Szukaj

Informacje o Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~ostatni raz japonczyk
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 145KM 107kW
bardzo słabo wyglada na tle aut z niemiec. słabe wyciszenie(bardzo zle, przy wyzszych predkosciach szum bardzo denerwuje) i kiepskie wykonczenie wnętrza.ogólnie bardzo fajne autko tylko zeby bylo lepiej dopracowane.no i te blachy takie delikatne i korozja :( jedyny plus daje za to ze jest naprawde bezawaryjne.moje koszty skladaly sie tylko z tankowania gazu i paliwa. jak wiekszosc czytałem opinie o aucie, ale jak go kupiłem to odrazy tylko myslałem o sprzedazy, jeszcze tak nie miałem zeby miec taka odraze do auta:)
4,6
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 145KM 107kW
Plusy to obszerne wnętrze, dobre wyposażenie, wygodne siedzenia, dobra widoczność, odsuwane tylne drzwi przez które dostęp do wnętrza jest dużo łatwiejszy, bardzo dobre trzymanie się drogi, przyzwoite osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa (jak na możliwości przewozowe) no i przede wszystkim reputacja niezawodności Mazdy- Made in Japan! Minusy to cena części, hałas i jak dla mnie za twarde zawieszenie. Praktycznością "Piątka" na pewno nie ustępuje rywalom. Cena auta nie jest niska ale na tle konkurencji nie wypada najgorzej.
3,9
~Piotrek
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 145KM 107kW
Poza tym, że auto jest podatne mocno na korozję to uważam, że sprawuje się świetnie. W ciągu 5 lat użytkowania i przejechaniu ponad 90tyś. Km usterki były nieznaczne. Większość dotyczyła elementów zawieszenia, które kosztowały grosze. Po zakupie przy stanie 180tyś. Km heneralny remont silnika z uwagi na pobór eju. Od tamtej pory zero problemów, bez dolewek od wymiany do wymiany po 10tyś.
Średnie spalanie dla Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
9,0
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Liczba komentarzy: 1
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 145KM 107kW
Hej autko mam od 2008 od kwietnia ma 6 biegowa skrzynie oraz sliniczek 146km nabilem na niej juz 33tys po roku byla jedna wymiana zarowki 7h pozatym nic sie nie dzieje autko jest bardzo wygodne w jezdzie mieszanej z przewaga miasta spala 7,6L jazda dosc spokojna bez szalenstw 2tys i zmiana biegow przy ostrzejszej jedzie na tej samej trasie pali 8.4L polecam bardzo praktyczny pod kazdym wzgledem przed nia mialem skode oktavie 1.6L kombi w poruwnaniu z oktavia mazda 5 spala mniej na tej samej drodze
10,9
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 145KM 107kW
Auto jest w wersji sport. Potrafi spalić sporo benzyny, szczególnie jeżdżąc po mieście. W trasie nie jest tak źle, ale trzeba się baaaardzo pilnować, żeby trzymac prędkość maksymalnie do 120 km (a najlepiej 80-100km/h). Moim zdaniem tak sie nie da jeździć przez cały czas :-)
9,3
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 145KM 107kW
Mazda 5 2.0 146KM benzyna/lpg - jestem mile zaskoczony spalaniem autka. Przed zakupem liczyłem się z możliwością spalania w granicach 12 litrów LPG , ale po zakupie jest o wiele lepiej (taniej) niż myślałem - spalanie w mieście oscyluje w granicach 10 litrów. Moja instalacja gazowa to - sekwencja landi renzo. Silnik z tą instalacją pracuje super - równo bez szarpnięć itp.

Usterki Mazda 5 I

Liczba wpisów: 35
Automatyczna skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ napędowy
  • 143 tys. km
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 PB Automat 2008 143000 km.Mam taki powtarzajacy się błąd skrzyni która po nagrzaniu czyli około 15 km jazdy przechodzi w tryb awaryjny i nie zmienia biegów powyżej dwójki .Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0758-FF Przesunięcie elektromagnesu B oraz błąd P0841-FF Czujnik przełącznik ciśnienia płynu skrzyni biegów. Autko jest po wymianie oleju ATF i filtra oraz elektromagnesu B i czujnika ciśnienia oleju. Problem z przechodzeniem w tryb awaryjny jest nadal i jest błąd elektromagnesu B. Czy ktoś miał z tą skrzynią podobny problem ? Znalazłem informacje że często występował problem z TCM .Bardzo proszę o jakąś podpowiedź tym bardziej że po wystudzeniu skrzynia zachowuje się dobrze. Pozdrawiam serdecznie Mariusz
Oczekuje na rozwiązanie
pękająca chlodnica oleju
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ chłodzenia
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
w niektórych 2.0 sprzed liftu wyposażonych w chlodnice oleju może ona pękać jest to częste jeżeli silnik często się nie dogrzewa na krótkich przejazdach, było tak w moim przypadku. Pękła chłodnica, silnik poszedł do remontu, mazda tą generacje stworzyła idiotoodporną, zero czujników (ma 3, od oleju, plynu chlodniczego i rozrzadu, przez co mazda odpali nawet jeżeli będzie bez oleju i będzie jechała aż się nie zatrze, w ma tendencje do picia oleju (100/200ml na 1000km to norma, moja wypijała przed awarią litr i dalej jeździła do momentu aż olej nie wlał się do plynu chlodniczego i nie zagotowała, po odczekaniu chwile aby ostygła (musiałem przejechać 100 metrów na stacje) odpaliła od buta i jechala normalnie, oczywiscie nie liczac tego ze chlodzila silnik olejem
Problem z tylnymi szybami
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • inne
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam. Posiadam mazde 5 2006 rocznik. Mam problem z tylnymi szybami. Wszystkie cztery są elektryczne. Osobno otwierają się bez problemu. Lecz od strony kierowcy są cztery przyciski a szyby mogę otworzyć tylko przednie tylnych nie. Tak samo kluczykiem. Przytrzymując przycisk na kluczu otwierają się tylko przednie. Tak jest fabrycznie czy jest to problem. Mam jeszcze jeden problem. Z drzwiami. Centralny zamek działa tylko że lewe tylne drzwi sie nie zamykają ani otwierają. Siedząc w środku samochodu widzę że przełącznik drga. Muszę zamykać i otwierać recznie. Trzeci problem. Jak zamykam lub otwieram samochód Centralnym kierunki nie mrugają a na poczatku działały. Jaka jest tego przyczyna? Proszę o jakieś sugestie co moze być przyczyna!
2 komentarze
Mazda 5 I