Szukaj

Informacje o Mazda 323 VI F 1.8 16V 114KM 84kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1840 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 161 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 85 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~djdejvidczenko
Mazda 323 VI
F 1.8 16V 114KM 84kW
Mazda 323F w kolorze granatowym, wersja Sportive. Na ogół autko nie przyciąga wzroku. Duzo osób pierwszy raz zobaczy moją Mazde mówi: kombi? Dla mnie autko prezentuje się wyśmienicie. Samochód zakupiony niecały rok temu i mogę polecić każdemu, mi auto służy i daje wiele radości z jazdy :) na minus karoseria, u mnie kuleją tylne nadkola, lecz samochód został zakupiony od 2 właściciela w Niemczech z oryginalnym lakierem na każdym elemencie. Obecnie samochód na nabite prawie 190 tys km i po zimie trzeba będzie zająć się tymi nadkolami :)
4,3
~Ralphi
Mazda 323 VI
F 1.8 16V 114KM 84kW
samochód niepozorny z ogromym potencjałem, bardzo niezawodny mechanicznie, jedynym problemem jest pojawiająca się korozja ( na szczęście można sobie z tym poradzić na bieżąco usuwając ogniska); jedyne problemy jakie mam z tym samochodem wiążą się z instalacją lpg. Mimo, że to droga sekwencyjna instalacja tartarinni zakładana w ogólnopolskiej sieci gazowniczej to psuje się z częstotliwością raz na pół roku. Dla przykładu teraz padła po raz drugi listwa sterująca- koszt razem z robocizną około 500 zł
4,5
~djdejvidczenko
Mazda 323 VI
F 1.8 16V 114KM 84kW
Już tu dodawalem ocenę jakiś czas temu dot. Mazdy 323f z silnikiem 1.8 114km. Teraz po zrobieniu nim kolejnych kilometrów poznałem to auto na wylot i mogę o nim coś więcej napisać. Za całokształt daje 4, samochód naprawdę ładnie się prezentuje jak na te lata, jest bezproblemowy w eksploatacji, jednak dokucza mu rdza zwłaszcza na tylnych nadkolach
Średnie spalanie dla Mazda 323 VI F 1.8 16V 114KM 84kW 1998-2001
8,3
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Mazda 323 VI
F 1.8 16V 114KM 84kW
1.8 114km potrafi trochę spalić, zwłaszcza, gdy mamy ciężką nogę. Na szczęście, poza przeglądami i wymianami eksploatacyjnymi tylko lać paliwo i jeździć :) spalanie benzyny ok 10l po mieście, gdzie często stoję w korku, przejeżdżam ok. 50km dziennie, samochód służy mi do pracy, gasze i zapalam go średnio co przejechane 3km. Na ogół jeżdżę spokojnie, lecz Czasami lubię docisnąć pedal gazu do podłogi. Spokojnie zamykam sie w 10 litrach, choć nietrudno osiągnąć nawet 2x tyle. Wszystko zalezy od kierowcy
7,2
Mazda 323 VI
F 1.8 16V 114KM 84kW
I tu jestem pozytywnie zaskoczony. Wcześniej przez rok czasu jeździłem Fordem Focusem I Kombi z 2003r. 1.6 16v 104km. W mieście palił mi ok 8,5-9l przy normalnej w miarę dynamicznej jeździe. Myślałem że Mazda będzie palić dużo więcej a tu miła niespodzianka- autko przy normalnej jeździe (nie jak 80letni dziadek i nie jak 18letni mistrz kierownicy)w mieście pali ok. 8-9,5 litra. Oczywiście wszystko zależy od kierowcy bo Mazda może spalić również i 15litrów:) Na trasie 90-120km/h autko pali 6,5litra
12,3
Mazda 323 VI
F 1.8 16V 114KM 84kW
Dzień dobry wszystkim kto pisze że ten samochód pali 7,8 litrów gazu jest śmieszny.Jeździcie jak stare babcie hehe.Moją Madzię posiadam od 5 lat instalacja brc. Mój styl jazdy;zmieniam biegi zawsze powyżej 3000 obrotów,lubię dynamiczną jazdę.

Usterki Mazda 323 VI

Liczba wpisów: 24
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawór przestawiacza kąta wtrysku (diesel).
  • Mazda 323 VI
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 12
W efekcie wady fabrycznej stosunkowo często występuje przesączanie oleju napędowego przez złącze elektryczne zaworka. Olej cieknie powolutku po kablach, przewodach i dostaje się nawet do kabiny pasażerskiej w okolice nóg pasa zera. Po wymianie zaworka problem nigdy nie powraca (wada nie występuje w nowszych modelach), aczkolwiek usuniecie usterki jest kosztowne (cena tej malutkiej części to ok. 1000 zł). Problemu nie wolno bagatelizować - spotykane są poważne powikłania spowodowane długotrwałym działaniem ON na rożne części samochodu (alternator, komputer, izolacje przewodów).
1 komentarz
Włączanie i rozłączanie klimatyzacji
  • Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003
  • inne
Po kupnie autka klima nie chodziła. Okazało się że nieszczelny był układ. Po uszczelnieniu i nabiciu gazu, według wskazania maszyny bo nie mam żadnej naklejki na klimie, teraz klima działa, ale często się rozłącza. Prawdopodobnie jest za dużo gazu nabite. Potrzebna jest mi ilość gazu jaką trzeba nabić do klimy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda 323 VI F