Szukaj

Informacje o Mazda 323 V F

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia

Mazda 323 V F – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4245 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1355 mm
Rozstaw osi 2605 mm
Rozstaw kół - przód 1460 mm
Rozstaw kół - tył 1460 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 346 l

Oceny Mazda 323 V F

Liczba ocen: 335
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Kacper98
Mazda 323 V
F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW
Samochód z kategorii "kiedyś to robili samochody". Nie wyobrażam sobie teraz nowego auta tej klasy z takim silnikiem. Mazda 323F z silnikiem 2.0 V6 KF 24V 144KM to istny dorogowy gokart. Silnik ochoczo już od niskich partii obrotowych ciągnie tę małą podgnitą mazdę do przodu. W odróżnieniu od R4 Jest bardzo dynamiczny w niemal całym zakresie obrotów. Świetnie zestrolojny układ jezdny i subiektywne uczucie prędkości potęguje wrażenia z jazdy. Niestety z gokarta Mazda w części odziedziczyła wyciszenie. Powyżej 100kmh jest głośno. Tradycyjnie dla mazdy korozja "zjada" tylne nadkola i progi. Autko jest tanie w utrzymaniu dzięki instalacji LPG i mimo dość skomplkowanemu silnikowi po latach nadal niezawodne. Polecam każdemu który podczas spokojnego dojazdu do pracy lubi udowodnić Panu w BMW czy Audi 2.0 diesel że ze starą śmieszną mazdą nie ma żartów.
4,1
~fafik
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Ponadczasowy wygląd i to coś! To auto ma charakter i duszę. Jestem niesamowicie przywiązany do Madzi, która jest niezawodna mimo wieku i zapewne przygód poprzednich właścicieli, ponieważ muszę przyznać ona uwielbia wysokie obroty (zbiornik paliwa już tak za tym nie przepada) Jest kompromisem między wyścigówką a autem rodzinnym. Co prawda z trudem się tak nisko siada, ale warto to przeboleć za odrobinę miłości. Niestety ostatnio jest coraz więcej białego dymu, ale podobno silniki 1.5 takie już są. Polecane są silniki 1.8 i 2.0 no cóż może kiedyś wybiorę ją jeszcze raz...
4,9
~Gru_by1
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Witam..posiadam Mazdzinke z 98roku juz 7 lat..zostala zakupiona z Niemiec z przeebiegiem 198tys...dzisiaj ma juz 260tys i dalej smiga bez zadnych problemow..koszty utrzymania to sa naprawde drobne kwoty o ile nie odkladamy na pozniej...wymiana na biezaco czesci typu( klocki..oleje.paski..amorki.) jest naprawde tania z wiekszymi problemami sie nie spotkalem w moim modelu dltego daje mu ocene 5/5 za niezawodnosc i mimo swojego wieku brak korozji ( nadwozie ocynkowane) wiec jeszcze dlugo bede dumnie podjezdzal na swiatlach pod nowsze ale nie zadbane modele innych marek :)

Raporty spalania Mazda 323 V F

Liczba raportów: 391
Średnie spalanie dla Mazda 323 V F
7,8 – 10,0
l/100 km
5,3
l/100 km
8,8 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Minimalne spalanie na trasie przy prędkości do 110km/h na autostradzie, przy jeździe pozamiejskiej super spalanie przy jeździe 70-90km/h. Średnio w cyklu mieszanym około 7l/100km, przy dość zachowawczej jeździe. Spokojnie można jechać do 160km/h na autostradzie - nie boli bardziej z kieszeni niż jazda po mieście :), użytkuję już od ponad roku, po przesiadce z escorta w kombi rocznik 2000 znaczne odciążenie dla portfela - przynajmniej 5zł na każdych zrobionych 100km. Największa zaleta to sterowność auta - dobre opony + japońska technologia = niezwykle zwrotna i stabilna zabawka :)
6,5
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Witam. Madzioche posiadam okolo miesiaca wiec nie mam pojecia jak auto pali w chlodniejsze dni zima ale doradze jedno. Moze komus to sie przyda. Nie bojcie sie rozpedzac autka przy mniejszym biegu przy obrotach 2500-3500. Na poczatku po zakupie z przesiadki z diesla myslalem ze ekomicznie bedzie jak bede zmienial bieg przy max2500 obrotow. Wtedy mazda palila 8-9l. Troche mnie to przygniotlo finansowo.. Teraz jezdze tak: bieg1 2500zmiana 2-3500zmiana 3-3000-3500 zmiana 4-3000-3500 zmiana 5... Jazda jest znacznie dynamiczniejsza a pali mi srednio 6,5l . Dla tych ktorym mazda pali duzo wiecej polecam sprobowac te metode jazdy. Pozdrawiam
11,3
Mazda 323 V
F 1.8 i 16V 114KM 84kW
Mieszane z przewagą miasta-10 l chyba ze korki masakryczne+1l i zima +kolejny litr jazda bardzo agresywna w miescie-14 jazda normalna w miescie-11-12 trasa nigdy nizej niz 9-10 z uwagi na fakt ze nie jezdze 90km/h, z reguły wychodzi mi 11,5 przy prędkosciach 140-160 PS miasto to kraków czyli korki korki korki PS2 te wyniki oczywiscie są zalezne od długosci tras jakie robimy bo benzynki lubi wziąć na rozruch odnotowalem że w miescie bierze 0,2 litra benzyny na kazdy litr gazu przy odcinkach jednorazowych 10-30 km. Podsumowując 36 zł na 100 km przy cenach 5,5 benz. 2,5 gaz.

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V F