Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, którÄ… wprowadzono na rynek w 2010 roku. Samochód powstaÅ‚ w oparciu o pomysÅ‚y zastosowane w prototypach Mazda Nagare z 2006 roku i Furai z 2008 roku. „Nagare Flow” (od prototypu wzięła siÄ™ caÅ‚a koncepcja obowiÄ…zujÄ…ca w nowych autach marki) zakÅ‚ada m.in. inspiracje ksztaÅ‚tami spotykanymi w naturze. Nowa „PiÄ…tka” zostaÅ‚a zbudowana na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Mazdy 3. W porównaniu do swojej poprzedniczki, wyraźnie powiÄ™kszyÅ‚y siÄ™ jej rozmiary.
czytaj więcej
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt.
~Powagosław
Choroba uÅ›miechniÄ™tego Peugeota dopadÅ‚a MazdÄ™ na caÅ‚ego, bo po „Trójce” teraz „PiÄ…tkÄ™” upiÄ™kszono z przodu w sposób, który upodabnia jÄ… do Buttheada z pamiÄ™tnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”.
~Luzacjusz