Szukaj

Informacje o Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w hydraulicznie napinany łańcuch rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Ujmik
Mazda 5 I
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Piękny, rodzinny samochód ma swoje wady jak środkowe siedzenie drugiego rzędu ( ale w zamian ma możliwość ustawienia foteli w różnych konfiguracjach), wycierająca się pianka siedziska kierowcy (wiem bo przy poszukiwaniu samochodu widziałem parę sztuk :). Jeżeli ktoś chce Mazdę 5 musi liczyć się z rudą od spodu i na tylnych nadkolach oraz olejo-żernym silnikiem. Konstrukcja silnika ma to do siebie, że zapiekają się pierścienie olejowe na tłoku to wręcz tradycja (polecam zastąpić pierścień olejowy 3-częściowy 2-częściowym np. firmy Prima FORD MAZDA 1,8 16V ). Ale jeżeli ktoś zrobi silnik i porządną konserwację (oczywiście nie bitex na rdzę bo to się mija z celem) będzie długo zadowolony z Madzi !!! Ja jestem bardzo zadowolony, a moja Żona jeszcze bardziej !!! BEZ MAZDY NIE MA JAZDY !!!
4,7
~zadowolony
Mazda 5 I
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Auto posiadam od dwóch lat w tym okresie zero, dosłownie zero problemów z moją Madzią, auto ma instalacje włoska Landirezo, z którą nie ma żadnych problemów. Bardzo dobry silnik do LPG, dynamiczny, ekonomiczny i bezawaryjny. Moja Mazda jest z sprowadzona z Włoch nie ma żadnych najmniejszych śladów rdzy. Auto ma łańcuszek rozrządu (bezobsługowy) . Wyprodukowane w całości w Japonii. Polecam to auto dla rodziny 2 + 2, spory bagażnik, dobre wyciszenie, dobre materiały wykończeniowe. Miałem wcześniej opla zafirę (też dobre auto) ale psuły się co trochę jakieś pierdoły typu zamek, szyba, radio itp. w Mazdzie nie wiem co to taka awaria. Jak ktoś napisał wcześniej trzeba lać dobry olej i wymieniać go wcześniej niż przewiduje producent a z silnikiem nie będzie żadnego problemu. Polecam to auto.
3,8
~paolomario
Mazda 5 I
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Ciekawie wyglądający minivan z kilkoma ciekawymi rozwiązaniami. Stylistycznie ciągle wygląda dosyć nowocześnie, a nawet nie wiem czy nie lepiej niż kolejna generacja (która teraz jeszcze bardziej przypomina kombi). Na pierwszy rzut oka wygląda pokaźnie a naprawdę jest niewiele większa od kompaktów a bywa też krótsza od aut segmentu D (chociażby Mazda 6 jest dłuższa). I prowadzi się jak kompakt - nigdy nie miałem wrażenia, że jest niestabilna albo prowadzi się jak słoń. Silnik 1.8 ciągnie cały furgon żwawo i nie dostaje zadyszki nawet z kompletem pasażerów. Skrzynia sparowana z tym silnikiem jest całkiem przyzwoicie - pozwala na pewną elastyczność, nie trzeba ciągle machać lewarkiem, i sprzyja nawet spalaniu: mi lacąc z Dunkierki do Polski autko nie piło więcej niż 8.5 litra, a w mieście więcej niż 10. Silnik może przejawiać duży apetyt na olej. Naprawdę duży więc polecałbym sprawdzić potencjalne tego objawy. Inne bolączki mi się nie przytrafiły. A nawet koszty eksploatacji okazały się przyjazne dla portfela :) W środku auto jest komfortowe. Kierowca i troje pasażerów nie odczują dłuższych podróży. Fotele są wygodne a hałas z zewnątrz nie przesadnie inwazyjny. Silnik do 120km/h tylko mruczy. Ale to auto wygodnie przewiezie tylko 4 osoby, nawet 6 ale nie 7. Tylna kanapa nie nadaje się dla trzech osób (jak ktoś chciałby tam umieścić trójkę dzieci, zwłasza w fotelikach to niech zapomni) W trzecim rzędzie jest wygodniej niż na kanapie, gdzie w środku zastosowano jakieś przedziwne składane rozwiązanie. Jakieś krótsze podróże - to dla siedmiu osób się sprawdzi, ale na dłużej... szkoda gadać. Niemniej składany trzeci rząd siedzeń jest poważnym atutem tego auta. Bagażnik pomieści bagaż dla 4 osób na urlop, ale za rozłożonym trzecim rzędem to już trudno cokolwiek umieścić. Największa zaleta Mazdy 5 to rozsuwane drzwi. Re-we-la-cja! Podsumowując, to fajne, żwawe, nie rujnujące portfela auto dla 4 osób, z poważnym atutem możliwości przewiezienia dodatkowych dwóch i rewelacyjnym rozwiązaniem w postaci rozsuwanych tylnych drzwi :)
Średnie spalanie dla Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
8,5
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Mazda 5 I
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Super auto, które posiadam od roku. Auto super wygodne dla rodzinki. Bezawaryjne! Polecam każdemu. Spalanie, trochę zbyt duże (przesiadłem się z diesla, więc różnica jest znacząca), jednak w 100% pokrywa się z tym podawanym przez producenta - 6,8/8-9/10,8 litrów/100km. Zawsze staram się jeździć ekonomicznie (ze względu na obecną cenę benzyny) mimo wszystko komputer zawsze pokazuje zbliżone do wwym. wartości. Nie wierzcie w to, jak ludzie piszę że spalanie w mieście < 9 litrów. W korkach pali więcej niż 11 litrów. Przecież to w końcu minivan. Osobiście wolę dopłacać 15 zł do każdych 100km, ale mieć święty spokój, nie jak z dieslem w mieście - wieczne kłopoty.
9,3
Mazda 5 I
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Bardzo dobry samochód, po zakupie założona instalacja gazowa BRC (koszt 2300zł), pakiet rozruchowy (akumulator, zawieszenie, w niedalekiej przyszłości usunięcie rdzy...) Po doprowadzeniu do stanu używalności koszty tylko eksploatacyjne. Spalanie gazu 9.4 l/100km przy delikatnej jeździe, dodatkowo szklaneczka benzyny (0,24l/100km). Koszty całkowite ok. 20 zł za 100 km. Do tego wygoda, dużo miejsca, dynamika marna, ale o tym wiedziałem. Polecam :-)
10,8
Mazda 5 I
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Nawet próbując jechać ekonomicznie nie mogłem zejść ze spalaniem poniżej 10 l/100km gazu. Co ciekawe przy szalonej jeździe spalanie nie wzrastało powyżej 12 l. Jakbym nie jeździł to i tak na 34L gazu jadę 300 - 340 km. Eksploatacja od pół roku ok 15 000 km brak awarii więc o kosztach napraw jeszcze nic nie znam.

Usterki Mazda 5 I

Liczba wpisów: 35
Automatyczna skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ napędowy
  • 143 tys. km
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 PB Automat 2008 143000 km.Mam taki powtarzajacy się błąd skrzyni która po nagrzaniu czyli około 15 km jazdy przechodzi w tryb awaryjny i nie zmienia biegów powyżej dwójki .Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0758-FF Przesunięcie elektromagnesu B oraz błąd P0841-FF Czujnik przełącznik ciśnienia płynu skrzyni biegów. Autko jest po wymianie oleju ATF i filtra oraz elektromagnesu B i czujnika ciśnienia oleju. Problem z przechodzeniem w tryb awaryjny jest nadal i jest błąd elektromagnesu B. Czy ktoś miał z tą skrzynią podobny problem ? Znalazłem informacje że często występował problem z TCM .Bardzo proszę o jakąś podpowiedź tym bardziej że po wystudzeniu skrzynia zachowuje się dobrze. Pozdrawiam serdecznie Mariusz
Oczekuje na rozwiązanie
pękająca chlodnica oleju
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ chłodzenia
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
w niektórych 2.0 sprzed liftu wyposażonych w chlodnice oleju może ona pękać jest to częste jeżeli silnik często się nie dogrzewa na krótkich przejazdach, było tak w moim przypadku. Pękła chłodnica, silnik poszedł do remontu, mazda tą generacje stworzyła idiotoodporną, zero czujników (ma 3, od oleju, plynu chlodniczego i rozrzadu, przez co mazda odpali nawet jeżeli będzie bez oleju i będzie jechała aż się nie zatrze, w ma tendencje do picia oleju (100/200ml na 1000km to norma, moja wypijała przed awarią litr i dalej jeździła do momentu aż olej nie wlał się do plynu chlodniczego i nie zagotowała, po odczekaniu chwile aby ostygła (musiałem przejechać 100 metrów na stacje) odpaliła od buta i jechala normalnie, oczywiscie nie liczac tego ze chlodzila silnik olejem
Problem z tylnymi szybami
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • inne
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam. Posiadam mazde 5 2006 rocznik. Mam problem z tylnymi szybami. Wszystkie cztery są elektryczne. Osobno otwierają się bez problemu. Lecz od strony kierowcy są cztery przyciski a szyby mogę otworzyć tylko przednie tylnych nie. Tak samo kluczykiem. Przytrzymując przycisk na kluczu otwierają się tylko przednie. Tak jest fabrycznie czy jest to problem. Mam jeszcze jeden problem. Z drzwiami. Centralny zamek działa tylko że lewe tylne drzwi sie nie zamykają ani otwierają. Siedząc w środku samochodu widzę że przełącznik drga. Muszę zamykać i otwierać recznie. Trzeci problem. Jak zamykam lub otwieram samochód Centralnym kierunki nie mrugają a na poczatku działały. Jaka jest tego przyczyna? Proszę o jakieś sugestie co moze być przyczyna!
2 komentarze
Mazda 5 I