Szukaj

Informacje o Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 3 swoją premierę miała w czerwcu 2013 r. jednocześnie w pięciu miejscach. "Trójka" była też trzecim modelem w gamie Mazdy, który został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym "KODO - dusza w ruchu". Auto oferowane jest w dwóch wersjach nadwoziowych - sedan oraz pięciodrzwiowy hatchback. Na niektórych innych rynkach Mazda 3 dostępna jest pod nazwą Axela.
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83,5 x 91,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~Klarix
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Auto jest ładne, ale to widzą wszyscy - zdecydowany i w sumie jedyny plus. Największe mankamenty kryją się w środku i pod maską. Wnętrze: niezbyt komfortowe siedzenia, pomimo dużego zakresu regulacji, przy trasie typu 600 km plecy odmawiają posłuszeństwa. Brak klasycznego prędkościomierza, jest niefajny w aucie aspirującym do usportowionego, HUD do bani. Doklejony na siłę tablet (badziewny zresztą) psuje spójność kokpitu. Auto jest dość ciasne w środku i zdecydowanie brakuje większego zakresu regulacji kierownicy. Osoby > 185 cm będą obtłukiwać kolanami tunel środkowy - bardzo irytujące przy dłuższej podróży. Skóra na fotelach już nosi ślady używania raptem po ~70kkm. I rzecz najgorsza - wyciszenie przy prędkościach autostradowych. Przy 140 jest zdecydowanie za głośno, obstawiam, że wielu przedstawicieli segmentu B oferuje lepsze wyciszenie wnętrza. Zajrzyjmy pod maskę: tutaj jest poprawnie. Nic mniej, nic więcej.
4,6
~mazda3 enso
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Długo zastanawiałem się nad kupnem tego auta. Jego niezaprzeczalnym atutem jest piękny wygląd. Ostatecznie zdecydowałem się na kupno wersji limitowanej ENSO, która za stosunkowo niewielką dopłatę do wersji SkyEnergy zostaje wyposażona w 18 calowe ciemno-grafitowe felgi, kamerę cofania, pekiet świateł ksenonowych, nawigację oraz świetną tapicerkę z alcantary obszytej skórą -wszytko przeszyte oczywiście czerwoną nicią. Dzieki temu wnętrze wygląda zdecydowanie lepiej niż w podstawowej wersji i daje wrażenie samochodu o klasę wyżej niż w rzeczywistości jest.
4,5
~inż. BRZ
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Auto dopasowane do moich potrzeb, o gabarytach pozwalających na wygodne manewrowanie w mieście oraz wystarczających do dalszych podróży, w miarę przyjazne dla portfela. Daje frajdę z prowadzenia. Mój ulubiony samochód z tych, którymi dotychczas jeździłem. Jest to jedno z tych aut, w których po tym jak się wysiądzie, chce się na nie jeszcze popatrzeć. Przejechałem nią 30 tys. km od zakupu.
Mazda 3 III Hatchback