Szukaj

Informacje o Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 3 swoją premierę miała w czerwcu 2013 r. jednocześnie w pięciu miejscach. "Trójka" była też trzecim modelem w gamie Mazdy, który został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym "KODO - dusza w ruchu". Auto oferowane jest w dwóch wersjach nadwoziowych - sedan oraz pięciodrzwiowy hatchback. Na niektórych innych rynkach Mazda 3 dostępna jest pod nazwą Axela.
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~alfa159
Mazda 3 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazda 3 BM 2.0 165 KM to moje osiemnaste auto, więc skalę porównawczą mam.( Moc 165 KM a w nagłówku 120 KM bo tak skonstruowany jest formularz). Z zewnątrz bardzo ładne ,lecz na pierwszy rzut oka rzuca się złe spasowanie przednich błotników w ich dolnej części na linii z z drzwiami. Niestety oględziny innych na parkingach i w salonie utwierdziły mnie w przekonaniu ,że to niedbalstwo montażu.w za pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownicą ciasne. Jednak na szczęście to jedynie pierwsze wrażenie może ze względu na konfigurację wysokości fotela i kierownicy oraz tunelu środkowego. W kabinie dobre materiały wykończeniowe oraz dobra jakość wykonania.Podkreślam - w kabinie. Siedzenie kierowcy i pasażera wygodne. Wrażenia z tylnych w szczegółowej części mojej opinii. Po uruchomieniu silnika -cisza i tak do 120 km /h. Automatyczna skrzynia działa błyskawicznie, nie wiem czy nie lepiej niż na łopatkach co sprawia ,że w ogóle nie ma potrzeby korzystania z nich. Zresztą skrzynia to pozytywne zaskoczenie i dla moich kolegów "testerów". Silnik ze swoimi 165KM jest dość dynamiczny, ale tak naprawdę oczekiwałem nieco więcej. Bardzo dobre nagłośnienie "Bose". Zaskakuje bardzo dobre,ciche zawieszenie- np. w porównaniu z poprzednim autem VW Jettta -przepaść na korzyść M3. Bardzo czuły układ kierowniczy, bardzo dobre właściwości jezdne. A negatywy ? Bagażnik !! Wykończenie tragiczne. Wykładzina boczna zamocowana w sposób bardzo niedbały, nie dolega na całej powierzchni tj. odstaje na krawędziach. Słaba również podłoga bagażnika. Trudne zajmowanie miejsca na tylnej kanapie , skrzypiący podłokietnik na tunelu środkowym, brak możliwości wyłączenia środkowego nadmuchu na twarz. To wszystko przy frajdzie jaką daje radość z jazdy to drobiazgi. Nie rozumiem niektórych opinii ekspertów na różnych portalach motoryzacyjnych o nieintuicyjnej obsłudze panelu multimedialnego. Wg mnie jest prosta i czytelna. No i ciekawostka !! Wszędzie słyszę, czytam, że dotykowa obsługa wyświetlacza multimedialnego możliwa jest jedynie na postoju podczas gdy u mnie funkcja ta dostępna jest również podczas jazdy.
4,4
~Krzysztof Poznań
Mazda 3 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Mazdę odebrałem we wrześniu 2015r, w połowie stycznia 2017 przebieg przekroczył 60tys. km - okres stosunkowo krótki ale przebieg pozwalający cokolwiek powiedzieć. Oceniając ogół: - silnik do spokojnej jazdy ok, do dynamiczniejszej lub szybszej po autostradach jednak brakuje mocy - spalanie akceptowalne - ilość miejsca z przodu (95% czasu jeżdżę sam) - wystarczająca - ilość miejsca z tylu - kilka tras z 3 pasażerami po ok. 800km - nikt nie narzekał - bagaznik - dla moich potrzeb w pełni wystarczający Plusy: - silnik - dynamika/spalanie/kultura pracy - skrzynia biegów - zawieszenie - system inforozrywki - wygląd i ogólnie pojęta przyjemność z jazdy Minusy: - mały prześwit - wyciszenie - powyżej 120km/h Samochód kupiony świadomie, co oznacza że oceniam te funkcje i właściwości które są istotne dla mnie - jeżdżę 95% czasu sam, 70% trasy po drogach krajowych i autostradach, również bez limitów prędkości w Niemczech, 30% ruch miejski, można uznać że poza godzinami szczytu. Nie posiadam dzieci, nie przewożę dużych bagaży. Dla moich potrzeb auto sprawdziło się prawie idealnie - zawsze mógłby byc mocniejszy silnik:).
4,5
~bez turbiny na całe szczescie :D
Mazda 3 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Posiadam to auto ponad 2 lata. Moze zaczne od wad 1-schowek-półka pod CD niestety za płytka przy szybszym pokonywaniu zakrętów telefon mi czasami wypada. 2-twardy podłokietnik 3-brak chłodzenia schowka 4-NAJWIEKSZA WADA SEDANA BRAK MOZLIWOSCI MOCNIEJSZYCH SILNKOW... rozumiem ze jest to auto kompaktowe ale czy wyglada na takie? nie ! jest pro-sportowe nie powiem ze 120km jakos czegos brakuje przy zwykłej jezdzie. Wedlug mnie powinien byc w ofercie silnik 2,0 165km (mozna odblokowac ale sie traci gwarancje) i chociaż silnik 2,5 litra kolo 190km i idealnie by bylo gdyby był silnik 3.0 ponad 200km no ale to moje zdanie. Brak wejscia 12v w bagazniku. Poza tym jestem mega zadowolny. aaaa jeszcze jedno :D Silnik moglby miec bardziej zadziorny dzwiek lecz ten tez nie jest zly :D
Średnie spalanie dla Mazda 3 III Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2013-2016
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Mazda 3 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Dużo zależy od sposobu prowadzenia i warunków panujących na drodze. Samochód potrafi spalić 5.3 litra na setkę benzyny, gdy będziemy jeździć drogami krajowymi przestrzegając ograniczeń prędkości. 6 litrów wyniesie spokojna jazda (110 - 120 km/h) na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu. Podczas szybszej jazdy autostradowej (130 - 140 km/h) spalanie wzrasta do 6.5 litra. Szybka jazda autostradowa (150 km/h i więcej) to zużycie około 7 do 8 litrów. Natomiast jazda w zakorkowanym mieście będzie sprawiać, że z baku będzie nam znikać około 8 litrów benzyny na każde przejechane 100 kilometrów. Moim zdaniem to bardzo oszczędny i godny polecenia silnik. Nie trzeba go specjalnie kręcić, aby samochód poruszał się sprawnie. Obecnie mam przejechane 40 tyś kilometrów i jestem zadowolony. Zobaczymy później.
6,0
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
ogólnie rzecz biorąc jest ok, przejechane 28tys. średnie spalanie utrzymuje się 6,5l. Jazda po mieście - 7,5l. Przy jeździe krajówkami i spokojnej jeździe bez problemu można zejść do 5.0 litrów. Autostrada Trójmiasto -> Toruń ze stałą prędkością 150km/h - 8,2l. Wracając autostradą Toruń -> Trójmiasto ze stałą prędkością 6.8l. Zauważyłem, że wiatr może mieć duży wpływ na spalanie. Nie narzekam na spalanie. Jesli chodzi o usterki - na chwilę obecną brak, ale co się spodziewać po przejechaniu niecałych 30k km
5,5
Liczba komentarzy: 3
Mazda 3 III
Sedan 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Moje trasy to odcinki średnio po 45km. Głownie drogi krajowe (po drodze wioski, miasteczka, trochę zahaczam o Kraków), trochę ekspresówek i autostrad. Średnia prędkość to około 48km/h. Przy powyższych warunkach spalanie według komputera utrzymuje się przez cały czas mam na poziomie 5.5 - 5.6l/100km. Jeżeli chodzi o dane z baku, to nie bawię się w dokładne kalkulację (zalewnie pod korek itp.). Jedno wiem, że 30 litrów starcza mi na więcej niż 500km i taka dokładność jest dla mnie wystarczająca. Jeśli chodzi o możliwości tego auta, to jestem przekonany, że mógłbym wycisnąć z niego jeszcze mniejszą średnią, gdybym stosował się do wskazówek dotyczący zmiany biegów, które podpowiada mi komputer. Raz spróbowałem na mojej trasie i na odcinku 50km ze średnia 49km/h uzyskałem z komputera wynik 4.8l/100km ? więcej tego nie próbowałem powtarzać.
Mazda 3 III Sedan