Szukaj

Informacje o Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-STOP
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Palmer
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Autko nie bez wad, lecz mimo wszystko godne polecenia. Mazda 3 IV generacji, w najbardziej eleganckim - moim zdaniem - nadwoziu typu sedan, urzekła mnie swoim wyglądem - dynamiczną, pełną życia stylistyką, co w pełni urzeczywistnia efekt filozofii projektowania KODO - "Dusza ruchu" oraz wnętrzem, które jest minimalistyczne z klasycznymi, analogowymi przełącznikami i zegarami, ale jednocześnie nie pozbawione nowoczesnego sznytu. Materiały wykończeniowe gustowne i mięciutkie - aż chce się dotykać. Wszystko to składa się na idealny strzał w moje poczucie estetyki. Do tego bezkompromisowość w zakresie standardowego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa i nowoczesna technologia umilająca pokonywanie nie tylko długich, ale też krótkich tras. Madzię napędza 150 niewysilonych, rączych kucy, które zmuszone do galopu, momentalnie osiągają 213 Nm. Wspomaga je 24-woltowy układ "miękkiej hybrydy" (mHEV), oddający przy ruszaniu "całe" 6,8 KM mocy i 49 Nm momentu obrotowego. To wszystko razem w zupełności wystarcza do dynamicznej, ale też oszczędnej jazdy. Całość dopełnia klasyczny i ponoć "długowieczny" 6-biegowy automat, a także pozbawiony filtra GPF, zwieńczony dwiema "niefejkowymi" końcówkami, układ wydechowy. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Zawieszenie zdecydowanie jędrne, choć mogłoby być ciut bardziej komfortowo zestrojone. Dzięki temu Madzia odwdzięcza się świetnym prowadzeniem oraz "klejeniem się" do nawierzchni podczas nieco szybszego pokonywania zakrętów.
4,5
~O.G.
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Ogólnie samochód spełnił moje oczekiwania i nie żałuje swojego wyboru. Moim zdaniem jest śliczna wystarczająco przestronna (zaliczyła podróż do Włoch w pięć osób plus bagaż ),skrzynia biegów rewelacyjna ,podobnie prowadzenie (felgi 18 cali) i bardzo oszczędna wyposażenie też rewelacyjne min head up czy matrycowe ledy. Lecz drażnią niedopracowane drobiazgi ,które psują nieco obraz całości. Materiały z których wykonano wnętrze są świetnej jakości jednak sama jakość montażu tu bywa rożnie do trzeszczenia niektórych plastików trzeba się przyzwyczaić dodatkowo w moim egzemplarzu drży szyba w drzwiach od strony kierowcy jest to mocno denerwujące. Brak podświetlenia czy nawet piktogramu na przycisku panelu klimatyzacji do zmiany kierunku nawiewy czy też włączenia obiegu wewnętrznego (jadąc nocą trzeba trafiać w ciemność pomiędzy siłą nawiewu a włącznikiem panelu ,które oczywiście są podświetlone) .Dodatkowo auto hold trzeba aktywować przy każdym uruchomieniu pojazdu a automatyczny ręczny aktywuje się sam przy każdym wyłączeniu zapłonu.( zostawiając samochód zimą na mrozie na kilka dni może być kłopot gdy zapomnimy go zwolnić. U mnie gdy o tym zapomniałem złapały hamulce i bardzo ciężko było ruszyć i nie pomagało zwolnienie go ręcznie ,w końcu puściły ale z głośnym metalicznym stukiem)
4,5
~O.G.
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Ogólnie samochód spełnił moje oczekiwania i nie żałuje swojego wyboru. Moim zdaniem jest śliczna wystarczająco przestronna (zaliczyła podróż do Włoch w pięć osób plus bagaż ),skrzynia biegów rewelacyjna ,podobnie prowadzenie (felgi 18 cali) i bardzo oszczędna wyposażenie też rewelacyjne min head up czy matrycowe ledy. Lecz drażnią niedopracowane drobiazgi ,które psują nieco obraz całości. Materiały z których wykonano wnętrze są świetnej jakości jednak sama jakość montażu tu bywa rożnie do trzeszczenia niektórych plastików trzeba się przyzwyczaić dodatkowo w moim egzemplarzu drży szyba w drzwiach od strony kierowcy jest to mocno denerwujące. Brak podświetlenia czy nawet piktogramu na przycisku panelu klimatyzacji do zmiany kierunku nawiewy czy też włączenia obiegu wewnętrznego (jadąc nocą trzeba trafiać w ciemność pomiędzy siłą nawiewu a włącznikiem panelu ,które oczywiście są podświetlone) .Dodatkowo auto hold trzeba aktywować przy każdym uruchomieniu pojazdu a automatyczny ręczny aktywuje się sam przy każdym wyłączeniu zapłonu.( zostawiając samochód zimą na mrozie na kilka dni może być kłopot gdy zapomnimy go zwolnić. U mnie gdy o tym zapomniałem złapały hamulce i bardzo ciężko było ruszyć i nie pomagało zwolnienie go ręcznie ,w końcu puściły ale z głośnym metalicznym stukiem)
Średnie spalanie dla Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Przedstawiam raport zużycia paliwa z okresu 36 miesięcy, na podstawie prowadzonego na portalu AC "Dziennika kosztów" (mam nadzieję, że daje to jakąś gwarancję rzetelności i, wraz z niniejszym komentarzem, okaże się dla kogoś rzeczywiście przydatne). Raport uwzględnia użytkowanie auta w temperaturach otoczenia od -5 do 30 °C, na dystansie niemal 40 tys. km (procentowy stosunek miasto/trasa: 39/61). Jazda w większości bez pasażerów, w stylu "umiarkowanym" (wg nomenklatury portalu AC), ze wskazaniem na "eco-driving". Prędkości "przelotowe" na drogach ekspresowych i autostradach w granicach 110-120 km/h. Rzeczywiste średnie spalanie wyniosło 6,2 l/100 km, z czego w samym cyklu pozamiejskim 5,6 l/100 km. Auto wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. System start & stop przeważnie włączony. Cóż... jak na 2-litrowy, wolnossący silnik sądzę, że Mazda okazała się zaskakująco oszczędna. UWAGA. Jako "Minimalne średnie zużycie paliwa" przyjąłem wartość rzeczywistego średniego spalania w cyklu pozamiejskim. Natomiast w polu "Maksymalne średnie zużycie paliwa" wprowadziłem wartość "z czapy", aby uzyskać rzeczywiste średnie zużycie paliwa z "Dziennika kosztów", tj. 6,2 l/100 km. Aktualizacja raportu: maj 2024
7,8
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Przy bardziej ekonomicznej jeździe na pewno da się osiągnąć lepsze wyniki, jednak nigdy nie było to moim priorytetem.
8,4
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 11
Problem z subwooferem BOSE
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Od samego początku pojawił się problem z przerywającym subwooferem. W hatchbackach problem nie występuje. Serwis początkowo stwierdził, że nie ma żadnej wady. Za drugim razem przyznali, że to problem z którym Mazda nie potrafi sobie poradzic i być może kiedyś wypuszczą aktualizację systemu. Problem dość drogi jak na nagłośnienie premium… Z tego co zdążyłem się zorientować problem leży w zbyt słabym głośniku, którego nie idzie systemowo wyciszyć. Dodam, że problem występuje bez ingerencji w zwiększanie ilości basów.
Oczekuje na rozwiązanie
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 IV Sedan