Szukaj

Informacje o Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 110KM 81kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastÄ…piÅ‚a model Premacy, choć pod tÄ… nazwÄ… auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstaÅ‚ w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzieliÅ‚ z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem byÅ‚ oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 zostaÅ‚a poddana modernizacji, a od 2010 roku dostÄ™pny jest model drugiej generacji. Obie generacje „PiÄ…tki” sÄ… spokrewnione z mniejszÄ… MazdÄ… 3. To pierwsze auto na Å›wiecie, dla którego papierowa książka serwisowa zostaÅ‚a zastÄ…piona cyfrowÄ….
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uÅ›miechniÄ™tego Peugeota dopadÅ‚a MazdÄ™ na caÅ‚ego, bo po „Trójce” teraz „PiÄ…tkÄ™” upiÄ™kszono z przodu w sposób, który upodabnia jÄ… do Buttheada z pamiÄ™tnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pasek rozrządu i łączony z dwumasowym kołem zamachowym
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Czerwski
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Samochód mam od nowości, ogólne wrażenia są naprawdę dobre, pojemny i ciekawy samochód dla rodziny, o naprawdę przyzwoitych właściwościach jezdnych. Miałem okazję jeździć Oplem Zafirą czy Renault Scenic i szczerze przyznam że w sposobie prowadzenia nie ma porównania, z Mazdą. Do tego przyzwoity silnik dodatkowy rząd siedzeń chowany pod podłogą bagażnika. Pojawiły się pewne problemy podczas użytkowania samochodu ale były one typowe dla tego modelu nie były poważne i stosunkowo szybko można było sobie z nimi poradzić.
3,5
~LEMON2
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Jesli wierzysz w poglad ze japonskie to wysoka jakosc i niezawodnosc to nie jest to auto dla Ciebie. Jakosc - w srodu plastki sa twarde i latwo je zarysowac. Niezawodnosc - nerwy moze ci zszargac strach przed lampka DPF. Naprawy z tym zwiazane nie naleza do tanich. Ale jezli sie nie bedzie psul to naprawde auto jest fajne i przyjemne.
4,5
~diesel madziak
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Komfortowy samochód rodzinny na dłuższe wyjazdy (nie polecam wyłącznie do jazdy po mieście (dużo korków) - wtedy wysokie spalanie), może nie za małe pieniądze, ale z bogatym wyposażeniem standardowym, raczej dla rodziny 2+2 (+ pies). Dobre zawieszenie nastawione na komfort. Nr 1 to odsuwane tylne drzwi oraz 7 osób/4.5 m Made in japan = niezawodność
Åšrednie spalanie dla Mazda 5 I 2.0 MZR-CD 110KM 81kW 2005-2010
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Spalanie w trasie (4,5 - 6l) można uznać za doskonałe, średnie podmiejskie (6,5 - 7l) też jest bardzo dobre. Jeśli ktoś będzie używał samochodu tylko w mieście to poczuje się zawiedziony. Spora masa pojazdu i filtr cząstek stałych powodują, że samochód spali 8,5 - 10,5 l. Co do eksploatacji to samochód wymaga stosowania specjalnego oleju niskosadzowego do silników z filtrem cząstek stałych. Kosztuje 49 zł za litr (wchodzi 5 l). Innym olejem można zniszczyć bardzo dorgi filtr. Ceny pozostałych części są porównywalne z innymi markami. Przegląd z robocizną to wydatek ok. 1000 zł i wykonuje się go co 20 tys. km.
6,2
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
1) Spalanie - miasto 6.5-7.5l, trasa ok 5-6,5l. 2) Początkowe przeglądy w ASO stosunkowo drogie. 3) Części dostępne w cenach porównywalnych z innymi samochodami 4) Trzeba się liczyć z tym że należy zwracać uwagę na elementy zawieszenia na naszych drogach lubią się wytłukiwać.
6,0
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 110KM 81kW
Spalanie jak na samochód 7 osobowy w porządku. Jezdze na z reguły 30% trasa 70% miasto spalanie ok 6.3 6.5. w trasie kraków szczecin z przyczepą kempingową i 7 os niecałe 9l. Regeneracja turbiny ok 1000 zł - jedyna usterka od zakupu. I trochę mało miejsca przy pełnym składzie ale do zniesienia

Usterki Mazda 5 I

Liczba wpisów: 35
Automatyczna skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 143 tys. km
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 PB Automat 2008 143000 km.Mam taki powtarzajacy się błąd skrzyni która po nagrzaniu czyli około 15 km jazdy przechodzi w tryb awaryjny i nie zmienia biegów powyżej dwójki .Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0758-FF Przesunięcie elektromagnesu B oraz błąd P0841-FF Czujnik przełącznik ciśnienia płynu skrzyni biegów. Autko jest po wymianie oleju ATF i filtra oraz elektromagnesu B i czujnika ciśnienia oleju. Problem z przechodzeniem w tryb awaryjny jest nadal i jest błąd elektromagnesu B. Czy ktoś miał z tą skrzynią podobny problem ? Znalazłem informacje że często występował problem z TCM .Bardzo proszę o jakąś podpowiedź tym bardziej że po wystudzeniu skrzynia zachowuje się dobrze. Pozdrawiam serdecznie Mariusz
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
pękająca chlodnica oleju
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
w niektórych 2.0 sprzed liftu wyposażonych w chlodnice oleju może ona pękać jest to częste jeżeli silnik często się nie dogrzewa na krótkich przejazdach, było tak w moim przypadku. Pękła chłodnica, silnik poszedł do remontu, mazda tą generacje stworzyła idiotoodporną, zero czujników (ma 3, od oleju, plynu chlodniczego i rozrzadu, przez co mazda odpali nawet jeżeli będzie bez oleju i będzie jechała aż się nie zatrze, w ma tendencje do picia oleju (100/200ml na 1000km to norma, moja wypijała przed awarią litr i dalej jeździła do momentu aż olej nie wlał się do plynu chlodniczego i nie zagotowała, po odczekaniu chwile aby ostygła (musiałem przejechać 100 metrów na stacje) odpaliła od buta i jechala normalnie, oczywiscie nie liczac tego ze chlodzila silnik olejem
Problem z tylnymi szybami
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • inne
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam. Posiadam mazde 5 2006 rocznik. Mam problem z tylnymi szybami. Wszystkie cztery są elektryczne. Osobno otwierają się bez problemu. Lecz od strony kierowcy są cztery przyciski a szyby mogę otworzyć tylko przednie tylnych nie. Tak samo kluczykiem. Przytrzymując przycisk na kluczu otwierają się tylko przednie. Tak jest fabrycznie czy jest to problem. Mam jeszcze jeden problem. Z drzwiami. Centralny zamek działa tylko że lewe tylne drzwi sie nie zamykają ani otwierają. Siedząc w środku samochodu widzę że przełącznik drga. Muszę zamykać i otwierać recznie. Trzeci problem. Jak zamykam lub otwieram samochód Centralnym kierunki nie mrugają a na poczatku działały. Jaka jest tego przyczyna? Proszę o jakieś sugestie co moze być przyczyna!
2 komentarze
Mazda 5 I