Szukaj

Informacje o Mazda 3 IV

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda 3 IV

Liczba ocen: 116
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,0
~Palmer
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Autko nie bez wad, lecz mimo wszystko godne polecenia. Mazda 3 IV generacji, w najbardziej eleganckim - moim zdaniem - nadwoziu typu sedan, urzekła mnie swoim wyglądem - dynamiczną, pełną życia stylistyką, co w pełni urzeczywistnia efekt filozofii projektowania KODO - "Dusza ruchu" oraz wnętrzem, które jest minimalistyczne z klasycznymi, analogowymi przełącznikami i zegarami, ale jednocześnie nie pozbawione nowoczesnego sznytu. Materiały wykończeniowe gustowne i mięciutkie - aż chce się dotykać. Wszystko to składa się na idealny strzał w moje poczucie estetyki. Do tego bezkompromisowość w zakresie standardowego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa i nowoczesna technologia umilająca pokonywanie nie tylko długich, ale też krótkich tras. Madzię napędza 150 niewysilonych, rączych kucy, które zmuszone do galopu, momentalnie osiągają 213 Nm. Wspomaga je 24-woltowy układ "miękkiej hybrydy" (mHEV), oddający przy ruszaniu "całe" 6,8 KM mocy i 49 Nm momentu obrotowego. To wszystko razem w zupełności wystarcza do dynamicznej, ale też oszczędnej jazdy. Całość dopełnia klasyczny i ponoć "długowieczny" 6-biegowy automat, a także pozbawiony filtra GPF, zwieńczony dwiema "niefejkowymi" końcówkami, układ wydechowy. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Zawieszenie zdecydowanie jędrne, choć mogłoby być ciut bardziej komfortowo zestrojone. Dzięki temu Madzia odwdzięcza się świetnym prowadzeniem oraz "klejeniem się" do nawierzchni podczas nieco szybszego pokonywania zakrętów.
2,9
~A.
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Jest awaryjna jak diabli. Samochód mam niespełna dwa lata (kupiony od dealera z przebiegiem 25 000), teraz ma niespełna 51000 i właśnie kolejny - chyba 9 - raz stoi w serwisie, tym razem po awarii skrzyni biegów. ASO jeszcze nie wie, czy to usterka oprogramowania czy mechaniczna, w każdym razie w grę wchodzi zarówno wgranie nowego softu jak i wymiana skrzyni. Problem ze skrzynią pojawił się dosłownie kilka dni przed końcem fabrycznej gwarancji. Mam wykupioną dodatkową, ale raczej nie będzie mi dane jej przetestować - po tej naprawie sprzedaję ten samochód, szkoda nerwów. Częściej jeżdżę z tym samochodem do ASO, niż z wcześniejszymi złomkami jeździłam do mechanika, i to od pierwszego miesiąca posiadania tego samochodu. Przez te niemal dwa lata i jakieś 25 000 przebiegu jeździłam do ASO z zepsutymi lusterkami, klamkami (auto nie dawało się zamknąć albo otworzyć), kluczykiem (nie chciało odpalić bez przyłożenia kluczyka do guzika start, a sam kluczyk się połamał dość szybko mimo noszenia w etui), wadliwie działającymi czujnikami martwego pola (pokazywały na krzyż), nieprecyzyjnym pokazywaniem stanu baku ("to cecha a nie wada"). Do tego jedno ASO podpięło wiązkę na krzyż więc wariowały czujniki, a drugie przy którymś serwisie nie dokręciło klem na aku i później przez kolejne wizyty nie potrafiło tego zdiagnozować jako przyczyny gaśnięcia samochodu i świecącego się checka po odpaleniu. Samo ASO (przynajmniej te, z którymi miałam do czynienia) to niska jakość obsługi - o wszystko trzeba się wykłócać i dbać o swój interes, bo inaczej człowieka spuszczają na drzewo bez cienia żenady. W pierwszym ASO z którego korzystałam przez pół roku mnie zbywali z tymi kluczykami i lusterkami, twierdząc że za problemy z otwieraniem samochodu odpowiadają słabe baterie w kluczyku. Jak zgłosiłam jednocześnie klamki i lusterka, wymienili klamki (odpinając przy okazji wtyczkę od guzika blokującego zamki od wewnątrz), a lusterka stwierdzili że działają prawidłowo. W efekcie dwa dni później auto znowu było w ASO. W ogóle nie zgłębili tematu gaśnięcia i checka - inne ASO stwierdziło niedokręcone klemy akumulatora (dokręcili i samochód działa). Po wymianie kluczyków wydali mi nowe egzemplarze, ale bagnety zostały w starym komplecie i moja własna dociekliwość sprawiła, że dość szybko się zorientowałam. Zdarza się, że czujniki włączają się bez powodu (np. stoję w korku i nagle ostrzeżenie i kamera przednia się włącza). Bardzo źle działa tempomat podczas jazdy na łuku - auto wychwytuje samochód na pasie obok jako przeszkodę i zaczyna gwałtownie zwalniać. Nie wspominam już nawet o jakości plastiku na zegarach i piano black na tunelu środkowym, bo auto przy 51 kkm wygląda jakbym w środku woziła dzikie wściekłe koty. Te dwie gwiazdki tylko za wrażenia estetyczne, nagłośnienie i relatywnie komfortową jazdę. Podsumowując: nigdy więcej mazdy.
4,6
~Cezary
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Dobry do codziennej jazdy jak i na dłuższe trasy. Komfortowe i przytulne wnętrze, w którym chce się przebywać. Wygląd zewnętrzny, który przyciąga spojrzenia. Silnik stworzony raczej do spokojnej jazdy. Sprężyste zawieszenie. Świetne prowadzenie! Auto idealne dla dwóch osób. Szkoda, że nie 3-drzwiowe. Bagażnik akurat na 2 duże walizki. Dobra widoczność (szerokość słupka C zupełnie nie przeszkadza). Świetne wyciszenie wnętrza i nagłośnienie BOSE. Obsługa systemu rozrywki przy użyciu pokrętła i przycisków jest łatwiejsza niż gdyby ekran był dotykowy.

Raporty spalania Mazda 3 IV

Liczba raportów: 129
Średnie spalanie dla Mazda 3 IV
6,2 – 7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Samochód bardzo oszczędny przy umiejętnej jeździe. Przy spokojnej normalnej jeździe 50/50% miasto/trasa spalanie 5,3l/100km. Robiąc krótkie trasy do pracy (ok. 6km) spalanie 6,5l. Najmniej spalanie wynosiło w moim przypadku 3,8l/100km. Uzyskałem je na trasie Nowy Targ - Tychy - ecodriving w czystej postaci (na miarę moich umiejętności). Co do maksymalnego spalania to wszystko zależy od stylu jazdy. Jakbym się postarał i jeździł rajdowo/wyścigowo to spalanie byłoby i nawet 20l, ale po co :)
5,5
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Auto mam dopiero od niedawna, ale juz moge co nieco opowiedziec o spalaniu. 4.4 l/100km osiagniete bylo w 1szym dniu jazdy po zakupie. jechalem stosujac zasady ecodrivingu (system start-stop wylaczylem). trasa wiodla przez wsie, w miare plynna jazda bez korkow. 5.5 uzyskalem jadac juz normalnie, ale jeszcze nie dynamicznie. 6.7 to typowo jazda miejska na krotkich dystansach. ogolnie jestem zadowolony
7,4
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
pomiar na podstawie komputera pokładowego: ruch 80% miasto 20% drogi szybkiego ruchu: wynik to 7,4 l/100 km. Przy jeździe autostradami: spora różnica między 120 km/h (około 6,5 - 7,0 l/100km) a 140 km/h (około 8,5 l/100km i więcej).

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 11
Problem z subwooferem BOSE
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Od samego początku pojawił się problem z przerywającym subwooferem. W hatchbackach problem nie występuje. Serwis początkowo stwierdził, że nie ma żadnej wady. Za drugim razem przyznali, że to problem z którym Mazda nie potrafi sobie poradzic i być może kiedyś wypuszczą aktualizację systemu. Problem dość drogi jak na nagłośnienie premium… Z tego co zdążyłem się zorientować problem leży w zbyt słabym głośniku, którego nie idzie systemowo wyciszyć. Dodam, że problem występuje bez ingerencji w zwiększanie ilości basów.
Oczekuje na rozwiązanie
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 IV