Szukaj

Informacje o Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 224 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny i-stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny i-stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Skr
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Świetny samochód, pięknie zaprojektowany z bardzo bogatym wyposażeniem, ale nie dla każdego. Bardzo dobrze się prowadzi, manualna skrzynia biegów nie ma sobie równych, a po przyzwyczajeniu się do specyfiki pracy silnika można z niego sporo wycisnąć. Drugiego takiego samochodu nie ma aktualnie na rynku. Jak ktoś jednak nie ma w zwyczaju dbać o samochód, lub nie wie jak to robić, to zniszczy go w rok. W maździe 3 wszystko rysuje się od samego patrzenia - do tego stopnia, że odradzam nawet korzystanie z mikroproszku na myjni. Jak ktoś jednak potrafi sobie z tym poradzić, będzie miał dużą satysfakcje z posiadania tego samochodu. Warto dopłacić do wyższych wersji - enso na każdym robi wrażenie.
4,6
~Konrad
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Bardzo ładne, eleganckie, zwinne auto, z bardzo dobrym układem jezdnym. Rewelacyjnie komfortowy fotel kierowcy (na innych nie siedziałem), bardzo ergonomicznie zaprojektowane wnętrze. Wszystko pod ręką, łatwość nawigacji w systemach elektronicznych. Realne spalanie nieco powyżej deklarowanego przez producenta. Bardzo dobrze funkcjonująca skrzynia biegów. Auto, które daje przyjemność z jazdy, szczególnie przy nieco wyższych prędkościach. Bardzo przyjemny dźwięk silnika (choć gdyby auto było nieco bardziej wyciszone nie byłoby to wadą). Bardzo dobry system nagłośnienia (12 głośników Bose), zachowanie wielu manualnych przełączników, zamiast przesadnej tabletyzacji. Drobne mankamenty to (moim zdaniem): brak osobnej klimatyzacji dla pasażerów na tylnej kanapie (i to w najlepszej wersji, Anniversary), stosunkowo długi czas usuwania pary wodnej z bocznych szyb (uciążliwe jesienią i zimą). Generalnie - 4,5 gwiazdki.
3,9
~Lukasz
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Ogolna ocena bardzo pozytywna pojazdu, aczkolwiek brak oswietlenia nog, lampek w drzwiach jak i oswietlenia polki za miejscem na kubeczki w wersji Hikari uwazam za minus jak na auto za taka cene. Mazda powinna pomyslec o montazu silownikow do maski bo patyk w 2021 roku troche slabo dla marki, ktora aspiruje do bycia premium.

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 11
Problem z subwooferem BOSE
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Od samego początku pojawił się problem z przerywającym subwooferem. W hatchbackach problem nie występuje. Serwis początkowo stwierdził, że nie ma żadnej wady. Za drugim razem przyznali, że to problem z którym Mazda nie potrafi sobie poradzic i być może kiedyś wypuszczą aktualizację systemu. Problem dość drogi jak na nagłośnienie premium… Z tego co zdążyłem się zorientować problem leży w zbyt słabym głośniku, którego nie idzie systemowo wyciszyć. Dodam, że problem występuje bez ingerencji w zwiększanie ilości basów.
Oczekuje na rozwiązanie
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 IV Hatchback