpieczenia nadwozia przed korozją, to 6 byłaby autem praktycznie niezniszczalnym. Oczywiście poza wersjami z silnikiem diesla, które mocno nadszarpnęły wizerunek tego modelu. Ładny egzemplarz wolny od korozji z benzynową jednostką 2.0 swoje kosztuje. Mechanicznie auto super. Silnik jest dynamiczny, oszczędny i do tego fajnie mruczy. W moim przypadku nie zużywa ani grama oleju (zalany Vavoline 5w30) . Mazda jest wygodna i oferuje mnóstwo przestrzeni dla pasażerów. Koszty eksploatacji sprowadzają się tylko do serwisów okresowych.
4,0
~O ! E... Mazda
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Rozwiązanie z elektrozaworami podciśnienia doprowadza do szału. Nowe nie są produkowane, pozostają tylko używane, których żywot po 14 latach się kończy i pozostaje wymiana na takie same - używane. Działają parę miesięcy i koniec. U mnie już po roku i 4 miesiącach wysiadł trzeci komplet (dziewczyna poradzi sobie sama z wymianą) Padają zarówno te Mazdy, jak i Mitsubishi. Jazda ze świecącym się check enginem - brak dołu od 1250, zaczyna jechać od 1750. To są skutki "innowacyjności" Mazdy, która wymyśliła sobie swój własny autorski sposób na zmniejszenie spalania, ekologię i osiągi - za pomocą elektrozaworów podciśnienia. Mazda kontynuuje to w nowych modelach. Nie można tego było zrobić w prosty i niezawodny sposób, jak chociażby Honda (VTEC), Toyota (VVTi) lub Mitsubishi (MIVEC), Ford (Ti-VTC) ? Nie, Mazda musiała po swojemu - w dieslach i benzynach. Zupełnie jak z systemem odzyskiwania energii - Mazda wymyśliła, że energia trafi do kondensatorów bo te szybko przyjmują i oddają duży ładunek. OK, niech będzie na plus dla nich. Tylko po co zmarnotrawili środki nad rozwojem Wankla, skoro wiadomo było, że to projekt bez przyszłości? Nie lepiej było popracować nad zabezpieczeniem antykorozyjnym lub zawieszeniem? Mazda wymyśliła sobie, że zmniejszy zużycie paliwa jeśli podniesie ciśnienie w benzynach, a obniży w dieslach. Wszystko działa i jest OK - do czwartego/piątego roku użytkowania, później już tak różowo nie jest... Mazda skończyła się na 626 GE, dalej to już tylko sztuka inżynieryjna dla samej sztuki - problemów przybywa. Owszem, jest to w miarę bezawaryjne auto - nie dorównuje Toyocie, ma ciut lepszą politykę reklamacyjną i gwarancyjną od Hondy, jest nieco lepsza od Mitsubishi.

Raporty spalania Mazda 6 I

Liczba raportów: 927
Średnie spalanie dla Mazda 6 I
8,0 – 13,9
l/100 km
6,5 – 7,4
l/100 km
8,7 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Mazda 6 I
Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW
Trasa walbrzych - zielona gora prędkość max 90kmh 5,8. Walbrzych - Międzyzdroje - Walbrzych na jednym baku v max 120. W tym roku walbrzych-miedzyzdroje v max 110 50/50 z klimą średnie pokazuje 6,7. Zima na krótkich dojazdach do pracy ledwie muskając gaz mniej jak 9 się nie zejdzie. Z resztą dieslem też sie nie zejdzie przy dojazdach do pracy 6 km, poza tym wykończy się przy okazji akumulator. A latem benzyny pali litr więcej. W takim razie ... a z resztą, ja jestem zwolennikiem Pb wiec o klekotach nie będę się wypowiadał. W przyszłym roku kolej na mazdę 6 2 gen mam nadzieję że znajdę z silnikiem 2,5 i przebiegiem poniżej 200k. ZoomZoom
8,2
Mazda 6 I
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Mam Mazdę 6 od roku i takie liczby spalania widzę najczęściej. Dane odczytane z komputera pokrywają się z wyliczonymi. Na trasie 100 km zszedłem do 6,2l zużycia, ale było to zimą przy prędkości 60-90 km/h (przez "zabudowany" 60km/h resztę 90 no bo zima). 11l pokazuje mi we Wrocławiu z włączoną klimatyzacją i spokojnym traktowaniem gazu (50km/h na 4 biegu, a gdzie się da to 5 bieg), ale w korkach bez problemu wskazuje 15l. W trasie 300 km wzdłuż "Krajowej 11-stki" średnie spalanie wychodzi mi 7,4l z włączoną klimatyzacją, gdzie autostradami i "ekspresówkami" nie przekraczam 140 km/h. Spalania są pokazywane przez komputer z ustawioną opcją 10% zapasu, przeważnie dwie osoby na pokładzie. Samochód ma 286 tyś przebiegu. Jak dla mnie jest ok, bo liczyłem, że będzie więcej palić. Mam też wrażenie, że spalanie jest niezbyt wysokie, bo ten silnik jest mało dynamiczny. Do normalnej i spokojnej jazdy w zupełności wystarcza, ale z 4 osobami i bagażem już czuć wyraźnie, że się męczy na wyższych biegach i do wyprzedzania trzeba redukować do 3-ki. Jestem zadowolony i polecam osobom, które nie mają sportowego zacięcia w prowadzeniu auta.
8,9
Mazda 6 I
Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW
Dojeżdżam Mazdą do szkoły (20km trasa/ 2km miasto). Przy oszczędnej/umiarkowanej jeździe auto pali około 8,5l gazu na 100km na oponach letnich jak i zimowych. Przy prędkościach autostradowych i bez włączonego tempomatu auto pali ok. 7,5l LPG

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 43
5,0
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 201 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Witam mam mazdę 6 z 2004r. 1,8 benzyna 120 koni. Postanowiłem założyć gaz by oszczędzić. Zdecydowałem że założę w Tarnowie w BRC. Autko jeździ super, pali nawet na największych mrozach. Spadek mocy nieodczuwalny. No po prostu ekstra. Po 2 latach zaczęło brać olej. Po 3 latach na 2000 kilometrów wlewam około jednego litra. Super nawet nie muszę już zmieniać oleju(olej lałem...
4,5
Mazda 6 I
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Teraz już mogę napisać swój komentarz,bo zrobiłem 30000km na gazie.Aczkolwiek czytając komentarz niejakiego WUJKA dotyczący takiego samego samochodu jak mój miałem mieszane uczucia co do warsztatu i instalacji gazowej w Mażdzie.Ponieważ było wiele innych pochlebnych komentarzy na temat firmy zaryzykowałem i nie żałuję!Samochód ma takie same parametry na gazie jak na...
3,3
Mazda 6 I
Kombi 2.3 16V 178KM 131kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ ELIZA
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacja gazowa to dobry pomysł. Jednak odradzam instalacje gazowe firmy ELPIGAZ. Firma po montażu instalacji gaz. totalnie nie interesuej sie klientami. Zachowanie typu wziąść kasę i uciekać. Korespondencja pisemna gorzej niż z urzędem. Telefoniczna typu spadaj na drzewo. Ulotki piękne szkoda tylko, że tak jak w ulotkach to tak nie ma w realu. Potem juz po montazu...
Mazda 6 I