Szukaj

Informacje o Mazda 323 V F 1.8 i 16V 114KM 84kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1840 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda 323 V F 1.8 i 16V 114KM 84kW 1994-1998
8,8
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Mazda 323 V
F 1.8 i 16V 114KM 84kW
Mieszane z przewagą miasta-10 l chyba ze korki masakryczne+1l i zima +kolejny litr jazda bardzo agresywna w miescie-14 jazda normalna w miescie-11-12 trasa nigdy nizej niz 9-10 z uwagi na fakt ze nie jezdze 90km/h, z reguły wychodzi mi 11,5 przy prędkosciach 140-160 PS miasto to kraków czyli korki korki korki PS2 te wyniki oczywiscie są zalezne od długosci tras jakie robimy bo benzynki lubi wziąć na rozruch odnotowalem że w miescie bierze 0,2 litra benzyny na kazdy litr gazu przy odcinkach jednorazowych 10-30 km. Podsumowując 36 zł na 100 km przy cenach 5,5 benz. 2,5 gaz.
9,7
Mazda 323 V
F 1.8 i 16V 114KM 84kW
Autko rewelka wczesniej myslalem o kupnie czegos hmm chyba juz przesadnie "oklepanego" czyli cos z VW ale pozniej jakos tak napotkalem MADZIE i kupilem!!! Juz nie chce zadnego VW :):) Autko mam od roku na benzynie przejechalem 5tys km i postanowielm zalozyc gaz oczywiscie sekwencja koszt 2,9tys zl z reduktorem firmy ZAVOLI ZETA. Autko jezdzi wysmienicie nic tylko lac i jezdzic :) gaz zalozylem w polowie pazdziernika 2007 i do teraz zrobilem 15tys. km i zadnych awarii !!! jezdze na oponkach 205/50R15 to tez ma znaczenie przy spalaniu!!! Szalec nie szaleje zmiana biegow przy ok 2,5-3tys obrotow choc jak przychodzi do wyprzedzania to z 5 redukuje na 3 i wtedy daje mu kopa:) raz z kumpem probowalem ile pokaze na 2-gim biegu oczywiscie mialem na gaziku przy ok 7,5tys obrotow mial jakies 110km/h:) ale na codzien dbam o Madzie i jej nie katuje!!! Troche bierze oleju ale hmm jak na ten rocznik to chyba nie jest zle niedawno wlalem MOTODOKTORA i zobacze czy to cos pomoze Olej mam Mobil 10W-40 Moje marzenie hmmm MAZDA 6 :) ale kiedy hmm kto wie jak cena spadnie :) Pozdro dla wszystkich posiadaczy tych samochodzikow :):) 3majcie sie
9,7
Mazda 323 V
F 1.8 i 16V 114KM 84kW
Po pierwsze i najważniejsze: najlepszym sposobem na ograniczenie spalania jest posadzenie na fotelu pasażera Dziewczyny. Bo to auto chce szybko jeździć. Po mieście średnia z dłuższego okresu to 10.6, czyli dużo. Wbrew temu co pisali niektórzy silnik nagrzewa się szybko (mniej niż 2 km) i w zasadzie trudno tu coś zejść. Za miastem można oszczędzać i to bardzo, używając wspomnianej Dziewczyny. Samemu jest dużo trudniej, na autostradzie z nogą w podłodze możemy dojść do 13.2. Więcej będzie ciężko, ale w autach w tym wieku wszystko zależy od stanu silnika.

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V F