Szukaj

Informacje o Mazda 3 III

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Mazdy 3 swoją premierę miała w czerwcu 2013 r. jednocześnie w pięciu miejscach. "Trójka" była też trzecim modelem w gamie Mazdy, który został zaprojektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym "KODO - dusza w ruchu". Auto oferowane jest w dwóch wersjach nadwoziowych - sedan oraz pięciodrzwiowy hatchback. Na niektórych innych rynkach Mazda 3 dostępna jest pod nazwą Axela.
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda 3 III

Liczba ocen: 150
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Sławek
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
W dobie sokowirówek i jednorazówek uroczy powiew starej szkoły. Przez 7 lat nie zepsuło się nic. Mogło by być nieco ciszej powyżej 120km/h, ale jak na skromny kompakt i tak jest super. Lakier delikatny a pod lusterkami trzeba czyścić na bieżąco, bagażnik głośno opada, ale żeby każdy samochód generował tylko takie zmartwienia to świat byłby piękny. Spalanie zaskakuje pozytywnie. Mimo upływu czasu design wciąż topka. Zero rdzy. Kupno tego auta to był dobry wybór. Wybór na lata. Do tego mocno trzyma wartość. Mocny gracz w segmencie C.
3,2
~Sylwester1983
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Auto posiadam od nowości. Początkowo było ok, ale teraz, po ponad trzech latach jest... słabo. To, co się nie zmieniło od początku, to jest serwis. W zasadzie to można powiedzieć, że się zmienił i jest jeszcze gorzej - tragiczna jakość obsługi, wysokie ceny, niskie kompetencje. Samo auto nie jest tragiczne, ale jednak od marki, która reklamuje się jako innowacyjna i niemalże premium można by oczekiwać czegoś więcej. Na szczęście nie miałem jakichś poważnych awarii, które zupełnie uniemożliwiłyby eksploatację auta, ale o dziwo w niemalże nowym aucie było już kilka napraw gwarancyjnych, m.in.: wymiana akumulatora, wymiana czterech felg, wymiana listwy przedniej, wymiana kompletnych hamulców tylnych... Gdzie jest ta wręcz owiana legendą bezawaryjność Mazdy? No i wnętrze, które też w niektórych miejscach zniszczyło się od używania. Dodam, że jeżdżę głównie sam, nie były wożone żadne zwierzęta, ani dzieci. Dywanik przedni przetarł się zupełnie. Ciekawa sprawa jest też z tym dziwnym dwulitrowym silnikiem, który udaje konwencjonalną jednostkę napędową, a w zasadzie ma parametry z poprzedniej epoki. Tzn. nie jest ani szybki, ani oszczędny. Oczywiście można próbować jeździć szybko, wtedy będzie dużo palił i będzie głośny (szybko w Maździe oznacza od 3500 obr./min. w górę). Można jeździć oszczędnie, ale wtedy będzie baaardzo wolno ( na szóstym biegu 80 km/h - 90 km/h). Każdy dowolny turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.2 - 1.5 l bije Mazdę na głowę. Dodanie w tej Maździe gazu przy obrotach poniżej 2l nie powoduje praktycznie żadnej większej reakcji. Jazda z prędkościami autostradowymi, czyli 130 km/h i więcej powoduje kolosalne zużycie paliwa. Przez miesiąc jeździłem Octavią 1.4 150 KM i byłem w szoku jak szybko jest to auto w porównaniu do Mazdy 3 2.0. Gdy wróciłem do swojej Mazdy, to w pierwszym momencie myślałem, że ten silnik jest zepsuty. Ale nie, to jest po prostu taki dinozaur. Na forach krążą jakieś legendy o tym, że silniki Mazdy mają większą moc, niż podaje producent (np. 140 KM zamiast 120) - ludzie, obudźcie się, ten silnik służy do przemiszczania się, a nie do dynamicznej jazdy. Ktoś się może zastanawiać dlaczego w takim razie kupiłem to auto? Mazda 3 z bogatym wyposażeniem kosztowała 3 lata temu mniej, niż auta konkurencyjne (np. VW Golf, Alfa Romeo Giulietta). Dodatkowo auto jest bardzo ładne i fajnie się prowadzi. W codziennym użytkowaniu jest przyjemne i nie sprawia poważnych problemów - z wszystkimi wymienionymi niedoskonałościami można żyć. Po prostu to jest taki przemieszczacz, którym nie trzeba się zbyt wiele zajmować i przejmować. Natomiast jeśli spodziewacie się po tym samochodzie czegoś nadzwyczajnego, to tutaj tego nie ma. Najciekawsze jest to, że nowa Mazda, praktycznie z tym samym silnikiem, kosztuje obecnie ok. 130 tysięcy zł. Tak, to jest ten sam silnik, tylko z mocą 150 KM. Jeździłem ostatnio tym samochodem i jest nadal bieda. W 2021 roku za 130 tyś. zł można kupić starodawną jednostkę napędową, która nie daje prawie żadnej przyjemności z jazdy, a przy jakiejkolwiek próbie dynamicznej jazdy wchłania ogromne ilości paliwa. na potwierdzenie porównajcie parametry poprzedniej Mazdy 3 o mocy 120 KM i tej nowej o mocy 150 KM. Tak, ma gorsze przyśpieszenie.
4,6
~Krzysztof
Mazda 3 III
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
"Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie jako smakujesz, aż się zepsujesz". Tym cytatem z Jana z Czarnolasu mógłbym określić stosunek do tego auta. Bo niestety niedługo mogłem się pocieszyć moją Mazdą, gdyż po niecałych 5 miesiącach użytkowania została skradziona. Dopiero wtedy, gdy jej zabrakło, w pełni doceniłem ten samochód. Jeździło się nim pięknie, w środku było stosunkowo cicho, komfort jazdy wspaniały, przestrzeń, duży bagażnik, wygodny wyświetlacz LCD, przyzwoite nagłośnienie... No i ten drapieżny wygląd - jak ona wygląda! Genialny design karoserii... Teraz ponownie planuję zakup tego samochodu, bez dwóch zdań.

Raporty spalania Mazda 3 III

Liczba raportów: 214
Średnie spalanie dla Mazda 3 III
6,0 – 8,6
l/100 km
4,8 – 6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
mazda 3 2018rok 165km spalanie .Ludzie nie opisujcie minmalnej jazdy .to wszedzie mozna znalejsc.ten co szuka to maksymalnej jazdy i spalania nikt nie napisal ile potrzeba Sekunde zeby osiagnac 210 km na godzine i ile pali przy tej pretkosci .ile obrotow musi miec.moja Mazda przy predkosci kolo 190 zaczyna pali kolo 14 litrow.Jezdzac do pracy 22km w tym 4km przez miasto 18 autostrada do 180 pali 12 man wlaczone nawiew automatik Plus na przednia szybe jak paruje i nie kiedy ogdzewanie 1 siedzenis.Ale ostanio jechalem autostrada w 2 osoby na manualnmym ogrzewaniu i 1 ogrzewaniu siedzenia przy pretkoscici 190 km na godzine pokazalo 13 litrow zima mam zalozone opony zimowe 16. to mysle zeby osiagnac te 210 km na godzine to mazda Spala kolo 20 litrow bo przy 190 ma 5000 obrotowto do 210 km musimy ja jeszcze pogonic 20 km na godzine to jest powyzej 6tys obrotow .To niech nikt nie mowi ze sa to silnik oszczedne.moze 120 na godzine.Ale mialem kiedys Ford 145 PS 2.0 litra mial 5 biegow i chodzil duzo lepiej .mial lepsze przyspieszenie i jechal 220 nie bylo problemu.Ludzie prosze was nie piscie ile auto na mniej palil juz nas producent oszukuje .piszcie o maksymalne osiagi .bo przez was juz bylem w Mazdzie bo duzo pali i malo mocy ma zaplacilem 450 zl i okazalo sie ze jest wszystko ok.dlatego mowie jak Polonez by mial 6 biegow a nie 4 to by palil 6 litrow.Dolozyli 6 bieg zeby spadly obrory brzy no.120 na godzine i przez to mniej pali ale do 120.km na godzine .jezdzac kolo 200 na godzine to jak na 300km 50 litrow i to auto oszczegne na te czasy?miale 20 lat temu opla vektra 115 km miale 5 biegow i miale te same osiagi i spalanie Mazda 3 165 fajna z wygladu silnik do tylka dobry do pretkosci 110 na godzine na 6 biegt nie polecem .brak przyjemnosci ze szybkie jazdy kolo 180.200 Mialem nie dawno Nissan pulsar 1.6 190 km to byla rakieta na turbo 220 bez problemu palil 11 przy 220 tylko byl na gwarancij rocznej nie z nissana i mialem problemy z kontrolkavze silnika z ta pamaeaczowa i musialem odac .jak by nie ta kontrolka to polecam te auto chodzi jak burza
11,0
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
ludzie opisujcie maksymalne osiagi przy 170-210 .przez takich jak wy kupilem moja mazda3 165km I sie okazuje wszystko oszukane do 210 na godzine co objecuja to nie do osiagniecia albo zaczyna palic 20 litrow.Ja opisze moja sytuacje 2018 2.0 165 km silnik kola 16 w zime jest wlaczonony nawiew na 2 . na poczatku na przednia szybe wlaczony nawiew ogrzewania .nie kiedy ogrzewanie siedzenia i przy 22 km pali nie wiecej 11litrow.a ostanio .jechalem ma sutoszradzie do 190 lm na godzine pokazalo prawie 14 to nie mowie ze oszczedne auto.210 na godzine to ciezko osiagnac i pali chyba 20.litrow.do 195 na 5 Biegung trzeba to juz jest powyzej 5tys obr ciagnac albo 30 km .200 km na godzine raz osiagnolem.to co ludzie opisuja 6-7 nie wiarygodne albo 6 biegt 2tys obrotow kolo 90 na godzine.szukalem auta duzo köni zeby malo palilo i zeby szlo miec przyjemnosc z jazdy.i co sie okazalo ludzie pisza najmnoejsze osiagi .to wam dam przyklsdv jak by polonez mial 6 biegow o nie 4 to by palil 7
7,0
Mazda 3 III
Hatchback Facelifting 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Naturalnie najniższe spalanie osiągniemy przy rozgrzanym silniku i prędkości przelotowej około 100/h. Mi komputer pokazuje wtedy 5,4 l. Czyli jest naprawdę dobrze. ( Mój poprzedni samochód 1.6 diesel 110 KM palił 5.5l) Jazda po mieście to już około 8l. Natomiast przy prędkości 170 to już 10l. Myślę że średnia to około 7 litrów co przy 165 konnym motorze chyba nie jest źle. Aczkolwiek dziś brałbym wersję 120-konną która podobno ma skrzynię o dłuższych przełożeniach co skutkuje nie wkręcaniem silnika tak szybko na obroty i automatycznie niższym o około litr spalaniem. Robiłem też jeden pomiar z tak zwanego pistoletu, czyli auto zatankowane do odbicia pistoletu następnie przejechane 100 km i na tym samym dystrybutorze zatankowane. Wyszło o litr więcej niż pokazał komputer. Jednak było to dawno i nawet nie pamiętam jaką trasę wtedy pokonałem i jakim stylem jazdy
Mazda 3 III