Szukaj

Informacje o Mazda 323 IV BG 1.8 16V 103KM 76kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW)
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Zuzanka
Mazda 323 IV
BG 1.8 16V 103KM 76kW
Szukałam niedrogiego, dobrego samochodu, z odrobiną powera, bo lubię docisnąć ;) Przypadkiem trafiłam na Madzię, wsiadłam za kółko i... to musi być miłość! :) Jeździłam już różnymi samochodami, ale z Mazdą mam autentyczną więź emocjonalną :) Od dwóch lat zrobiłam 50tys.km, byłyśmy z Madzią wszędzie, codziennie służy mi w pracy. Usterki? Jeden raz wyskoczyła mi świeca - zakup nowej za jakieś 13 zł. Poza tym jest NIEZAWODNA, z nią zawsze wiem, że dojadę do celu. Mój mechanik twierdzi, że rzadko trafiają się młodsze samochody w tak dobrym stanie. Wiem, że przede mną i moją Madzią jeszcze wiele wspólnych podróży. Poza tym ma śliczne wnętrze - limitowana wersja ;) Przyciąga wzrok, na drodze weźmie każdego - goście w alfach mogą wąchać moje spaliny ;) Polecam Madzię każdemu, jeżeli była w dobrych rękach i jest zadbana, będzie służyć całe lata i dostarczy wielu cudownych wrażeń.
4,5
~Artoos
Mazda 323 IV
BG 1.8 16V 103KM 76kW
chyba już nie będę miał lepszego samochodu, no chyba że Subaru. ASO omijać wielkim łukiem, drogie jak diabli a części można dostać w normalnych sklepach po normalnych cenach, amortyzatory tylko Kayaby, Monroe to szajs i szkoda na nie kasy, klocki dobrej firmy wytrzymają ze trzy lata rzemiosło około roku, pojawiają się burchelki na ramkach (ten model tak ma), polecam sedana, do całego tortu wisienka w postaci przyzwoitego bagażnika (na suba, gaz lub rodzinne bagaże). Zasilanie gazem nie szkodzi (przejechałem na LPG pomiędzy 130000 a 21000), więc śmiało zakładać. Kupiłem pięcio letni samochód, przejechałem 130000 i nie chce się go sprzedawać, bo przez ten czas nic w niego nie włożyłem!!!
4,2
~Dave
Mazda 323 IV
BG 1.8 16V 103KM 76kW
Bardzo przyjemne auto, przestronne i wygodne z lekkim smaczkiem sportowym ;D

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18
Niesprawność.
  • Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
  • inne
Mam prawdziwy klopot. Jestem z Wrocka i nikt nie moze mi pomoc naprawic moje malenstwo. Nie mam kasy na szalone remonty, a potrzebuje niemalze na "gwalt" kogos kto bedzie chcial pomoc zdiagnozowac co jest nie tak i naprawic razem ze mna moje malenstwo :(. Jesli jest ktos taki w okolicy kto sie zna, bardzo prosze o pomoc i ratunek. Spie w samochodzie i nie moge nigdzie odjechac, a znajomi nie potrafia zdjagnozowac co jest nie tak. PILNE jak Diabli ! podaje moj numer komory 724665682 Radi
Oczekuje na rozwiązanie
nierówne obroty na ciepłym silniku
  • Mazda 323 IV F 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994
  • silnik
Pomóżcie bo już nie mam siły. Miesiąc temu wymieniłem rozrząd od tamtego czasu mam taki problem, a mianowicie auto na zimnym silniku chodzi super dopóki się nie rozgrzeje i nie wyłączy się ssanie...nie trzyma mi wolnych obrotów problem powtarza się gdy np. zatrzymuje auto na czerwonym, wrzucam na luz obroty spadają lub nierówno chodzą, silnik dygocze, w końcu gaśnie.Wymieniłem -świece -czujnik temperatury silnika -byłem na stacji diagnostycznej(nic nie wykazało) podnieśli mi tylko obroty -wymieniłem sondę lambdę -przeczyścili silnik krokowy Czy przyczyną może być jeszcze fakt że na górze w chłodnicy mam małą dziurkę? lub mogę mieć słabe ładowanie akumulatora?? Pomocy!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podniesione wolne obrot.y
  • Mazda 323 IV BG 1.8 16V 103KM 76kW 1991-1994
  • silnik
Wolne obroty podnoszące się nieregularnie na ok 1500, brak kłopotów z zapłonem po zgaszeniu silnika w takim stanie. Wersja druga: wolne obroty nie schodzą po zdjęciu nogi z gazu, czekają jakiś czas na ok 1200. Uszkodzony zawór elektryczny dodatkowego powietrza. Przerwa w jego obwodzie elektrycznym pojawiająca się nieregularnie po nagrzaniu się silnika. Wersja druga: zaworek się zacina mechanicznie. Należy "złapać" moment podniesionych obrotów i zmierzyć oporność między stykami. Jeśli jest przerwa w obwodzie, to właśnie to. Zaworek kupiłem ze szrotu razem z przepustnicą (90zl) Należy zdjąć gumy kanałów powietrza przepustnicy, zdjąć przewody płynu chłodzącego z zaworka (bo ma dodatkowe podgrzewanie). Odkręcić przepustnicę, zmienić zaworek. Mnie oberwała się uszczelka między blokiem i przepustnicą przy zdejmowaniu, więc założyłem dopasowując kawałki starej cieniutko (!) smarując silikonem wysokotemperaturowym. (uwaga jest jeszcze jeden zawór dodatkowego powietrza - termiczny, ale ten nie powodowałby raptownego podniesienia się obrotów, ale też go rozkręciłem i badałem w zamrażarce)
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 IV BG