Szukaj

Informacje o Mazda 323 IV F 1.6 84KM 62kW 1989-1991

Lata produkcji: 1989 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1989 do 1991 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 84 KM (62 kW)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Mazda 323 IV F 1.6 84KM 62kW 1989-1991
8,0
l/100 km
9,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Mazda 323 IV
F 1.6 84KM 62kW
minimalne spalanie 4,7 na trasie przy 70 do 90km/h max obroty 2500.po miescie przy mojej bardzo dynamicznej jezdzie 10l,minimalnie po miescie 8l.Przy 120 na trasie ok 6l.przy predkosciech powyzej 160 do ok 200km/h( bo tyle ta popierduleczka poleci)10l.maxymalne spalanie zima przy kopnym sniegu po miescie12l!!!.przy dynamicznej jezdzie w trasie tzn redukcjie,wyprzedzanie maxmalna predkosc do warunkow drogowych ok 8l. p.s to naprawde fajne autko bezawaryjne i dynamiczne:)polecam przejechalem nim bez awari jakiej kolwiek 50tys km,niestety od palenie gumy rozsypala sie skrzynia
11,8
Mazda 323 IV
F 1.6 84KM 62kW
Mazda 1,6 8V. Średnie spalanie gazu na poziomie 12 litrów przy ciężkiej nodze, z tym ze instalacja gazowa najzwyklejsza. Najmniej mi spalił 9,5 na setkę a raz nwet 15,9 litra... ale to mu cisnąłem na dwójce do 80 km/h.
7,8
Mazda 323 IV
F 1.6 84KM 62kW
Moja Madzia z ´90 jeszcze nigdy nie zeszła poniżej 7l/100km, więc zazdroszczę tym z 5L/100. Nie bierze oleju, śmiga jak szalona. Z fabrycznych części wymieniona jedynie chłodnica, nie liczę oczywiście materiałów takich jak olej, filtry czy klocki. Depnięta na autostradzie łyka koło 9L max. Samochód mimo 20lat niejednego zaskakuje swoją kondycją. Części raczej drogie, ale rzadko się psują.

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18
Niesprawność.
  • Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
  • inne
Mam prawdziwy klopot. Jestem z Wrocka i nikt nie moze mi pomoc naprawic moje malenstwo. Nie mam kasy na szalone remonty, a potrzebuje niemalze na "gwalt" kogos kto bedzie chcial pomoc zdiagnozowac co jest nie tak i naprawic razem ze mna moje malenstwo :(. Jesli jest ktos taki w okolicy kto sie zna, bardzo prosze o pomoc i ratunek. Spie w samochodzie i nie moge nigdzie odjechac, a znajomi nie potrafia zdjagnozowac co jest nie tak. PILNE jak Diabli ! podaje moj numer komory 724665682 Radi
Oczekuje na rozwiązanie
nierówne obroty na ciepłym silniku
  • Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994
  • silnik
Pomóżcie bo już nie mam siły. Miesiąc temu wymieniłem rozrząd od tamtego czasu mam taki problem, a mianowicie auto na zimnym silniku chodzi super dopóki się nie rozgrzeje i nie wyłączy się ssanie...nie trzyma mi wolnych obrotów problem powtarza się gdy np. zatrzymuje auto na czerwonym, wrzucam na luz obroty spadają lub nierówno chodzą, silnik dygocze, w końcu gaśnie.Wymieniłem -świece -czujnik temperatury silnika -byłem na stacji diagnostycznej(nic nie wykazało) podnieśli mi tylko obroty -wymieniłem sondę lambdę -przeczyścili silnik krokowy Czy przyczyną może być jeszcze fakt że na górze w chłodnicy mam małą dziurkę? lub mogę mieć słabe ładowanie akumulatora?? Pomocy!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podniesione wolne obrot.y
  • Mazda 323 IV BG 1.8 16V 103KM 76kW 1991-1994
  • silnik
Wolne obroty podnoszące się nieregularnie na ok 1500, brak kłopotów z zapłonem po zgaszeniu silnika w takim stanie. Wersja druga: wolne obroty nie schodzą po zdjęciu nogi z gazu, czekają jakiś czas na ok 1200. Uszkodzony zawór elektryczny dodatkowego powietrza. Przerwa w jego obwodzie elektrycznym pojawiająca się nieregularnie po nagrzaniu się silnika. Wersja druga: zaworek się zacina mechanicznie. Należy "złapać" moment podniesionych obrotów i zmierzyć oporność między stykami. Jeśli jest przerwa w obwodzie, to właśnie to. Zaworek kupiłem ze szrotu razem z przepustnicą (90zl) Należy zdjąć gumy kanałów powietrza przepustnicy, zdjąć przewody płynu chłodzącego z zaworka (bo ma dodatkowe podgrzewanie). Odkręcić przepustnicę, zmienić zaworek. Mnie oberwała się uszczelka między blokiem i przepustnicą przy zdejmowaniu, więc założyłem dopasowując kawałki starej cieniutko (!) smarując silikonem wysokotemperaturowym. (uwaga jest jeszcze jeden zawór dodatkowego powietrza - termiczny, ale ten nie powodowałby raptownego podniesienia się obrotów, ale też go rozkręciłem i badałem w zamrażarce)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 IV F