Szukaj

Informacje o Mazda 3 IV

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda 3 IV

Liczba ocen: 137
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

3,9
~Sebastian
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Pierwsze wrażenie było niezwykle pozytywne, czułem się otulony przez pojazd. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów subiektywne odczucie otulenia, zmieniło się na przygniecenie i ciasnotę. Wykończenie i spasowanie rewelacyjne, nie dotyczy obrotowego selektora, który nie zawsze reaguje na obrót. Świetnie działająca kamera 360 i asystenci bezpieczeństwa, które są bardzo przydatne przy fatalnej widoczności do tyłu. Duży minus za asystenta utrzymywania pasa ruchu. Jego działanie jest zbyt agresywne. Podobnie, minus za tempomat adaptacyjny. Brakuje płynności przy redukcji prędkości, gdy pojawi się przeszkoda.
4,8
~Darek
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Bardzo lubię japońską motoryzację i przed Mazdą miałem trzy Hondy Civic i jedną Accord. Mazda ma podobną filozofię konstrukcji samochodów i montowania w nich wolnossących, wysokoobrotowych silników. Mnie to odpowiada. Decydując o wyborze auta próbowałem jazd próbnych samochodami z silnikami uturbionymi i niby wszystko jest ok, ale ja jakoś jednak lubię wolnossącą benzynę. Każdy musi znaleźć auto pod siebie. Natomiast to, co ostatecznie zdecydowało o wyborze Mazdy 3, to materiały zastosowane we wnętrzu! "Tu jest po prostu jakby ekskluzywne"
4,8
~Darek
Mazda 3 IV
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Bardzo lubię japońską motoryzację i przed Mazdą miałem trzy Hondy Civic i jedną Accord. Mazda ma podobną filozofię konstrukcji samochodów i montowania w nich wolnossących, wysokoobrotowych silników. Mnie to odpowiada. Decydując o wyborze auta próbowałem jazd próbnych samochodami z silnikami uturbionymi i niby wszystko jest ok, ale ja jakoś jednak lubię wolnossącą benzynę. Każdy musi znaleźć auto pod siebie. Natomiast to, co ostatecznie zdecydowało o wyborze Mazdy 3, to materiały zastosowane we wnętrzu! "Tu jest po prostu jakby ekskluzywne"

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 13
Problem z subwooferem BOSE
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Od samego początku pojawił się problem z przerywającym subwooferem. W hatchbackach problem nie występuje. Serwis początkowo stwierdził, że nie ma żadnej wady. Za drugim razem przyznali, że to problem z którym Mazda nie potrafi sobie poradzic i być może kiedyś wypuszczą aktualizację systemu. Problem dość drogi jak na nagłośnienie premium… Z tego co zdążyłem się zorientować problem leży w zbyt słabym głośniku, którego nie idzie systemowo wyciszyć. Dodam, że problem występuje bez ingerencji w zwiększanie ilości basów.
Oczekuje na rozwiązanie
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
2 komentarze
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 IV