Szukaj

Informacje o Mazda 5 I

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: VANy
Kompaktowy van (segment K) produkowany od 2005 roku. W ofercie marki „Piatka” zastąpiła model Premacy, choć pod tą nazwą auto nadal sprzedawane jest w Japonii. Model powstał w wyniku współpracy z Fordem. Model pierwszej generacji wiele elementów dzielił z Focusem C-Max, a jego bliźniaczym modelem był oferowany w Azji Ford i-Max. W 2008 roku Mazda 5 została poddana modernizacji, a od 2010 roku dostępny jest model drugiej generacji. Obie generacje „Piątki” są spokrewnione z mniejszą Mazdą 3. To pierwsze auto na świecie, dla którego papierowa książka serwisowa została zastąpiona cyfrową.
czytaj więcej
Powagosław
Poprzednia Mazda 5 nie miała awangardowych ambicji, za to cieszyła oko wyważonymi proporcjami i zgrabną sylwetką, jak na auto tego typu. Teraz kształty pozostały praktycznie te same, za to poszaleli designerzy. Spodziewałem się przełomu, na który wskazywały prezentowane prototypy. Nie ma przełomu, jest niedosyt. ~Powagosław
Luzacjusz
Choroba uśmiechniętego Peugeota dopadła Mazdę na całego, bo po „Trójce” teraz „Piątkę” upiększono z przodu w sposób, który upodabnia ją do Buttheada z pamiętnej kreskówki w MTV. Widzicie to? Mazda 3 i Mazda 5 – motoryzacyjni „Beavis and Butthead”. ~Luzacjusz

Mazda 5 I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Mazda 5 I

Liczba ocen: 129
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Marek
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Auto sprowadzone z Niemiec jako 1000% sprawne. Potem okazało się, że jeździło jako taxi i licznik miało kręcony, ale... Ogólne wrażenie jak najbardziej pozytywne. Idealne dla dwójki dzieci i okazjonalnie idealne do przewiezienia przynajmniej 6 osób - dla 7 jest to nieporozumienie - zwłaszcza środek w drugim rzędzie. Super na wakacje ze sporym bagażem oraz psem. Silnik ma swoje przyzwyczajenia - DPF lubi obroty powyżej 2k, ale codzienna trasa to ok. 60-120 km, dzięki czemu unikałem pracy na mocno niedogrzanym.
4,4
~Ujmik
Mazda 5 I
Minivan 1.8 MZR 115KM 85kW
Piękny, rodzinny samochód ma swoje wady jak środkowe siedzenie drugiego rzędu ( ale w zamian ma możliwość ustawienia foteli w różnych konfiguracjach), wycierająca się pianka siedziska kierowcy (wiem bo przy poszukiwaniu samochodu widziałem parę sztuk :). Jeżeli ktoś chce Mazdę 5 musi liczyć się z rudą od spodu i na tylnych nadkolach oraz olejo-żernym silnikiem. Konstrukcja silnika ma to do siebie, że zapiekają się pierścienie olejowe na tłoku to wręcz tradycja (polecam zastąpić pierścień olejowy 3-częściowy 2-częściowym np. firmy Prima FORD MAZDA 1,8 16V ). Ale jeżeli ktoś zrobi silnik i porządną konserwację (oczywiście nie bitex na rdzę bo to się mija z celem) będzie długo zadowolony z Madzi !!! Ja jestem bardzo zadowolony, a moja Żona jeszcze bardziej !!! BEZ MAZDY NIE MA JAZDY !!!
4,6
~Józek
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Przejechałem autem 124 tys. km od nowości. Auto absolutnie bezawaryjne (super!). Wystarczająco mocne i dynamiczne nawet przy pełnym obciążeniu. Wygodne i dobrze rozwiązane wnętrze. Z tym silnikiem i 6 biegową skrzynią tanie w eksploatacji.Małym minusem (przy sporym wnętrzu) jest klimatyzacja - wszystkie wyloty powietrza z przodu auta. W upały trzeba więc mocno chłodzić przód auta i o przeziębienie łatwo. Słabo wyciszone odgłosy toczenia. Auto jest świetną propozycja dla rodziny z małymi dziećmi.

Raporty spalania Mazda 5 I

Liczba raportów: 155
Średnie spalanie dla Mazda 5 I
8,5 – 11,5
l/100 km
6,5 – 7,0
l/100 km
9,4 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Jeżdżę samochodem od 7 lat, kupując miało na liczniku 126k (rzeczywiście przed kupnem było ok. 260k - taki mamy klimat), aktualnie przejechałem już nim ok. 140k. Silnik lubi trochę potraktorzyć, zwłaszcza kiedy jest zimno, ale jak się rozgrzeje nie ma problemu z pracą, nawet jak na swój przebieg. W chłodne dni podgrzewacz miał zapewniać szybkie osiągnięcie temperatury przez silnik, ale widocznym skutkiem jego pracy jest ciągnąca się za autem chmura dymu, zwracająca uwagę sąsiednich kierowców. Samo auto przy regularnej wymianie oleju, tankowaniu dobrego paliwa sprawuje się całkiem nieźle. W trakcie jazdy potrafi nim nieco szarpnąć, ale nie wiem czy jest to wina dwumasy czy raczej mojego stylu jazdy. Z DPFem miałem problemy na początku, kiedy jeszcze nie wiedziałem z czym to się je. Aktualnie przejażdżka z obrotami silnika powyżej 2k i nie ma problemu, od 6 lat nie byłem z tym u żadnego mechanika. Fantastyczne są tylne drzwi - zwłaszcza kiedy się ma małe dzieci, ale zimą zdarzyło się też jechać przy niezamkniętych, ponieważ mróz zblokował zamek, który przestał je trzymać, dzięki czemu cały czas jedna ręka na kierownicy - druga zaś trzymała drzwi - mało komfortowa jazda :)
8,4
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Jakie było moje zaskoczenie kiedy (zmuszony niepokojącymi dźwiękami ze strony kompresora klimatyzacji) przez 2 tygodnie jeździłem bez klimatyzacji. Okazało się, że łożyska klimatyzacji stawiały tak znaczący opór, że spalanie spadło w warunkach miejskich z ok. 11 (w okresie letnim) do ok. 9,0 (bez klimatyzacji). Po naprawie spalanie wzrosło ale i tak wynik na poziomie ok. 9,5 l/100 km w okresie wakacyjnym w dużym mieście uważam za świetną wartość! Polecam od czasu do czasu podczas większego przeglądu zlecić mechanikowi demontaż paska klimatyzacji (jest elastyczny, nie ma napinaczy) i zakręcenie kołem pasowym...to dość częsta usterka w tych kompresorach.
9,5
Mazda 5 I
Minivan 2.0 MZR 146KM 107kW
Spalanie zależne mocno od pory roku. Spalanie zależne od prawidłowego zresetowania wszystkich ustawień komputera i sprawnych sond lambda. W mieście w okresie wakacyjnym (Wrocław, nieduże korki, ciepło) to ok. 10,4 - 10,6, okres wiosenno - jesienny, spalanie ok. 11 l/100 km, późna jesień, wczesna wiosna, kilka stopni na plusie, poranne przymrozki - to ok. 11,2-11,3, zima, temp. poniżej 0, korki, ok. 11,5 - 11,7. Trasa - normalna jazda (drogi krajowe - do 100 km/h, teren raczej płaski) ok. 7,7, autostrada - 110-120 ok. 8, 120 - 130 - 8,5. 1580 kg (masa rzeczywista) + duża powierzchnia czołowa + sam w sobie niezbyt ekonomiczny silnik (choć dynamiczny i żywo reagujący na gaz, sprzed ery eko..) dają takie realne wyniki. Przy dość dynamicznej jeździe po mieście - 12 l/100 km, na autostradzie - 140-150 - ok. 10 - 10,5/100 km. Specjalnie się nie poszaleje. LPG nie montuje, bo silnik ma regulację szklankami (droga regulacja, drogie szklanki) i mały zbiornik (niewielka wnęka na koło dojazdowe). Niektórzy podnoszą trzeci rząd siedzeń, albo go w ogóle likwidują, ale wtedy traci sens 7-dmio (5-cio) osobowy van. Pozdrawiam.

Usterki Mazda 5 I

Liczba wpisów: 35
Automatyczna skrzynia biegów przechodzi w tryb awaryjny
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ napędowy
  • 143 tys. km
Witam serdecznie. Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 PB Automat 2008 143000 km.Mam taki powtarzajacy się błąd skrzyni która po nagrzaniu czyli około 15 km jazdy przechodzi w tryb awaryjny i nie zmienia biegów powyżej dwójki .Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0758-FF Przesunięcie elektromagnesu B oraz błąd P0841-FF Czujnik przełącznik ciśnienia płynu skrzyni biegów. Autko jest po wymianie oleju ATF i filtra oraz elektromagnesu B i czujnika ciśnienia oleju. Problem z przechodzeniem w tryb awaryjny jest nadal i jest błąd elektromagnesu B. Czy ktoś miał z tą skrzynią podobny problem ? Znalazłem informacje że często występował problem z TCM .Bardzo proszę o jakąś podpowiedź tym bardziej że po wystudzeniu skrzynia zachowuje się dobrze. Pozdrawiam serdecznie Mariusz
Oczekuje na rozwiązanie
pękająca chlodnica oleju
  • Mazda 5 I 2.0 MZR 145KM 107kW 2005-2008
  • układ chłodzenia
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
w niektórych 2.0 sprzed liftu wyposażonych w chlodnice oleju może ona pękać jest to częste jeżeli silnik często się nie dogrzewa na krótkich przejazdach, było tak w moim przypadku. Pękła chłodnica, silnik poszedł do remontu, mazda tą generacje stworzyła idiotoodporną, zero czujników (ma 3, od oleju, plynu chlodniczego i rozrzadu, przez co mazda odpali nawet jeżeli będzie bez oleju i będzie jechała aż się nie zatrze, w ma tendencje do picia oleju (100/200ml na 1000km to norma, moja wypijała przed awarią litr i dalej jeździła do momentu aż olej nie wlał się do plynu chlodniczego i nie zagotowała, po odczekaniu chwile aby ostygła (musiałem przejechać 100 metrów na stacje) odpaliła od buta i jechala normalnie, oczywiscie nie liczac tego ze chlodzila silnik olejem
Problem z tylnymi szybami
  • Mazda 5 I 1.8 MZR 115KM 85kW 2005-2010
  • inne
  • 170 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Witam. Posiadam mazde 5 2006 rocznik. Mam problem z tylnymi szybami. Wszystkie cztery są elektryczne. Osobno otwierają się bez problemu. Lecz od strony kierowcy są cztery przyciski a szyby mogę otworzyć tylko przednie tylnych nie. Tak samo kluczykiem. Przytrzymując przycisk na kluczu otwierają się tylko przednie. Tak jest fabrycznie czy jest to problem. Mam jeszcze jeden problem. Z drzwiami. Centralny zamek działa tylko że lewe tylne drzwi sie nie zamykają ani otwierają. Siedząc w środku samochodu widzę że przełącznik drga. Muszę zamykać i otwierać recznie. Trzeci problem. Jak zamykam lub otwieram samochód Centralnym kierunki nie mrugają a na poczatku działały. Jaka jest tego przyczyna? Proszę o jakieś sugestie co moze być przyczyna!
2 komentarze
Mazda 5 I