Szukaj

Informacje o Mazda 323

Lata produkcji: 1977 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

Mazda 323 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda 323

Liczba ocen: 1 405
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Portalus
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Do tej pory posiadałem 2 egzemplarze Mazdy 323F BJ 2.0i 131km, jeden w wersji Country (silnik ze sportive, reszta gratow normalna) oraz pelna sportivke, z większymi hamulcami, rozporkami i pakietem zderzakow. Przejechałem Tymi samochodami łącznie ponad 100 tys km i szczerze (w skrocie bardzo polecam). Jak za tą cenę to świetny zakup. Przede wszystkim auto nie ma absolutnie żadnych problemów z silnikiem, czujnikami, chłodzeniem, skrzynia biegów itp itd, wszystko co było robione to eksploatacja, typu zawieszenie hamulce ito. Ok a teraz nieco bardziej szczegółowo: Silnik jest wręcz idiotoodporny, służy dobrze, nie stwarza absolutnie żadnego problemu i jest bardzo zwawy, ponad to jak na 4 gary bardzo ladnie brzmi. Jedyna bolaczka modelu jest dosc szybkie zuzywanie sie poduszki skrzyni i to tej najtrudniejszej w wymianie - koszt tani robocizna nieco wieksza ale fakt ze auta nigdy nie szczedzilem za nadto. Zawieszenie ze sportive jest bajeczne, stara dobra szkola - z pewnoscia wielowachacz z bmw wypada lepiej ale mimo wszystko Madzinka prowadzi sie mega przewidywalnie w zakretach i lubi sie lepic do asfaltu. System hamulcowy to juz inna bajka, majac wersje country regularnie regenerowalem tloczki w zaciskach bo lubily rdzewiec i sie zacierac. Samochod ten posiada wieksze tarcze z tylu przez co w ostrym zakrecie, podczas mocnego hamowania lubi wyjezdzac tylkiem - trzeba się do tego przyzwyczaić lub zakupic szersze opony niż 205. Zawieszenie jest ogólnie bardzo trwale - nigdy nie wymieniałem żadnych amortyzatorow czy wahaczy (ale też użytkuje auta w holandii), natomiast łączniki stabilizatorow i gumy schodza regularnie. Wnetrze jest bardzo miłe i erginomiczne - ogólnie bardzo lubię ten kształt, niestety jest bardzo źle wyciszone. Uklad kierowniczy jak zabawka, jak chcesz jechać tak pojedziesz, bardzo zwarty i precyzyjny. Karoseria jak to w starym japoncu - ruda lubi zaczynać od spodu drzwi i na nadkolach ale jak się szybko reaguje to nie ma większych problemów. Największe plusy samochodu to absurdalnie wysoka niezawodnosc, bardzo fajne osiagi jak na tak niska moc, swietne zawieszenie i uklad kierowniczy, bardzo ładne wykończenie (kwestia gustu), bardzo niskie koszty eksploatacyjne, bardzo dluga zywotnosc materialow i plastikow wewnatrz auta. Największe minusy to hamulce które trzeba regenerować i które sa ciut za mocne z tylu, bardzo slabe wyciszenie, kiepskiej jakosci naglosnienie, troszkę zabawy z ruda, spalanie dosc wysokie jak na ta pojemnosc. Owszem w trasie da sie zejsc do 7,5 ale jezdzac krotkie trasy do pracy, z butem w podlodze to ok 10-11. Moja e46 328Ci pali tyle samo ale przy prawie 200koniach daje wiecej frajdy przy tym spalaniu.
4,1
~Kacper98
Mazda 323 V
F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW
Samochód z kategorii "kiedyś to robili samochody". Nie wyobrażam sobie teraz nowego auta tej klasy z takim silnikiem. Mazda 323F z silnikiem 2.0 V6 KF 24V 144KM to istny dorogowy gokart. Silnik ochoczo już od niskich partii obrotowych ciągnie tę małą podgnitą mazdę do przodu. W odróżnieniu od R4 Jest bardzo dynamiczny w niemal całym zakresie obrotów. Świetnie zestrolojny układ jezdny i subiektywne uczucie prędkości potęguje wrażenia z jazdy. Niestety z gokarta Mazda w części odziedziczyła wyciszenie. Powyżej 100kmh jest głośno. Tradycyjnie dla mazdy korozja "zjada" tylne nadkola i progi. Autko jest tanie w utrzymaniu dzięki instalacji LPG i mimo dość skomplkowanemu silnikowi po latach nadal niezawodne. Polecam każdemu który podczas spokojnego dojazdu do pracy lubi udowodnić Panu w BMW czy Audi 2.0 diesel że ze starą śmieszną mazdą nie ma żartów.
4,5
~Silver
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Na początek spalanie - zwykle średnio wychodzi ok 10 litrów gazu + co jakiś czas benzyna. Jeżdżę co najmniej raz w tygodniu czasem zakupy, od czasu do czasu trasa stąd przy małych przelotach trudno podać precyzyjnie Co do auta - daję 5 gwiazdek ponieważ wielu technicznych problemów nie sprawił mi. Ma bolączki takie jak opisują w sieci głównie brak ocynku, ale no cóż.... Jednak wiele aut z lat 90 tą przypadłość ma a japońskie tym bardziej stąd nie fair było by z tego powodu temu autu tego ujmować. Bardzo przyjemnie się mi nim jeździ, jak na nieco sportu jazda nie męczy, fotele wygodne. Najbardziej może męczyć hałas niestety przy czym jak z rudą - wnętrze choć stylistycznie lata 2000 to jakościowo 90 (cienkie płyty są, zamykane drzwi kierowcy widać jak blacha skacze więc czemu się dziwić, że głośno?). Spoko, że z gazem nie ma problemu do auta ani częściami - da się jeszcze mimo 18 lat dostać nowe zamienniki.

Raporty spalania Mazda 323

Liczba raportów: 1 472
Średnie spalanie dla Mazda 323
6,0 – 15,5
l/100 km
5,1 – 6,9
l/100 km
6,9 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Mazda 323 V
P 1.3 73KM 54kW
Mazdę posiadam ponad rok, w tym czasie zrobiłem około 12 tyś km. Spalanie jak na taki samochód wydaje mi się w porządku. Dość lekki, jednak przez słaby silnik trzeba silnik kręcić do dość wysokich obrotów, co przekłada się na wyższe spalanie. 120 km po Krakowie (ok 24 km dziennie do i z pracy), a następnie 120 km w trasie ściąga 24 litry LPG, co u mnie oznacza cały zbiornik (nie polecam tak małych zbiorników). Niewiele miałem okazji pojeździć na dłuższe trasy, ale dla przykładu trasę o długości ok 200 km (głównie ekspresówka, średnia prędkość 90 km/h) pokonałem zużywając 16 litrów LPG. Samochód polecam na dojazdy. Obecnie jest tani, jest sporo części, a jego budowa jest dość solidna (choć chyba ciężko znaleźć egzemplarz bez rdzy). Przez cały okres użytkowania praktycznie nie musiałem dołożyć pieniędzy do Mazdy (poza elementami eksploatacyjnymi).
8,4
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Mazdą 323f jeździłem przez 2 lata i najechałem 40 tyś. km. spalanie maksymalne kiedy nie oszczędzałem pedału gazu wychodziło nie wiele ponad 9 l/100km. Samochód miał naprawdę fajną moc na gazie i nigdy nie brakowało jej czy to w mieście czy na trasie (chyba, że był załadowany pasażerami do pełna;).
8,2
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Przejechane na gazie 150 tys km auto pali 8.5 -9 warszawa korki 60% trasa pod warszawa 40% tez korki niiemiecka autostrada niemiecki gaz predkosc 140 pali 8-8.5 gazu polskiego spala litr wiecej instalacja gazowa kme wtryski hana

Usterki Mazda 323

Liczba wpisów: 71
Niesprawność.
  • Mazda 323 IV BG 1.3 16V 73KM 54kW 1991-1994
  • inne
Mam prawdziwy klopot. Jestem z Wrocka i nikt nie moze mi pomoc naprawic moje malenstwo. Nie mam kasy na szalone remonty, a potrzebuje niemalze na "gwalt" kogos kto bedzie chcial pomoc zdiagnozowac co jest nie tak i naprawic razem ze mna moje malenstwo :(. Jesli jest ktos taki w okolicy kto sie zna, bardzo prosze o pomoc i ratunek. Spie w samochodzie i nie moge nigdzie odjechac, a znajomi nie potrafia zdjagnozowac co jest nie tak. PILNE jak Diabli ! podaje moj numer komory 724665682 Radi
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Wycieki w okolocach pompki paliwa
  • Mazda 323 VI F 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
Po wymianie filtra paliwa zaczęły się problemy z wyciekiem paliwa w okolicach pompki paliwowej. Po rozebraniu pompki okazało się ze jest nieszczelność pomiędzy na filtrze. Po doszczelnieniu papki paliwowej i odpaleniu auta zaczęło zsadzać przewody paliwowe z pompki ( przy zastosowaniu oryginalnych zacisków) Po założeniu uniwersalnych zacisków na pompkę paliwową i dalej przy wlocie na pompę wtryskowa paliwo pocą mi się te metalowe przewody przy wejściu nie wiem przy silniku ( na złączach skręcanych)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mazda 323