Szukaj

Informacje o Mazda 323 V S

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia

Mazda 323 V S – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4335 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1420 mm
Rozstaw osi 2605 mm
Rozstaw kół - przód 1460 mm
Rozstaw kół - tył 1460 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 425 l

Oceny Mazda 323 V S

Liczba ocen: 76
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Kuba
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
Mazda 323 BA to naprawdę udane i trwałe auto. W środku jest sporo miejsca, wersja sedan dysponuje dodatkowo sporym bagażnikiem. Zawsze słyszałem że mazdy należą do trwałych aut i ten model wydaje się to potwierdzać. Z zewnątrz mimo swoich lat auto może się podobać i nie zdradza aż tak bardzo swojego wieku. W środku jest troszkę gorzej ale i tak nie narzekam. Niektórzy narzekają na silniki 1,5 ale ja ze swojego jestem zadowolony. Olej wymieniam co 10 tys km i między wymianami dolewam jakieś 200-300 ml. Nowe auta mają większe zużycie. Przez ponad rok użytkowania wymieniłem jedynie płyny i drążki stabilizatora. Ogólnie auto jest bardzo niezawodne i jeśli choć trochę się o nie dba to będzie jeździć i jeździć. Jedyny minus to blacha podatna na korozję. Szczególnie tylne nadkola i progi. Spalanie rzędu 8 litrów też mogłoby być nieco niższe ale tylu letnie auta tyle niestety palą. Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony i mimo iż mógłbym zmienić na coś znacznie nowszego to w najbliższym czasie nie zamierzam tego robić. Bezawaryjność i wygodę stawiam ponad lans.
4,7
~lechutek
Mazda 323 V
S 1.7 TD 82KM 60kW
Najlepszy mój samochód,kupiony jako nówka w salonie w Berlinie,absolutnie niezawodny, nie holowany, bezawaryjny, dziś takich juz nie ma! Wymiana klocków co 90 tyś ! Ale takiej karoserii jak moja/fabrycznej/ nie publikujecie! To był ala subaru Impreza wlot na masce!Mam zdjęcia- na ulicy ludzie go ogladali, a w WLK. Brytanii-stały tłumy, bo miał jeszcze duzy fabryczny spojler! Kolor-srebrno-złoty metalik i na dodatek miał-niepalna tapicerkę i kierownicę miękka w górnej częsci a twarda w dolnej, przez to była super chwytliwa, dała się wykrecac!
4,7
~lechutek
Mazda 323 V
S 1.7 TD 82KM 60kW
Najlepszy mój samochód,kupiony jako nówka w salonie w Berlinie,absolutnie niezawodny, nie holowany, bezawaryjny, dziś takich juz nie ma! Wymiana klocków co 90 tyś ! Ale takiej karoserii jak moja/fabrycznej/ nie publikujecie! To był ala subaru Impreza wlot na masce!Mam zdjęcia- na ulicy ludzie go ogladali, a w WLK. Brytanii-stały tłumy, bo miał jeszcze duzy fabryczny spojler! Kolor-srebrno-złoty metalik i na dodatek miał-niepalna tapicerkę i kierownicę miękka w górnej częsci a twarda w dolnej, przez to była super chwytliwa, dała się wykrecac!
Średnie spalanie dla Mazda 323 V S
7,1 – 8,1
l/100 km
5,8 – 5,9
l/100 km
6,9 – 8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
Moja druga Madzia 323 S. Pierwsza wykręciła 100kkm, niestety bliskie spotkanie z jeleniem skończyło się dla niej tragicznie. Drugą obecnie dobijam 10kkm, codziennie dojazd do pracy 30 km, z czego 28km to trasa, reszta miasto, aczkolwiek w 90% przypadkach udaje mi się ominąć korki. Jeżdżę na LPG i osiągam wynik o litr więcej niż podane wartości na benzynie. Silnik ten rewelacyjnie znosi eksploatację na gazie, jednak mówimy o instalacji BRC sequent. Części wyraźnie droższe od europejskiej konkurencji, aczkolwiek poza kompletnym zawieszeniem + tarcze + bębny (2800PLN) nic nie trzeba było w niej wymieniać. Najgorsza wada to niestety korozja, jeśli w porę się nie zareaguje to pożre samochód dosłownie na oczach. Jednakże niewielkie bąble nie są wyzwaniem dla lakiernika i dla kieszeni właściciela. W swojej karierze miałem wątpliwą przyjemność eksploatować vw golfa III 1,8 i mogę powiedzieć że te samochody w porównaniu do siebie są jak niebo i ziemia. Najniższy wynik jaki uzyskałem madzią to był eksperyment z ecodrivingiem, jednak moim zdaniem ten silnik eksploatowany poniżej 1800 obr/min za długo nie wytrzymałby. Polecam ten samochodzik!
6,7
Mazda 323 V
S 1.7 TD 82KM 60kW
Witam wszystkich przyszłych i obecnych właścicieli mazdy w Dieslu 1,7. Auto od 2006r totalnie bez awaryjne. Tylko filtry ,olej,klocki ,tarcze... czyli eksploatacyjne. Ceny bardzo niskie co cieszy. Zima -20´C odpalanie na drugim rozruchu bez problemowe.Spalanie w zimie: dojeżdżam do pracy tylko 2km i jeżdżę głównie po mieście i auto nie zabiera więcej niż 7,5l. w lecie na autostradzie jak jadę ok 120-130km/h trzeba liczyć się ze spalaniem 7 litrów. Nigdy nie jechałem na trasie mniej niż 120km/h więc nie wiem ile może spalać. Jak za samochód, średniej wartości giełdowej 6500zł naprawdę polecam.
8,7
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
NIE BĘDĘ KŁAMAŁ. KIEROWCĄ JESTEM SPOKOJNYM, Z SILNIKA 16V TEŻ UMIEM KORZYSTAC. JAZDA NA MIEŚCIE OKOŁO 9,5-10 LITRÓW. LPG 11-11,5(INSTALACJA SEKWENCYJNA BRC SEQENT 24). W TRASIE JEST LEPIEJ OKOŁO 7-8 LITRÓW JAK LPG TAK I PB. CZĘŚCI EKSPLOATACYJNE SĄ DOŚC TANIE, JEDNAK NIE KAŻDY MECHANIK CHCE NAPRAWIAC. PEWNEGO RAZU UDAŁEM SIĘ DO MECHANIKA W POLICACH( ZACH POMORSIE) FIRMA TRANS-NET CELEM WYMIANY FILTRA PALIWA- PACIAKI NAWET NIE PODJĘŁY SIĘ WYMIANY TWIERDZĄC ŻE NIE MAJĄ NARZĘDZI GDYŻ FILTR JEST TAK MOCNO SCHOWANY IŻ NIE DOSTANĄ SIĘ DO NIEGO. PODCZAS DWU LETNIEJ EKSPLOATACJI NIE DOSZŁO DO ŻADNEGO USZKODZENIA MECHANIZMÓW NAPĘDOWYCH, ELEKTRYCZNYCH. POLECAM JAKO AUTO MIEJSKIE ALE TYLKO Z LPG I TYLKO SEKWENCYJNĄ.

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V S