Szukaj

Informacje o Mazda 323 V

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia

Mazda 323 V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda 323 V

Liczba ocen: 519
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Całokształt + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Kacper98
Mazda 323 V
F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW
Samochód z kategorii "kiedyś to robili samochody". Nie wyobrażam sobie teraz nowego auta tej klasy z takim silnikiem. Mazda 323F z silnikiem 2.0 V6 KF 24V 144KM to istny dorogowy gokart. Silnik ochoczo już od niskich partii obrotowych ciągnie tę małą podgnitą mazdę do przodu. W odróżnieniu od R4 Jest bardzo dynamiczny w niemal całym zakresie obrotów. Świetnie zestrolojny układ jezdny i subiektywne uczucie prędkości potęguje wrażenia z jazdy. Niestety z gokarta Mazda w części odziedziczyła wyciszenie. Powyżej 100kmh jest głośno. Tradycyjnie dla mazdy korozja "zjada" tylne nadkola i progi. Autko jest tanie w utrzymaniu dzięki instalacji LPG i mimo dość skomplkowanemu silnikowi po latach nadal niezawodne. Polecam każdemu który podczas spokojnego dojazdu do pracy lubi udowodnić Panu w BMW czy Audi 2.0 diesel że ze starą śmieszną mazdą nie ma żartów.
4,1
~fafik
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Ponadczasowy wygląd i to coś! To auto ma charakter i duszę. Jestem niesamowicie przywiązany do Madzi, która jest niezawodna mimo wieku i zapewne przygód poprzednich właścicieli, ponieważ muszę przyznać ona uwielbia wysokie obroty (zbiornik paliwa już tak za tym nie przepada) Jest kompromisem między wyścigówką a autem rodzinnym. Co prawda z trudem się tak nisko siada, ale warto to przeboleć za odrobinę miłości. Niestety ostatnio jest coraz więcej białego dymu, ale podobno silniki 1.5 takie już są. Polecane są silniki 1.8 i 2.0 no cóż może kiedyś wybiorę ją jeszcze raz...
4,9
~Gru_by1
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Witam..posiadam Mazdzinke z 98roku juz 7 lat..zostala zakupiona z Niemiec z przeebiegiem 198tys...dzisiaj ma juz 260tys i dalej smiga bez zadnych problemow..koszty utrzymania to sa naprawde drobne kwoty o ile nie odkladamy na pozniej...wymiana na biezaco czesci typu( klocki..oleje.paski..amorki.) jest naprawde tania z wiekszymi problemami sie nie spotkalem w moim modelu dltego daje mu ocene 5/5 za niezawodnosc i mimo swojego wieku brak korozji ( nadwozie ocynkowane) wiec jeszcze dlugo bede dumnie podjezdzal na swiatlach pod nowsze ale nie zadbane modele innych marek :)

Raporty spalania Mazda 323 V

Liczba raportów: 600
Średnie spalanie dla Mazda 323 V
7,1 – 10,0
l/100 km
5,3 – 6,9
l/100 km
6,9 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Mazda 323 V
P 1.3 73KM 54kW
Mazdę posiadam ponad rok, w tym czasie zrobiłem około 12 tyś km. Spalanie jak na taki samochód wydaje mi się w porządku. Dość lekki, jednak przez słaby silnik trzeba silnik kręcić do dość wysokich obrotów, co przekłada się na wyższe spalanie. 120 km po Krakowie (ok 24 km dziennie do i z pracy), a następnie 120 km w trasie ściąga 24 litry LPG, co u mnie oznacza cały zbiornik (nie polecam tak małych zbiorników). Niewiele miałem okazji pojeździć na dłuższe trasy, ale dla przykładu trasę o długości ok 200 km (głównie ekspresówka, średnia prędkość 90 km/h) pokonałem zużywając 16 litrów LPG. Samochód polecam na dojazdy. Obecnie jest tani, jest sporo części, a jego budowa jest dość solidna (choć chyba ciężko znaleźć egzemplarz bez rdzy). Przez cały okres użytkowania praktycznie nie musiałem dołożyć pieniędzy do Mazdy (poza elementami eksploatacyjnymi).
6,7
Mazda 323 V
F 1.5 i 16V 88KM 65kW
Minimalne spalanie na trasie przy prędkości do 110km/h na autostradzie, przy jeździe pozamiejskiej super spalanie przy jeździe 70-90km/h. Średnio w cyklu mieszanym około 7l/100km, przy dość zachowawczej jeździe. Spokojnie można jechać do 160km/h na autostradzie - nie boli bardziej z kieszeni niż jazda po mieście :), użytkuję już od ponad roku, po przesiadce z escorta w kombi rocznik 2000 znaczne odciążenie dla portfela - przynajmniej 5zł na każdych zrobionych 100km. Największa zaleta to sterowność auta - dobre opony + japońska technologia = niezwykle zwrotna i stabilna zabawka :)
7,7
Mazda 323 V
S 1.5 i 16V 88KM 65kW
Moja druga Madzia 323 S. Pierwsza wykręciła 100kkm, niestety bliskie spotkanie z jeleniem skończyło się dla niej tragicznie. Drugą obecnie dobijam 10kkm, codziennie dojazd do pracy 30 km, z czego 28km to trasa, reszta miasto, aczkolwiek w 90% przypadkach udaje mi się ominąć korki. Jeżdżę na LPG i osiągam wynik o litr więcej niż podane wartości na benzynie. Silnik ten rewelacyjnie znosi eksploatację na gazie, jednak mówimy o instalacji BRC sequent. Części wyraźnie droższe od europejskiej konkurencji, aczkolwiek poza kompletnym zawieszeniem + tarcze + bębny (2800PLN) nic nie trzeba było w niej wymieniać. Najgorsza wada to niestety korozja, jeśli w porę się nie zareaguje to pożre samochód dosłownie na oczach. Jednakże niewielkie bąble nie są wyzwaniem dla lakiernika i dla kieszeni właściciela. W swojej karierze miałem wątpliwą przyjemność eksploatować vw golfa III 1,8 i mogę powiedzieć że te samochody w porównaniu do siebie są jak niebo i ziemia. Najniższy wynik jaki uzyskałem madzią to był eksperyment z ecodrivingiem, jednak moim zdaniem ten silnik eksploatowany poniżej 1800 obr/min za długo nie wytrzymałby. Polecam ten samochodzik!

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V