Szukaj

Informacje o Mazda 323 VI F 1.3 16V 73KM 54kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1324 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 73 KM (54 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 108 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 83,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~sakhal@gazeta.pl
Mazda 323 VI
F 1.3 16V 73KM 54kW
Z auta jestem bardzo zadowolony. Jako toczydełko do miasta i w niedalekie trasy poza - idealne. Do tego jako bonus - dzieki zaawieszeniu mozna czasem troszke poszalec na kretych drogach. Niezawodnosc i ergonomia uzaleznia. Przez to 323 sie na poczatku kocha, a potem nienawidzi :) bo szkoda sie pozbywac, gdy pora wymienic na cos nowszego (wlasnie to przechodze). Jedyne do czego moge sie przyczepic - mało mocy. Wersja z silnikiem 1.5 lub 1.8 da na pewno wiecej frajdy z jazdy, a podejzewam ze spalanie niewiele wyzsze.
3,6
~Jacek
Mazda 323 VI
F 1.3 16V 73KM 54kW
Bardzo dobry i wygodny samochód. Przez rok właściwie nie sprawiał kłopotów. Oczywiście ze względu na wiek, karoseria jak w większości samochodów japońskich była nie raz łatana. Po około roku coś mi się zaczęło dziać ze sprzęgłem. Od czasu do czasu wpadał mi pedał sprzęgła i musiałem kilkukrotnie go nacisnąć aby zadziałał. Prawdopodobnie przyczyną był zapowietrzony wysprzęglik. Jednak biorąc pod uwagę stan i wiek samochodu, już go nie naprawiałem.
4,5
~Clark
Mazda 323 VI
F 1.3 16V 73KM 54kW
Kupiłem auto 12 letnie, więc nie mogłem wymagać Bóg wie czego. Miało być bezawaryjne i jest. Poza tym jest wygodne i dla moich potrzeb (głównie miasto i ok. 5000-6000 km rocznie) zupełnie wystarczające. Gdyby ta mazda miała mocniejszy silnik mógłbym nią jeździć spokojnie kolejne 10 lat albo i dłużej ;p Niemniej do zmiany auta specjalnie mi nie śpieszy.

Usterki Mazda 323 VI

Liczba wpisów: 24
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawór przestawiacza kąta wtrysku (diesel).
  • Mazda 323 VI
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 12
W efekcie wady fabrycznej stosunkowo często występuje przesączanie oleju napędowego przez złącze elektryczne zaworka. Olej cieknie powolutku po kablach, przewodach i dostaje się nawet do kabiny pasażerskiej w okolice nóg pasa zera. Po wymianie zaworka problem nigdy nie powraca (wada nie występuje w nowszych modelach), aczkolwiek usuniecie usterki jest kosztowne (cena tej malutkiej części to ok. 1000 zł). Problemu nie wolno bagatelizować - spotykane są poważne powikłania spowodowane długotrwałym działaniem ON na rożne części samochodu (alternator, komputer, izolacje przewodów).
1 komentarz
Włączanie i rozłączanie klimatyzacji
  • Mazda 323 VI F 2.0 DiTD 101KM 74kW 2000-2003
  • inne
Po kupnie autka klima nie chodziła. Okazało się że nieszczelny był układ. Po uszczelnieniu i nabiciu gazu, według wskazania maszyny bo nie mam żadnej naklejki na klimie, teraz klima działa, ale często się rozłącza. Prawdopodobnie jest za dużo gazu nabite. Potrzebna jest mi ilość gazu jaką trzeba nabić do klimy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Mazda 323 VI F